IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 2 juni 2012

moestuintje wordt pluktuintje

 Dit zijn de eerste papavers in de moestuin-pluktuin.

 De slakken hebben gewonnen; ik geef t op.....De kropjes sla waren al door de slakken opgegeten voordat ze op mn bord lagen....de kikkers en vogels snoepten mn aardbeien op en mijn keurige rijtjes peentjes en radijsjes lagen alle kanten opgegooid door woelmuizen....

 Dus; dan maar plukbloemen tussen de aalbessenstruiken en de pollen bieslook;

 Kijk eens; bloeiende bieslook is ook prachtig!

 En terwijl de bessen doorgroeiden, begonnen ook de bloemen te groeien.

 En de slakken lusten ze niet!
Er moet nog van alles groeien; oostindische kers, lathyrus ,nog meer cosmea, zinnia s' etc.

 Ook de klimroos langs het raam is nu in volle bloei...


mmm en ze ruikt heerlijk!
En zo ziet het r van binnenuit uit!

24 opmerkingen:

Down by the sea zei

Uw natuurvriendelijke tuin is prachtig!
Sarah

Home and Lifestyle zei

Gelijk heb je, als het echt niet gaat is een bos bloemen, telkens uit eigen tuin, een veel betere oplossing!

Fijn weekend! Lieve groetjes, Ingrid

Petra zei

Jeetje wat doet alles het goed zeg je roos vind ik prachtig. En wat heb je veel kruisbessen kan je lekkere jam van maken wij zijn er gek op. Een heel goed weekend en geniet van je mooie tuin heerlijk plekje heb je net als wij. Ik heb ook net iets op mijn blog gezet over hoe mooi we wonen.

Groetjes Petra.

Dorothé zei

Prachtige klaprozen, ze lijken wel van crèpepapier. En je moet maar zo denken, als het in de moestuin rijp is, is het in de winkel bijna voor niets. (En dan heb jij lekker mooie bloemen.)

Martha zei

Wat een prachtig plekje om te wonen! Ik geniet alleen al van de foto's!

Kom Achterom zei

ooh jou klaprozen bloeien al! hier net 1 die een rood stukje laat zien in mijn voortuin! en wat een prachtige roos waah ik ben jaloers! hihihi
fijne dag
Yolanda

Nancy B. zei

Wauw die bloeiende bieslook is echt mooi zeg. Ik had het nog nooit gezien. Je tuin ziet er mooi uit. Die slakken je zou ze toch!
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

polkadotpeticoat zei

Beautiful views and beautiful blooms.....

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige bloementuin, dank je wel voor het showen daarvan.
Fijne zondag

Franse Lelie zei

Mooie die papaver, ik ben er dol op. Ik heb te weinig zon in m'n tuin, ze doen het nooit lang helaas. Pluk ze! Lieve groet

Het lijstje van brocante zei

Wat een metamorfose.....niets mis mee hoor.....eigenlijk mooier om te zien.....maar zonde van al dat lekkers van verse bodem!!!!!
Je roos is schitterend.....prachtig van kleur....wat een bloemenzee!!!!
Fijn weekend & lieve groetjes,
Silvia

vrouw Hommel zei

Ach ja, de beestjes buiten moeten ook eten. En zo'n pluktuin is prachtig natuurlijk. Die oranje papaver met het paarse hart, een plaatje!!!
fijn weekend

Gerry zei

Het is jammer van de moestuin, maar je hebt een mooi alternatief gemaakt. Prachtig al je bloemen, de papaver en de roos, de kruisbessen.
Fijn weekend!

Lieve groet,
Gerry

Ans zei

Ik kan je geen ongelijk geven.
Deze plukbloemen zijn ook heerlijk om te hebben.
Je geniet er dan binnen ook van.
En je rozen zijn ook prachtig.
En dat uitzicht is ook al zo mooi.

Groetjes Ans

~~Loraine Living~~ zei

Och wat jammer van de slakken, hier ook hoor! Je wil de natuur zijn gang laten... Wel een heerlijke pluktuin! Wat kijk je gezellig naar buiten.
Nog een fijn weekend, groetjes Diana

Thea zei

Beautiful flowers, I can smell the roses!! (our are not out yet)
Thea x

bleudelavandou zei

Wat een zalige tuin met prachtige bloemen, vooral de klimrozelaar vind ik heel mooi.

Liefs
marieke

La Maison zei

Wat een bloemenweelde. Jammer van je groenten en wij hebben ook veel last van woelmuizen in de tuin, ik gooi knoflook in de gaten, maar dat kan za niets schelen.Een gezellige vensterbank met mooie spullen heb je.

Lieve groet
Hermine

Janneke zei

Een bloemen pluktuin is ook erg mooi hoor en daar blijven de slakken inderdaad meestal van af.
Vooral die grote Zinnia´s zijn prachtig, maar het zijn niet de gemakkelijkste vind ik.
Je roos aan de gevel is ook erg mooi.
Gr. Janneke

Sfeer van Toen zei

Nou, je blogje kan er wel eentje zijn van mij... ik heb.. nouja had, ook slaplantjes en andijvie gepoot, maar allemaal opgegeten :-( Ik heb het daar maar bij gelaten....
Prachtig uitzicht vanuit je raam, heerlijk de klimroos, geloof dat wij allebei dezelfde hebben, ook zo langs het raam! Kan je daar ook zo van genieten?

Groetjes van Petra

Mirjam zei

Wat een prachtige bloemen, ook de klimroos ziet er goed uit.
Fijn dat ik mag meegenieten.

Groeten Mirjam

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

een pluktuin is ook mooi toch ...prachtige foto's en wie wil niet zo uitzicht ...fijne week lieve groet rosita

wilmi zei

Oooh... wat een prachtige tuin heb je toch! Zo mooi en romantisch gezicht, die klimroos..
Jammer van de regen, want hier hoort echt een zonnetje bij
(en een bankje, en koffie enzo;)

Musje zei

Echte geniet foto`s,leuk hoor een pluktuin,ik weet er alles van en je roos,wat een juweel,lieve groet Musje.