IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 26 oktober 2010

100.000 blaadjes op een hoop...

Herfst, herfst ; wat heb je te koop??
100.000 blaadjes op een hoop, zakken vol met wind;
 tja mijn kind; ik weet niet of jij dat wel aardig vindt??????


Nou; dat liedje past vandaag wel goed....


Super mooi ook al die prachtige blaadjes ,hoor.....rood,oranje, prachtige gelen,


maar ja op een gegeven moment gaan ze TOCH vallen...op MIJN gras...en daar moeten ze echt weg...
op een hele grote hoop....


en die hoop wordt steeds groter en groter, mandje na mandje...


en na een tijdje hebben we weer een kampvuur....mag eigenlijk niet; maar waar laat ik ze anders?

niet in de groenafvalbak in de wijk...die is na 5 mandjes vol.....






en we zijn nog LANG niet klaar; de blaadjes hangen hier ook aan de muren...
en die vallen er dadelijk ook weer af.......


prachtig hoor,.....
wil er iemand nog mooie herfstblaadjes?????
ik denk dat ik vanacht DROOM over blaadjes....100.000!!!!

9 opmerkingen:

Roelien zei

Ja het is heel veel werk, maar wat zijn jouw blaadjes MOOI!!!!!!!

Anna zei

je hebt inderdaad hele mooie kleurtjes bladeren!
heb je geen composthoop?
daar zouden ze toch in kunnen? tenminste zo doen wij het! en er zijn ook heel veel blaadjes zoals van de fruitbomen en walnotenboom die onze geitjes lusten..... dus die voeren we aan hen!
zo komen we toch weer van al die blaadjes af...........
fijne dag nog!
XXX

Saskia zei

O wat ben jij actief. Ik wacht altijd tot alle blaadjes eraf zijn en dan veeg ik alles in 1 keer weg.
Een beetje lui heet dat geloof ik.
Groetjes Saskia

Aritha Vermeulen zei

Wat een mooie foto's. Fijn om even naar te kijken. Wij hebben twee eiken naast ons huis. Die geven ook heel wat blad.

La Maison en Wonderboom zei

Wel fijn om zo buiten in de tuin te werken. Je wordt vanzelf warm, je neus blijft fris en het geeft ook een goed gevoel.
Mooi toch ,,HERFST,,

Lieve groet
Hermine

Willy zei

Zo te zien zit er nog veel blad aan de bomen, dus nog even volhouden.
Nog heel vaak dat liedje zingen.
Het is wel lekker gezond zo buiten en bewegen.
Groetjes

Fluitenkruid zei

Ik ruim ze altijd pas in het voorjaar op, dan zijn ze soms al een beetje vergaan. Reden is dat het de planten mooi bedekt tegen de kou en dat het een fijn schuilplekje voor kleine diertjes kan zijn.
Maar dat is op de volkstuin en daar kom ik in de winter niet :-)

Madelief zei

Hoi Fleur,

De tuin ziet er bij jullie al aardig opgeruimd uit. Wij moeten nog aan de slag. Aanstaande zaterdag hebben we onze laatste tuinbeurt waarna we, als het weer meezit, in onze eigen tuin aan de slag kunnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo heel veel zin in heb. Ik ben liever met bloemen & planten bezig dan aan het opruimen, maar het hoort er nu eenmaal bij!

Veel plezier met jullie kampvuur!

lieve groet, Madelief

THEA zei

Hoi Fleur,

Je hebt idd een boel bladeren! Mooie ook nog.Van die wingerd kun je mooie bloemetjes maken.En kransen...jammer dat je zo ver weg woont!! Ik kon er best wel wat gebruiken!!
Hier moeten de meeste bladeren nog vallen,dat word dus harken en vegen!!

Groetjes Thea