IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 2 juni 2014

Papavers in bloei

 De vaste grote papavers staan weer in bloei!



Is altijd weer mooi om te zien


hoe er uit zo'n grote , harige knop;



zo'n prachtige opgevouwen bloem ontluikt....


Het lijkt wel dun vloeipapier.....

En dan helemaal geopend, met zo'n mooi zwart hart.


Ik heb ze ook in een soort zalmkleur.
 



 
 Ze bloeien niet zo erg lang,



maar ik geniet er erg van!

 
En dan vallen de bloemblaadjes af en gaan de zaaddozen groeien.
Ook weer mooi om in de herfst te drogen en bewaren!
 


 


 


 

15 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Een wonder van de natuur.
Wat zijn ze prachtig.
En wat heb je ze mooi op de foto gezet.

Groetjes Ans

Home and Lifestyle zei

Wat is dat toch een prachtige bloem, Fleur. De zaaddoos is ook al zo'n plaatje en bijzonder decoratief.

Was het vorige week woensdag gezellig en heb je de groeten overgebracht ;-)?

Liefs, Ingrid

Knutselpret zei

mooi zijn ze en idd de zaaddozen zijn ook zo leuk om er weer wat mee te doen !!

vrouw Hommel zei

Wat een prachtige foto serie van de papaver. In welke fase ook,ze zijn prachtig. Ik heb ook weer zaad gestrooid maar helaas nog niets gezien.

Star zei

Just beautiful Fleur. I have them in bright red. You have taken some gorgeous photographs here.

Frances zei

I think that the poppy flowers are very beautiful. Yes, it seems a bit of a miracle to see that strange globe of a pod burst forth into the release of tissue thin petals in gorgeous colors.

You do make me wish that I had a garden! xo

Birgit zei

Wunderschöne Fotos ! Tolle Farben ! Wir trocknen die Kapseln auch immer und schütteln sie jedes Jahr einfach in den Garten, so verteilen sie sich schön ! Liebe Grüße, Birgit

Rubato zei

Hallo,
Wat prchtig gefotografeerd.
Gr.

Jolanda zei

Wat zijn ze toch mooi, zo jammer dat ze het bij mij niet goed doen....lieve groet

Madelief zei

Je papavers hebben een prachtige kleur Arjo! Bij mij in de tuin willen ze het maar niet doen. Het zal vast aan de zuurgraad in de bodem liggen...

Ik ga binnenkort een mooie post op mijn blog zetten van onze gezellige uitstap. Wat was het een leuke dag! Ik kijk er met veel plezier op terug.

Ik wens jullie een fijn weekend toe!

Liefs van Madelief x

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Beste Arjo,
Via Madelief kom ik even aanwippen hier; helemaal vanuit Georgia/USA.
Wat een mooi idyllisch paadje om aan te wonen. Natuurlijk, onbereikbaar voor een auto maar tóch heeft het zijn charme.
Dicht bij de natuur en zo geniet je me je gezin en huisdieren van he buitenleven.
Onze dochter woont in Rotterdam maar de buitengebieden zijn erg mooi.
Liefs,
Mariette

Mirjam zei

Prachtig, ik heb er ook 1 in de tuin staan en blijf het mooi vinden, al is het maar 1 dag.

Marie-José zei

Wat een prachtige foto's Fleur van je tuin en de omgeving, gezien op het blog van Madelief.
Ook een hele mooie foto van jou erbij, leuk om iemand ook gewoon eens te 'zien'
Maar wat woon je ontzettend prachtig, dat had ik je vast al vaker laten weten maar hierbij zeg ik het graag nog eens ;)
En ja daar horen ook papavers bij, ik heb ze zelf vanmiddag nog op de foto gezet...plaatjes :)

Fijne week en lieve groet, MJ

Marguerite zei

Ik heb ook diverse papavers in de tuin staan en bekijk ze ook heel graag. Maar zo mooi als jij ze op de foto hebt gezet is mij nog nooit gelukt. Zo maar weer met camera de tuin in.

Josetta van Dijk-Hak zei

Wat een prachtige foto's! Ik zoek een gedroogde papaver (zalmkleurig). Heb jij er toevallig 1? Groet Josetta