IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 2 februari 2012

brrrr koud in de polder


 Tís koud in de polder...
 ook de vaart voor ons huis  is al bijna dicht gevroren.



 Het ziet er lekker uit in t zonnetje; maar je oren vriezen er af met die oostenwind!

 In de wakken verzamelen de watervogels zich.

 Zoals deze meerkoeten en eenden

 Blij komen ze aangerend om te kijken of ik iets voor ze heb......waterplanten en beestjes zijn nu immers moeilijk te vinden.
Ik heb  niets bij me....maar een paar boterhammen is toch geen beginnen aan met al die velen eenden enzo...of zal ik zo maar wat gaan brengen???

11 opmerkingen:

Mapi zei

Als je genoeg brood over hebt, zou ik het zeker doen.
Maar pas je wel op, misschien is het wel glad.
Voorzichtig doen hoor !
Liefs
Mapi

Roelien zei

Wat een prachtige plaatjes...ik kan me voorstellen dat het bij jou net iets kouder is dan hier in het bos. Die waterkippies hebben het inderdaad moeilijk.

Nu met die zon erbij kun je echt genieten hè?

Fijne winterse tijd nu en groetjes, Roelien

Home and Lifestyle zei

Geef ze toch maar iets extra's...dat kunnen ze nu wel gebruiken!

Ik wens je nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Brabbels en Kiekjes zei

Volgens mij kan je blijven voeren, maar ach wij zouden het ook lekker vinden zo'n oud stukkie brood '-)
Wat denk je zullen we het weekend bij jou voor de deur kunnen schaatsen?
Hou je ons/ me op de hoogte?

Liefs,

C o w R o a d zei

Zo zo mooi! :-)

Ans zei

Ik zou ze maar lekker voeren.
Ze kunnen wel wat extra's gebruiken met die kou.
En wat een prachtige foto's.

Groetjes Ans

Madelief zei

Koud in de polder.....maar wel érg mooi! Ik hoop dat het van het weekend voor jullie schaatsen wordt. Je header ziet er in iedergeval heel gezellig uit!

Lieve groetjes van Madelief x

Franse Lelie zei

Wow wat een mooie foto's, ben wel een beetje jaloers op jullie plekje. Ik hoop van het weekend ook naar buiten te gaan met de camera! Lieve groet

Jaarringen zei

Zo mooi! Geniet er van. Ook de ijsseluiterwaarden bij ons zijnal een eind op weg met bevriezen.
Esther

Frances zei

There is something about the quality of light in your photographs that really tell just how cold the air is.

No wonder that those birds are hoping that you've brought them a treat. Perhaps the next visitor will have some bread. And that on your next visit you'll have something even better.

I have a treat every time I visit your posts and see the beauty in a place very far away from what I see in New York City.

Best wishes!

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Ook bij ons veel waterhoentjes. Ik zet 's morgens een grote bak met vogelzaad gemengd met legvoer van de kippen neer en binnen een mum van tijd zitten er merels en waterhoentjes rond die bak. Merels kunnen weer niet bij de trechtertjes die ik in de bomen hang, dus leg ik open gesneden appels neer, tot blokje gesneden boterhammen en die bak zaad dus. Ze kunnen nu wel wat gebruiken. Hoewel ze er tegen moeten kunnen heb ik medelijden met m'n kippies en haantje. Heb ze maar in hun hok gehouden en een aantal keren op een dag ververs ik het drinkwater. Vinden ze heerlijk om warm water te drinken. Verder doe ik om de paar uur een warme kruik in een handoek en leg die bij hen in het hok. Ze mogen er dan tegen kunnen, ze gaan er als een speer tegenaan zitten. Krijgen ze van die kleine slaperige oogjes. Eerlijk gezegd loop ik af te tellen dat het lente wordt, want ik hou er echt niet van. Overigens nog 7 weken dan is het lente. Hou ik me maar aan vast. Wat een gezellige drukte daar bij jouw op die vaart voor je deur.
Fijn weekend en lieve groet, Marja