IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 16 mei 2014

4 kuikens

 Ja Hoor; Na 21 dagen kwamen er kuikens uit de eieren!
Altijd spannend; van de 6 eieren zijn er gelukkig 4 uitgekomen!


Zelfs op dag 20 kan je een kuiken al horen piepen binnen in het ei; zo schattig...

 Het zijn 4 verschillende kleurtjes;

 Zwart, Geel, bruingeel, en een grijze.

 Deze heeft zelfs nog wat natte donsjes...

 Moeder zorgt goed voor ze ,
 ze roept ze voortdurend met lekkere hapjes,

 na een week krijgen ze al wat veertjes op hun vleugels !

Even binnen voor de foto; maar wel luid piepend en roepend om hun moeder buiten!

Hup; weer gauw onder moeders vleugels!

22 opmerkingen:

Patricia zei

Ah wat zijn ze lief!
Leuk dat ze verschillend van kleur zijn.

Deb zei

They are simply beautiful. Deb

Frances zei

Your chick quartet really are adorable. Glad that mama hen is taking good care of them.

Aren't those colors lovely? Have you given the chicks names?

Please do post more pictures as they grow up. xo

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat er vier kuikentjes bij zijn gekomen in de polder. En allemaal een andere kleur, maar bij elkaar is het toch een hele mooie combinatie!

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Petra zei

Prachtig! wat heerlijk dat je daar van zo dicht bij mag genieten!!

musjesbrocanteplekje zei

Oh geweldig,haha die foto dat ze binnen zitten,echt zo schattig,fijn weekend,groetjes Musje.

Rya, Rotterdam zei


Ooooooh.... wat schattig!!!!! En inderdaad een multi-nestje, wat ik de vorige keer al schreef!!!
Zo klein, zo zacht, zo schattig!!!
Pas maar goed op ze!!!
Groet, Rya, Rotterdam
Geef ze een héél voorzichtig aaitje van mij!!

Ans van Ispelen zei

Wat een schatjes.
Daar kun je naar blijven kijken.
Geniet er maar lekker van.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Betsie zei

Ohhhh, wat lief,.....daar zou ik de hele dag zoet mee zijn!!!

blauwruitje zei

Wat schattig zeg. En een trotse moeder zo te zien.

Knutselpret zei

niks zo leuk als kuikens !!

Marie-José zei

Wat leuk Fleur zo'n multi culti nestje, haha.
En wat een schattige foto binnen op de vensterbank.
Geniet ervan en van het mooie weer het komend weekend.

Lieve groet, MJ

Moni Waldfee zei

are the sweet young chicks.
You can enjoy the country life so right with you.
And how fast they are already grown.
Best wishes and a sunny weekend I wish you, Moni

Mirjam zei

Wat lief, het blijft schattig!

Michelle zei

Oh wat geweldig! Ze blijven zo leuk om te zien die kleine pluizebolletjes

wilma oud zei

Echt genieten!!!!

Berna zei

Wat lieieiefff!

deb @ frugal little bungalow zei

Adorable :)

Home and Lifestyle zei

Hoi Fleur,

Bedankt voor je lieve reactie. Ik heb ook minder inspiratie dan voorheen, maar ik probeer toch elke week een post te plaatsen. Herhaling is niet erg, de verhalen uit de polder zijn op zich al bijzonder. Ik vind het altijd leuk om je te posten te lezen!

Wat gezellig dat Madelief en Anita morgen komen!! Wil je ze allebei de groeten van mij doen? Ik hoop op droog weer zodat jullie lekker buiten kunnen bijkletsen! Veel plezier!

Liefs, Ingrid

Anoniem zei

Geweldig als je zo mag wonen.
En wat een briljant idee, ik als stadsmens wist niet dat je zomaar vreemde eieren kon laten uitbroeden.
Nooit te oud om iets te leren

Ik geniet van je verhalen en foto's

Marg

De Rode Klaver zei

Hoi Fleur!
Hier weer eens een berichtje van de overkant van de vaart. Wat maak je toch een prachtige foto's! Echt genieten, die kleine kuikentjes. Bij ons worden de kippen niet broeds dit jaar geloof ik... De foto's van moeder eend met haar pijltjes vond ik ook erg mooi!
Groetjes, Esmeralda

De Rode Klaver zei

Hoi Fleur!
Hier weer eens een berichtje van de overkant van de vaart. Wat maak je toch een prachtige foto's! Echt genieten, die kleine kuikentjes. Bij ons worden de kippen niet broeds dit jaar geloof ik... De foto's van moeder eend met haar pijltjes vond ik ook erg mooi!
Groetjes, Esmeralda