IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 18 november 2013

kreatief met kurk?

 Nee...; Ik heb geen nieuw vloerkleed!

 Het is mijn 1e Quilt,die voorzien is van een warme wollen tussenlaag en een achterkant;
een sandwich; heet t nu.


 Vervolgens speld ik de 3 lagen vast en rijg ik ze even met grote steken voorlopig aan elkaar;
Daarna begint het doorquilten; met nette kleine steekjes deze 3 lagen voorgoed aan elkaar maken;
soms met mooie patronen; of gewoon de lijnen volgen.


Dit zeg ik nu zo makkelijk; maar ik heb t nog nooit gedaan! Ha,Ha.
Alles heb ik via YOUTUBE geleerd en geprobeerd na te doen.(Gelukkig heb ik hulp van jara!kijk maar!)

Eigenlijk is het de schuld van JULLIE! Ja -Jullie met die mooie Quiltblogs; als ik die zie wordt ik een beetje jaloers en wil ik t OOK kunnen maken!


 En dan heb je OOK nog eens die brei en haakBlogs!!
Dat ziet er ook allemaal zo mooi uit!

 
 
 Gelukkig heb ik vroeger ( 35 jr geleden ofzo) van mijn moeder leren breien en haken!



Dus dat heb ik weer opgepakt en vind ik ook leuk om te doen;

Borduren nog nooit; dus ook geprobeerd; maar daar krijg ik zere ogen van..teveel gepriegel...

Nu durf ik dus NIET meer naar nog meer hobbyblogs te kijken!
Voor je t weet zit ik te kantklossen, wol te spinnen, mozaieken,  postzegels te verzamelen, poppetjes van kurk te maken, en wie weet al niet meer!  Ha,Ha!
 

24 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Hahahah, wat dacht je van kralenboompjes rijgen? Ook errug inspirerend (not) maar je verhaal is erg herkenbaar......

Berna zei

Wat leuk dat je ook aan het quilten bent geslagen. Heel veel succes met het afmaken van je eerste quilt. Pas op, er zullen velen volgen als het virus je te pakken heeft.
Fijne dag!

Vero nickyschannel zei

hahahaha, ik lach me een kriek bij het lezen van je blog, lolll, zo herkenbaar, ik durf soms ook niet te kijken, aanstekelijk al die dingen he, het zijn stuk voor stuk mooie dingen die je maakt hoor, knuff, vero

Anoniem zei

O zo herkenbaar, om den duur weet je niet meer wat eerst opgenomen omdat je het allemaal leuk vind. Af en toe de puter toe houden en focus op wat jij af wilt kan al helpen.

Vlaamse Groetjes
Gerd

Knutselpret zei

naast breien haken en quilten vergeet je nog een van de leukste dingen om te gaan doen het vilten en dan de seizoens poppen kijk toch maar even op de blog van mij gaat er weer een nieuwe wereld voor je open en heb je bijna geen vrije tijd meer :) maar je hebt gelijk het is allemaal leuk om te doen en je hebt toch maar een prachtige quilt gemaakt toppie !!

Sis Voorn zei

Jij komt hartstikke goed de winter door met al die leuke projecten :-)

deb @ frugal little bungalow zei

it is lovely! :)

Inenomdekas zei

Wel quiltnaalden gebruiken hoor en een quiltring.
Succes!

Anny zei

Knap hoor om het zo via You Tube te proberen!

Marion Anderson zei

wat een dapper ding ben je toch , quilten leren vaN YOU TUBE EN DAN MET ZO'N MOOIE QUILT AAN KOMEN ZETTEN, RESPECT, CHAPEAU, MOOI HOOR, IK BEN HETZELFDE ALS jij, van alles en nog wat om handen, gezellig he? , geniet ervan , liefs marion

La Maison zei

Mooi je eerste log cabin quilt. het is heel leuk om te doen,ik spreek uit ervaring hoor.
Breien en haken nee, borduren heb ik wel gedaan maar geen zin meer in. Maar dat prutsen met lapjes daar krijg ik nooit genoeg van.

