IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 18 januari 2014

lapjes en lentekriebels

 
Zo; Mijn eerste quiltdekentje is af!
Aan de ene kant zijn het verschillende vierkanten blokjes ,



Aan de andere kant LOG_CABIN blokken.

Tussen deze 2 kanten zit een warme tussenlaag van een soort fleece,
zodat het een warm dekentje wordt.( Lekker voor op de bank savonds..)
 

 Deze 3 lagen worden aanelkaar vastgenaaid met steekjes in lijnen of figuren; dat heet dus Quilten.
Dat kan met de hand of met de naaimachine...
Ik begon met de hand...maar ik heb er geen geduld voor; dus heb het verder met de naaimachine gedaan.





Zelf vind ik het buitenrandje van verschillende strookjes ook wel grappig.

 Ik ben er blij mee en best trots op; want ik heb het mezelf aangeleerd door op YouTube-filmpjes
te kijken. Ik zit niet op een quiltclub ofzo...

Jara is er ook blij mee en heeft t plekje al ingepikt.
 

 Vandaag zag ik buiten de paarse helleborus knoppen al staan.

 Hoop niet dat het nog heel hard zal gaan vriezen,want vorig jaar zijn ze kapot gevroren!

Ook de sneeuwklokjes langs de sloot groeien al goed;
tja wat wil je met dit zachte winterweer!
Vorige week hoorde ik voor t eerst weer een merel zachtjes zingen en vandaag zag ik een groepje kieviten! Stiekem denk ik alweer aan de lente...

27 opmerkingen:

Deb zei

What a beautiful quilt. You must be very pleased to have it completed and ready for us. It's gorgeous. And, so is Jara. Hugs, Deb

Deb zei

That should have read...'use'.

Juffrouw Waardvleugel zei

Mooi gedaan!
Inderdaad lentekriebels... Ik zou wel willen zaaien, maar goed ik hou me in.

Mapi zei

Oh Fleur wat mooi , je mag echt wel heel trots zijn op jezelf.
Heerlijke foto's, echt een bericht om blij van te worden.

Fijn weekend
Liefs
Mapi

Nancy B. zei

Ben zelf niet zo van het quilten, maar vind het wel knap dat je het kan. Wat ligt de kat daar schattig.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Kom Achterom zei

Wauw wat een prachtige quilt heb je gemaakt ik hou van de mooie rode tinten!
en hier steken de tulpenbollen hun kopjes al naar boven veeeel te snel.
We moeten maar afwachten wat de natuur ons nog te bieden heeft de komende tijd.
Prachtige header heb je zeg! Genieten!
Fijn weekend
Yolanda

vrouw Hommel zei

Wat een prachtige quilt,zo knap dat je het jezelf hebt aangeleerd. Mooie kleurencombinatie ook.En ja,van mij mag de lente komen.

Anoniem zei

mooi gedaan hoor! Groetjes Marja

Knutselpret zei

En wie niet ik heb al zoveel moois gezien dat echt naar lente ruikt.
Uit bottende bomen, zelfs al bloeiend fluitenkruid.
En wat betreft je deken hoe mooi is die geworden. En ook ik heb het mezelf aangeleerd knap hoor van jou.
En de poes ha ha Jara zo heet onze hond hoe leuk ik dit blogje vind ..... dat snap je dus wel :)
Groetjes Albèrtje

Ans van Ispelen zei

Knap gedaan,zeg.
Ik vind de kleuren ook prachtig van je quiltdeken.
En ja,het lijkt wel lente deze winter.

Nog een fijn weekend toegewenst
Groetjes Ans

Jolanda zei

Fleur, wat mooi!!!! Ik neem diep mijn petje af, wat een werk. Super dat je dat hebt gemaakt. Heerlijk dat er in de tuin al weer wat gaat bloeien, we gaan de goede kant op! Lieve groet

Sis Voorn zei

Heel mooi geworden !
Komt er nog vervolg ? ;) heeft het virus je te pakken ?

Home and Lifestyle zei

Ik vind dit super mooi gemaakt, Fleur...ook nog eens met variatie aan beide kanten. Ik vind al die mooie quilts altijd ware kunstwerken!

Fijn weekend nog! Liefs, Ingrid

Berna zei

Erg mooi heworden je allereerste! Mooie kleuren ook. Ik ben wel van rood.
Ja wat is de natuur van slag he? Ik zag ook al struiken uitlopen.
Doe nog maar even een pak sneeuw. Gezellig (als je de weg niet op hoeft).

Musenkuesse zei

Deine neue Decke ist herrlich und hat wunderschöne Farben!!!

Viele liebe Grüße
Tina

House of Seasons zei

Wat goed zeg!
Heerlijk om te doen en dan zo'n mooi resultaat!
Mijn compliment :)
Liefs
Lia

blauwruitje zei

Wat een heerlijk kleed. Hoewel het best zacht is voor de tijd van het jaar vind ik het 's avonds best fris en zo'n dekentje is dan erg lekker.

Madelief zei

Je quilt ziet er geweldig uit Arjo! Wat moet dat een klus zijn geweest. Het resultaat mag er zijn!

Je blog vind ik ook heel mooi geworden. Het oogt heel anders. Leuk ook om de foto die ik van je heb gemaakt op de tuin in je rechter bovenhoek te zien staan :-)

Zodra het voorjaar een beetje doorzet, kom ik graag langs in de polder. Ik verheug mij er al op!

Fijne zondag!

Madelief x

Gerda zei

Wat een prachtige header!! Heel mooi om zo op het scherm te verschijnen. De quilt ziet er mooi uit. Veel plezier er mee.
Groetjes, Gerda

Birgit zei

Liebe fleur,
ist das eine wunderschöne Decke, sehr schön und tolle Farben !
Ja, die ersten Pflanzen wachsen und blühen, ich bin gespannt, ob wir noch einen "Winter" bekommen ?! Liebe Grüße,
Birgit

Janneke zei

Je quilt is werkelijk prachtig geworden en zo bijzonder met twee verschillende kanten. Hoewel ik best van winterweer houd, mag de lente nu ook wel doorbreken nu er al zoveel boven de grond komt.
Groet, Janneke

Guusje, zei

Het is een prachtige quilt geworden heel knap gedaan.

musjesbrocanteplekje zei

Echt heel knap gemaakt,ziet er schitterend uit en poes ook,ik verlang ook naar de lente,fijne week,lieve groet Musje.

Will en Bob zei

Wat een prachtige quilt heb je gemaakt.
Van mij mag het ook gauw lente worden. Ook bij ons staan al sneeuwklokjes in bloei. Maar de rozen en lavendel voor ons huis bloeien nog steeds. Ze weten niet van stoppen. Groetjes Will

La Maison zei

Een hele mooie quilt en knap dat je het jezelf hebt aangeleerd. Ik heb ook iets met lapjes en heb altijd wel iets onder handen.
Wat een feest zo'n bloeiende helleborus, een paar in een vaasje zal vast ook mooi staan.

O, en Fleur volgens mij zag ik jouw schaatsvriend vanavond bij man bijt hond. Hij zat in een roeiboot. Het leek wel of ik een oude bekende zag zo vrolijk werd ik van zijn aanblik.

Lieve groet
Hermine

Supergoof zei

Geweldig MOOI en wat een heerlijke foto's!
:o)

Willy zei

Prachtig is je quilt geworden. Daar mag je zeker trots op zijn. Ik vind de stofkeuze ook erg mooi. Het is al een echt lente logje. Prachtig is die donkerrode helleborus. Fijne week, lieve groet