IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 10 januari 2011

binnen en buiten groen

 ook al bloeien er nog geen bloemen en zo, er is toch wel weer iets moois te zien..... dit prachtige groene mos op de takken van een oude pruimenboom.
 En als je goed tussen de bruine bladeren en in het gras kijkt, zie je hier en daar al de bolletjes boven de grond uit groeien.

 Ik ben wat ongeduldig; dus ik haal de bolletjes ook binnen om ze alvast te zien bloeien en te ruiken.

 ook de tulpenvaas is weer uit de kast gehaald.

zie je die bolle baby? dat ben ik en dat schattige jongetje in een pofbroekje; mijn man...

14 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Heerlijk hè dat het voorjaarsgroen her en der al zichtbaar wordt! Binnen heb ik ook diverse hyacinten staan, ze ruiken heerlijk! Er staat er hier één naast de pc, dat maakt het typen van deze reactie extra leuk :-)

Lieve groet, Ingrid

Patricia zei

Heerlijk groen :)
Mmmmm, even op mijn boodschappenlijstje schrijven....hyacinten!

La Maison en Wonderboom zei

Wat is het toch fijn dat we ogen hebben.
Het mos op de boom en de weerkaatsig van de tulpen in de spiegel, zo moi.
Vergeet ik nog de bollensprietjes, een logje om van te smullen fleur.

Liefs
Hermine

Fluitenkruid zei

Dit is echt zo'n tijd dat we het groen een handje moeten helpen en in huis moeten halen. Leuke vaas!

~THEA~ zei

Hoi Fleur,

Dat is heel vreemd he, alles weer groen!
Ik heb in het weekend ook vrbaasd in het rond gekeken!

Is even wennen, na die witte wereld!

En nu willen de bollen wel omhoog komen natuurlijk!

Groetjes Thea

@nne zei

Mooi, deze tulpenvaas! Geniet van alle moois, in en om je huis! Lieve groet, @nne

Jenny Schouten Short zei

Fleur, I love the frosty foto of the polder. Your moss is beautiful, too. The bulbs ar the promise of spring. xxoo

astridvanbeers zei

O, tulpen. Zo mooi. Nog mooier als ze uit beginnen te vallen. Je hebt wel een mooie tulpenvaas.
Op dit moment in de polder niet zo prettig met al die regen!

Roelien zei

Oooooh wat mooi dat mos, wat een mooie kleur groen!

Ongelooflijk hè dat die bolletjes alweer opkomen, ik zag het hier ook vanmmorgen...

Die foto's zijn inderdaad cute.

Jotili zei

Heerlijk hè.. de lente alvast een beetje binnenhalen.

Mapi zei

Mooi zoals jij alles weer beschrijft en laat zien.
Fijne woensdag
Mapi

Madelief zei

Hoi Fleur,

Gelijk heb je om de bolletjes ook naar binnen te halen. Zelf kom ik ook net bij het tuincentrum vandaan!

Wat een heerlijk gevoel is dat he om de eerste sprietjes in de tuin naar boven te zien komen. Bij mij begint het al echt te kriebelen!!

Is je dochter al een beetje gesetteld?

Gezellige dag & lieve groet, Madelief

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Kijk daar ben ik helemaal aan toe! Voorjaarsbloemen heerlijk! Heb vorige week in het Rijksmuseum (museumwinkel) nog met zo'n tulpenvaas in m'n handen gestaan. Een prachtige repro van iets heel duurs. Niet gekocht omdat ik me er eigenlijk geen voorstelling van kon maken hoe die tulpen zich daar in houden. Vaak groeien ze nog in de vaas en hangen dan helemaal over de rand van de vaas. In het begin knip ik ze dan ook heel kort af en is het de halve week helemaal niks, maar dan komt de groei er in. Dacht, dat wordt in zo'n tulpenvaas helemaal niets. Maar nu ik het bij jou zie vind ik het helemaal schattig... van de zomer dus maar weer op naar het museum. Kom je overigens nooit uitgekeken. Fijne avond nog!
Lieve groet, Marja

aukjesatelier zei

Heerlijk! Lente.... (en het is nog maar januari)