IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 10 april 2014

buiten in de polder

 Alles wordt weer groen in de polder; Veel eerder dan andere jaren!

 Dit is het fiets-wandelpad voor ons huis langs de vaart, richting de stad.

 De Buxus loopt gelukkig weer goed uit en ook de paarse seringen gaan binnenkort weer bloeien; dat ruikt zo lekker als je de trap naar beneden afgaat...
 Afgelopen weken zat er steeds een mannetjeseend in de tuin de wacht te houden; ergens zit zijn vrouwtje te broeden.
 En inderdaad kwamen er op een dag 10 kleine eendjes met moeder te voorschijn...



Helaas is het zo met kleine eendjes dat er veel verdwijnen...(reigers, snoeken,etc...)
Daarom zijn het er ook 10- hiervan worden er slechts 4 of 5 volwassen.

 Met het lekkere weer gaat ook de was weer aan de lijn!

 En tentamens worden ook weer buiten geleerd!

We kijken er ook naar uit dat de koeien van de boer weer naar buiten mogen!
Het is nu nog wel leeg in t weiland....

 De krentenbloesem stond 1 week in bloei,

En daarna leek het wel of het gesneeuwd had!

 Het vogeldrinkbakje wordt niet alleen gebruikt door de vogels in de tuin...


 In de herfst heb ik ook wat tulpen geplant; die geven nu mooi wat kleur in de tuin,


Volgend jaar nog wat meer planten...

Maar nu eerst weer wat snoeien en onkruid wieden; want dat groeit nu ook razend snel.
 

23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Zucht...wat woon je daar toch mooi, Fleur. Zo vrij en toch overal dichtbij. Hier heb ik nog geen jonge eendjes gezien, het is er nog wel vroeg voor. Wij houden de nesten hier ook vaak in de gaten, per dag zie je het aantal afnemen. Dat is de natuur, helaas.

Ik wens je nog een fijne dag! Liefs, Ingrid

Knutselpret zei

prachtige omgeving daar bij jou en idd het gaat nu razendsnel heerlijke tijd is het toch de lente.
Mooi foto's zijn het weer.
Groetjes Albèrtje

Ans van Ispelen zei

Ja,heerlijk hè,dat alles al zo vroeg uitloopt.
Vorig jaar was dat wel anders,met de lange winter.
En wat zit je dochter daar toch heerlijk,zeg.
Fijn plekje.

Groetjes Ans

Berna zei

Je tuin en uitzicht zien er zoooo mooi uit! Lekker genieten van het frisse groen.

Anoniem zei

Wat een meer dan prachtig plekje.
Geweldig om jaloers op te zijn.
Wat zullen jullie daar genieten
lieve groet Nienke

Frances zei

Fleur, it's a delight to see how spring is making a charming arrival in the Polder. The mama duck and her ducklings are adorable, your garden is so pretty, and I envy you the chance to hang your laundry outdoors in the fresh air.

Thank you also for that view of the bicycle path with the city in the distance. I keep forgetting that your lovely setting is not too, too far from a bustling city.

xo

Madelief Weideveld zei

Ach ach, wat is het prachtig daar bij jou. Ik voel de frisheid, geweldig!! En ach, die kleine doedel-eendjes. Da's dan wel weer zielig dat de helft ervan wordt opgegeten......
Dag, Madelief.

Jolanda zei

Wat geniet ik toch altijd van je foto's! Zo'n mooi plekje, daar wil toch iedereen wonen!lieve groet

Down by the sea zei

Ik geniet altijd van mijn bezoeken aan de Polder en het ziet er altijd zo speciaal in het voorjaar!
Sarah x

Will en Bob zei

Wat ziet het er in de polder weer geweldig uit! Wel heerlijk dat het nu zulk mooi weer is. En je nu al in de tuin kunt zitten. Groetjes Will

Petra zei

wat een lieve lust om zo te wonen!!

Sandra zei

Het is weer prachtig bij jou in de polder.

Anoniem zei

Wat een super locatie ! Ik woon ook langs het water, maar niet half zo mooi :-( Marieke

Birgit zei

So schöne Bilder ! Wunderschön, ich genieße es ! Liebe Grüße, Birgit

Kleurrijk zei

Echt een stukje hemel op aarde.
Ik heb ook nog geen jonge eendjes gezien.

Cora M. zei

Prachtig zeg! En koeien voor je op t land dat lijkt me zo leuk!
Wij hebben hier akkerbouw voor ons en verlangen stiekem ook wel eens naar wat levends..al is graan onovertroffen! Maar nu we weer aardappels hebben..mmh tja een beestje zou wel heel leuk zijn! Geniet er maar van!
Groetjes Cora

musjesbrocanteplekje zei

Prachtig,wat een heerlijke plek heb je daar en oh zo lief de kleine kuikentjes,hier zag ik ze van de week ook in de sloot,groetjes Musje.

Willy zei

Fijn om op zo'n heerlijk plek te wonen. Ik geniet er even van mee.
Het is al weer een flink verschil met de foto's van je vorige berichtje. Het gaat idd erg snel in de natuur. Fijne zondag, lieve groet

Rya, Rotterdam zei


Wat een prachtige kopfoto weer.
Daar kom ik echt elke dag even naar kijken.
Groet, Rya, Rotterdam

A. zei

that are really nice pictures of a really early spring this year! enjoy the blossoms everywhere, doei

Pippa's Hus zei

Een poos geleden heb ik jou blog regelmatig bekeken. En nu kwam ik via via weer bij jou terecht. Wat woon je prachtig! Ik ga je nu volgen zodat ik je niet weer 'vergeet' ;-)
Misschien vind je het ook leuk om mij te volgen?
Groetjes Esther

Marie-José zei

Wat een prachtige post en wat woon je mooi.
Heerlijk om weer buiten te kunnen leven...en al dat jonge spul weer rond te zien zwemmen en dartelen.
Wij hebben net buiten gegeten en daar zaten twee mannetjes een vrouwtje op te jagen...het gekwetter en gepruttel...ik hou er zo van.
Bedankt voor je heerlijke buitenpost.
Fijne koningsdag en lieve groet,MJ

RosIna´s Allerlei zei

Ohhhhhh ,es ist bei Euch soooooo schön !!!!Grüßle Ina