IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 24 april 2013

alle kleuren van de regenboog!



Vorige week was ik een dagje mee met de klas van mijn oudste dochter ( zij is sinds dit jaar voor t eerst echt juf ) naar de SPEELDERNIS in Rotterdam. Een plek waar kinderen uit de stad lekker kunnen ravotten met zand, water en leren over de natuur.


 Hierboven vertelt een natuur-juf over de lente;  zaaien, knoppen aan de bomen, vogels maken nestjes etc.


De kinderen mochten ook zelf  in een tuintje aardbeiplantjes planten, aardappels poten,
 , onkruid wieden etc.

 Natuurlijk ook water geven!

 Een stokje erbij met de naam van de plant erop.


 Sterrekers zaaien...

 Natuurlijk ook heerlijk klimmen, klauteren, slootje springen.


 Dit kunnen deze kinderen midden in Rotterdam bijna nergens; dus t was een heel goed idee om zo'n speelplek te maken waar ze alles kunnen doen, wat op t platteland heel vanzelfsprekend is!

 Er was zelfs een vuurplek,

 Waar zw de eieren, die ze zelf gezocht hadden, konden koken,

 En natuurlijk lekker opeten....mmm...sommigen hadden nog nooit een eitje op!


Supertrots ben ik ook op mijn dochter, die bewust gekozen heeft om op een school met allemaal kleurtjes te gaan werken!

15 opmerkingen:

www.tbezigebijtje.blogspot.com zei

Dat ziet er uit als een supergezellige dag, leerzaam en veel te doen!
En een school met allemaal kleurtjes, is erg leuk om te werken!

Groetjes,

Miriam ('t Bezige Bijtje)

Home and Lifestyle zei

Wat de kleurtjes betreft...de verschillen die dat met zich meebrengt kunnen juist heel verhelderend en leerzaam zijn, net als dit erg leuke dagje uit. Gaaf dat je dochter een baan in het onderwijs heeft gekozen!

Lieve groet, Ingrid

Franse Lelie zei

Zo leuk he om mee te gaan...supertrots mag je op haar zijn want het zal best pittig zijn, af en toe, voor haar! Lieve groet

Ans van Ispelen zei

Wat leuk,zeg.
Je mag terecht trots zijn op je dochter.
En zo te zien,vinden de kids de juf helemaal te gek.

Groetjes Ans

Juffrouw Waardvleugel zei

Ik kan me het gevoel voorstellen, het is ook iets om trots op te zijn!
Groet De Juffrouw

Juffrouw Waardvleugel zei

Ik kan me het gevoel voorstellen, het is ook iets om trots op te zijn!
Groet De Juffrouw

Knutselpret zei

Leuk om daar zo van te genieten
groet Albèrtje

Janneke zei

Leuk om een keer mee te mogen met je dochter, ik zou ook trots zijn. En allemaal kleurtjes? Onze kleinkinderen zitten ook op een gemengde school en zo hoort het ook, vind ik.
Mooie post, groetjes, Janneke

Frances zei

What fun you, your daughter and all those children must have had on that day journey! I know that they must have learned quite a lot about nature. I particularly like their being able to have boiled eggs that they had themselves gathered.

Wonderful! xo

Anoniem zei

Wat een rijkdom, al die verschillende nationaliteiten waarvan we zoveel kunnen leren. Zo wordt je pas echt een "rijk" mens.

Groetjes Diana

Madelief zei

Wat ontzettend leuk om te doen Fleur. Wat moet jij trots op je dochter zijn. Volgt ze niet in haar moeders voetstappen :-)

Een heel fijn weekend toegewenst!

liefs van Madelief x

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Wat ontzettend leuk voor de kinderen. Je hebt dat hier op het eiland Tiengemeten. Ik heb wel eens op een woensdagmiddag op de pont terug gezeten. Haha waren allemaal heerlijk rijp voor een geweldig wasmiddel en dito wasautomaat. Maar lekker hoor al die blozende, gezonde wangen. Leuke foto's en extra leuk omdat je dochter het hele spul begeleidde.
Lieve groet, Marja

Anoniem zei

Mensen die willen werken en leven met àlle kleurtjes van mensen, daar mag je inderdaad trots op zijn! Maar het zou de norm moeten worden, dus hopelijk, ooit...

Willy zei

Eigenlijk zouden er alleen gekleurde scholen moeten zijn. Leuk en leerzaam uitje, voor allemaal. Je dochter heeft een prachtig beroep gekozen en jij kunt terecht supertrots op haar zijn. Fijne week, lieve groet

House of Seasons zei

Wat een leuke dag mee met de juf-die-je-dochter-is!
Ik had nog nooit van deze plek gehoord, zou ik ook wel een dagje willen spelen.....
liefs
Lia