IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 7 januari 2013

ouwe snoepert....

 Heee; wie snoept daar van mijn laatste sierappeltjes in mijn tuin?


 mjam, mjammie
 
He; laat nog wat over voor de merels hoor!; die zijn er ook gek op!
---------------------------------------------------
Dit is bekend over deze tropische gast;

 De halsbandparkiet is bezig met een opmars in de Nederlandse parken en plantsoenen. Dat blijkt uit een Europese telling van deze in het wild levende parkietensoort.De vogel komt oorspronkelijk uit tropisch Afrika en Zuid-Azië en is ooit naar Europa gehaald als volièrevogel.
 Den Haag telt met ruim 5000 exemplaren de grootste populatie halsbandparkieten van Nederland. Amsterdam staat tweede met zo’n 4000 vogels en in Rotterdam vliegen er 540 rond.
De parkietensoort is sterk afhankelijk van het stadse leven. Ze hebben er voldoende voedsel omdat inwoners pindanetjes en vetbollen ophangen. Bovendien ondervinden ze nauwelijks concurrentie van inheemse vogelsoorten.
-------------------------------------------------

Zelf vind ik het maar brutale lawaaimakers (meestal groen, soms blauw),
maar ze zijn WEL mooi!
groetjes Fleur
( oja; oud en nieuw is goed verlopen+ alle pubers zijn er weer met alle vingers eraan uitgekomen; gelukkig duurt het weer een jaar voor t volgende vuurwerk)
 

25 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Jeetje wat is dat een leuk en apart gezicht.

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat leuk zo'n halsbandparkiet , die mogen ook wel in mijn tuintje komen snoepen.
Groet Thea

Thara zei

Wat een mooie vogel!

blauwruitje zei

Toch wel bijzonder zo'n vogel in je tuin. Hier bij ons in de tuin ("nieuwbouw") zijn weinig vogels. Merels zie ik wel eens en soms een roodborstje en een enkele keer een koolmeesje. Eksters die zijn wel redelijk aanwezig en dan zijn ook boeven hoor. Ik vind dat je weer prachtige foto's hebt. Ik droom altijd een beetje bij weg.

Deb zei

Such a beautiful bird. I have never seen one before. Deb

Roelien zei

Mooi vogeltje!
Fijn dat ze weer veilig thuis zijn hè met alles erop en eraan...

Mapi zei

Ja klopt helemaal in Den Haag zie ik ze altijd vliegen, trouwens je hoort ze al van verre !

Wilma Kuin zei

Oh prachtig!! Gelukkig niet bij mij in de tuin want ik zou bang zijn dat hij ergens ontsnapt zou zijn en proberen te vangen,..
:O)

Jotili zei

Wauhhhhhhhhh mooie foto's ook weer!

yvonne zei

Prachtig bij jou in de buurt!!!
ga je volgen en op pinterest kijken

groetjes yvonne

yvonne zei

OOOOOO ik volgde je al!!! gr yvonne

Corine(THUIS) zei

Wij zagen een aantal van de groene een paar jaar geleden in het Vondelpark, heel apart! Maar ze zitten dus ook bij jou in de polder :)

Ans van Ispelen zei

Zou die ergens ontsnapt zijn?
Wel mooie foto's,zeg.

Groetjes Ans

Patricia zei

Grappig, wij hebben ze ook in de tuin, de groene variant. Van de zomer hadden ze in een korte tijd de zonnenbloemen leeggehaalt met z'n vijven.

Groetjes Patricia

wilmi zei

Mooi zeg, zo'n kleurig beestje in de tuin!! ik heb ze hier bij ons nog nooit gezien hoor, lijkt me wel apart. Kan me voorstellen dat ze in de stad genoeg te eten hebben ja.. Maar toch ook even in de polder buurten (snacken) bij jou dus;)

Janneke zei

Prachtige foto's van de halsbandparkiet, een blauwe heb ik echter nog niet gezien. Er zitten hier echter wel veel groene en komen zelfs op de veranda, die brutale rakkers. Toch vind ik ze prachtig!

Down by the sea zei

Wat groene tot de gebruikelijke gezicht, de parkieten zijn in Londen. Ik hou van de blauwe kleur van de degene die je gefotografeerd.
Sarah x

Franse Lelie zei

Mooie foto's! Hier vliegen regelmatig zwermen door het park, groene halsbandparkieten. Maar ik heb ze nog nooit in de tuin gehad. Lieve groet

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Zat die vreemde vogel bij jou in de tuin? Zij hebben volgens mij Friesland nog niet ontdekt, hier heb ik ze nog niet op het erf gezien. Wel heel leuk, ik dacht het is een foto met een truc.

groeten Pauline

Michelle zei

Wat een mooi beestje! En wat een geluk dat hij jouw tuintje een bezoekje brengt..

Juffrouw Waardvleugel zei

Mooie vogel, maar niet best voor de inheemse soorten. Het zijn rovers, in het voorjaar worden nesten vol eieren leeggeroofd. Met groet!

polkadotpeticoat zei

What a beautiful bird....Heidi

La Maison zei

Hier schijnen ze ook te zitten maar ik heb er nog geen gezien. Ze zijn zeker mooi maar eigenlijk passen ze niet in onze natuur vind ik.

Lieve groet
Hermine

Marja Visscher zei

Gof, Fleur wat een lekker kleurig beestje. Ik hoorde het laatst ook van iemand die ze bij bosjes in de bomen van haar flat had zitten. Maar die waren groen. Mooi hoor, ha, ha nou het weer nog dat er bij die tropics hoort. Hoef die kou niet zo. Mijn kippen in de ren gezet in het schuurtje met het kacheltje aan. Ze maken heel bijzondere geluidjes van genoegen!
Slaap vannacht als een roos nu ik weet dat die zwarte brigade lekker warm zit. Was vandaag zo'n armoedig gezicht, ze zakken constant door hun pootjes om ze warm te houden, zoeken het zonnetje op en kleumen in de koude wind toen die onder ging. Lieve groet, Marja

Marja Visscher zei

Ik bedoel natuurlijk toen de zon onderging.