Lieve groet
Hermine

Ans van Ispelen zei

Als ik het zo bekijk,doe je al genoeg.
En ook nog eens heel erg mooi.

Groetjes Ans

Home and Lifestyle zei

Heel erg knap hoor, dit doe ik je niet na. De quilts op diverse blogs vind ik ook altijd ware kunstwerken, het lijkt mij gaaf om er zelf één gemaakt te hebben. En dat is jou dus nu mooi gelukt.

Fijne avond Fleur. Liefs, Ingrid

wilma oud zei

Wat goed dat je zonder lessen al zover bent dat je kunt gaan quilten. Mooie log cabin trouwens. En ja, wat moeder ons vroeger leerde, verleer je nooit. Succes met het quilten. Groetjes Wilma

The Dutchess zei

Hahaaa<<leuke post...Succes en veel plezier!!

Marie-José zei

Ja erg hè!!!
Hahaha...er herkenbaar en leuk!
Ik heb dat ook Fleur, dat ik overloop van inspiratie!
Allemaal de schuld van jullie blogsters.
Ik heb net een urn behandeld met muurvuller...de schuld van Monica ;)
Met haken ben ik ook met drie projecten bezig...schuld van Tinie ;) oh ja en door jou wil ik naar de Cotswolds...jouw schuld dus, haha...

Een fijne week en lieve groeten, MJ

Madelief zei

Oh jee Arjo, jij hebt de smaak pas echt goed te pakken :-)! Wat een geweldige creaties zie ik voorbij komen! Mooi je quilt, maar ook je haak- en breisels mogen er zijn!

Ik heb er vertrouwen in dat wat je ook van kurk gaat maken, het fantastisch wordt! Nu alleen nog de tandjes in :-)

Fijne week & liefs,

Madelief

* Nog bedankt voor je lieve kaart! x

Janneke zei

Haha, als ik al die quilt- en haakblogs zie, wil ik ook alles doen, maar ik begin er niet meer aan want ik krijg er zere tintelende handen van, waarschijnlijk te veel in de grond gewroet. Maar wat ik zo leuk vind en je even wil vertellen, ik heb in mijn leven één quilt gemaakt een jaar of 15 geleden en dat was hetzelfde patroon, de log cabin. Zal hem als het uitkomt nog wel eens op de blog zetten want ik ben er zeer zuinig op omdat het zo'n super karwei was, maar het geeft wel voldoening als het lukt.
Succes met je handwerkaktiviteiten.
Gr., Janneke

Ans zei

Het is toch heerlijk, zo lekker bezig te zijn. En de rijkdom van internet waarvan zoveel te leren is. Ik vind het heel goed van je, dat je zo tot quilten bent gekomen. Je quilt is heel mooi geworden!

Willy zei

Ik snapte de titel eerst niet, maar kijk id maar uit. Dat spinnen zou maar zo kunnen, de schaapjes lopen al langs je huis, dus alleen nog het scheerapparaat in de aanslag.
Je eerste quilt ziet er goed uit. Leuk dat het met al die blogs dan begint te kriebelen om het zelf te gaan maken. Succes met quilten.
Lieve groet,

polkadotpeticoat zei

That is beautiful....Heidi

Mapi zei

Oh wat goed van je dat je dat toch maar doet !
Liefs
Mapi

Anoniem zei

Je hebt groot gelijk, er zijn té veel leuke handwerktechnieken voor één mensenleven. Vind je borduren te priegelig? Heb je al een leesbril van de Hema geprobeerd? :-) Maakt voor mij alle verschil! Vr. gr. Machteld.

musjesbrocanteplekje zei

Zo dat ziet er wel gaaf uit,oh zou het ook graag willen en haken,maar helaas,ik ben er denk ik echt te dom voor,lieve groet Musje en je hebt idd een grote hulp haha.