.

.
.

donderdag 17 januari 2013

Koud in de polder

                                                              



Zie je waar het Gisteravond - 10.3 Graden vroor ?
Dat is denk ik precies in mijn tuin!


 
Deze  week was de Vaart voor ons huis dus mooi dicht gevroren ;
Dat beloofde schaatsen!

 Maar; Er viel daarna ook nog eens meer dan 10cm sneeuw!

 Hierdoor vriest het ijs niet goed aan en wordt de bovenlaag papperig...
 Wel ERG mooi in de ochtendzon!

 Het schaapje van de buren heeft gelukkig een eigen huisje om in te schuilen!
   

  Wie natuurlijk Ook Heel Blij is met de kou , is COR TAS-
 Onze vreemde polder-vogel.  Een bijzonder mens.


Hij is vaak in zn bootje  in de Vaart te vinden , zwemt erin  als eerste in de lente
  en schaatst als eerste en laatste persoon op het ijs in de winter.
Hij weet er ook heel veel van!
Nu is hij dagelijks op de TV bij MAN BIJT HOND te zien, met zijn eigen ijs-journaal!

http://www.manbijthond.nl/rubrieken/het-ijsjournaal-met-cor-tas



18 opmerkingen:

Thara zei

Schitterende foto's! Wat woon je daar toch mooi :)

Anita r zei

Wat woon je daar toch mooi.
Weten we gelijk een beetje waar je ongeveer woont.
Leuk zo´n ´bekende´nederlander naast de deur.

gr. Anita

quilting Jeannet zei

Prachtige foto,s en ik ga meteen beter kijken bij man bijt hond vanavond.

Jane in Wales zei

Prachtig woon je daar! Die arme schapen moeten met zulk weer wel hard werken voor ieder sprietje gras. Wat leuk om zo'n interessante buur te hebben.

Janneke zei

Schitterende foto's van de polder en de vaart. Bij ons is het voor op de vaart ook helaas te slecht ijs met die sneeuw, maar op de Rotte die hier nauwelijks 5 min. vandaan is, is het ijs super! Die was nog niet dichtgevroren toen het ging sneeuwen.
Grappig die 'polder-vogel'in de buurt, ik zal eens naar Man Bijt Hond kijken.
Gr., Janneke

vrouw Hommel zei

Wat leuk de polderman, ik had hem inderdaad al gespot maar wist niet dat het zo dicht bij jou was.
Prachtige foto;s weer ,echt genieten

Home and Lifestyle zei

Ik zal er eens op letten, als ik er tenminste aan denk om naar Man bijt hond te kijken...wat grappig dat hij je buurman is! Het is bij jullie echt koud in de polder, hier valt het op de kaart te zien nog wel mee.

Lieve groet, Ingrid

Ans van Ispelen zei

Weer erg mooie foto's.
En zul je altijd zien,dat het in jouw tuin het koudst is.
Zeg ik met een knipoog.
Zo...ik ga nu je filmpjes even bekijken.

Groetjes Ans

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een heerlijke prachtige plaatjes echt genieten ...hier geen sneeuw wel ijs mis de sneeuw wel hoor dus geniet dubbel van jou mooie foto's ...leuk zo buurman hahahha kan je toch alleen maar van genieten ....wens je vast een fijn weekend lieve groet rosita

Down by the sea zei

De polder ziet er zo mooi in de sneeuw.
Sarah x

Juffrouw Waardvleugel zei

Heeerlijk in de polder. Mooie plaatjes, ook hier ziet het er PRACHTIG uit! Geniet ze! Het weekend wordt ook lekker koud. Groeten

wilmi zei

Mooie foto's, en gelijk maar even de ijsjournaals bekeken. Wat leuk zeg! En wat weet hij er veel van..
De schaatskoorts is hier toegeslagen. Op de vaartjes aan de rand van het dorp wordt geschaatst.
Morgen maar eens de zolder op om alles bij elkaar te zoeken.

La Maison zei

Ha Fleur,dan had ik toch gelijk. Ik zag Cor de eerste keer bij man bijt hond en ik zei, hé dat is de vroege vogel van Fleur. Van wie??? en ik, ach die ken je niet.
Ik zag het aan zijn muts. Leuk hoor dat hij ontdekt is, heb jij de tv getipt?

Lieve groet
Hermine

Kiekplaotiesenzo zei

Wat heb je weer prachtige fotos geplaatst!!!! wow..

Anoniem zei

HoI FLeur,
IK dacht vanmorgen nog, als het ijs goed is
Ga ik me melden bij Fleur aan "de andere kant
Van de Boonervliet" Ik had aan de foto's herkend
Waar je woont, en dat water verbindt ons dus, en
Cor Tas is hier ook een bekend als vreemde vogel.
WIe weet tot ooit, hartelijke groet, Nicole

La Maison zei

Bedankt voor je reactie lieve Fleur.
Ik de winter zijn we altijd in Nederland.Maar ik weet van vrienden dat er geen sneeuw ligt waar wij ons huis hebben, maar dat zal vast wel gebeuren, de winter is nog niet voorbij.

Lieve groet
Hermine

Star zei

Here in England we were at -10 degs C too the other night. Your living space is so beautiful with all the hoare frost, the frozen canals and the beautiful snow.
Take care and keep warm Fleur!

Marja Visscher zei

Dag Fleur, ik zou bijna van al dat ijs en sneeuw gaan houden als ik jouw foto's bekijk. Ziet er ontzettend gezellig uit. En dat alles zo lekker vlak voor je deur. Kijk dat lijkt mij nou ook wat. Ging ik zitten achter dat leuke raam dat je al eens op de foto zette. Voeten op een hokker, warme choco bij de hand, goed boek....heerlijk! Fijne dag nog lieve groet, Marja