IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 13 juni 2011

beetje bloot en koud


Langs de dijk lopen naast het huis van onze buren hun 2 schaapjes.

 Ze hebben een mooie lange vacht, maar deze is nu toch echt te warm voor de zomer.

 Gelukkig kent onze buurvrouw iemand die de schapen ieder jaar komt scheren.

 Hij is er erg handig in, legt het schaap met een zwaai-hop-op de rug en het schaap blijft gedwee
en rustig zitten.

 netjes met de tondeuse wordt de vacht er in 1 stuk afgeschoren - van de nek af naar beneden,

 Kop tussen de benen geklemd.
Tot de hele vacht eraf is.


Er kwamen ook wat buurtkinderen bij kijken.
De jongste vond het maar een herrie en liep met zn handjes voor zijn oren!

 Daarna worden de hoeven geknipt...zoiets als nagels knippen.


 Ook had de buurvrouw haar spinnenwiel neergezet om maar meteen te laten zien hoe je er draden van maakt.
 En hoe je dan een trui kan breien!!!

 Een trui voor de schaapjes misschien???
Volgens mij voelden zij zich toch wel een beetje BLOOT en Koud...
Daar lopen ze weer....onze dijkschaapjes hier in de polder

20 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Hopelijk is dat hun huisje waar ze nu wat kunnen schuilen, momenteel is het best wel fris.
Zou best een lekker truitje van schapenwol willen :-)

Anderson cottage zei

wat een geweldig helemaal naar mijn hart blogje , heb pas ook zelf een half schaap geschoren, de andere helft had de schaapscheerder gedaan , en je zag geen verschil, leuk hoor , wat een mooie foto's ook , geniet ervan , liefs marion

Sjonke's Kronkels zei

Wat heb je er een mooie foto-serie van gemaakt. Van schaap tot (bijna)trui. Geweldig.
Groetjes,
Marion

wilmi zei

dat lijkt me wel een overgang ineens ja, zo bloot!
En wat een leuke hippe buurvrouw heb jij zeg!
Wat is het toch heerlijk, dat buitenleven!!

Home and Lifestyle zei

Al is het nu misschien wat fris, straks met warme zomerdagen zullen ze maar wat blij zijn dat ze die dikke vacht niet meer hoeven te dragen! Wat een leuke post, enig ook dat de buurvrouw er meteen mee aan de slag ging!

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

~*~ saskia ~*~ zei

Wat een mooie foto's Fleur! En dan dat breien .. super zo.
Een fijne, ietwat frisse Maandag xx

It's me zei

Wat een heerlijke geniet foto's op deze sombere maandag.....liefs van mij...xxx...

Willy zei

Wat mooi in beeld gebracht en een heerlijke warme wol voor een trui of paar sokken.
Je tuin is ook prachtig, je lathyrus bloeit al volop. Hier alleen nog maar blad en stokrozen zijn helaas niet opgekomen. Dus ik geniet hier maar even van de prachtige foto's.
Groetjes

Madelief zei

Hoi Fleur,

En dat allemaal bij jou voor de deur! Ontzettend leuk om daar getuige van te zijn!

Ik heb de afgelopen dagen heerlijk in jouw boekjes zitten te bladeren. Wat is de Home & Garden toch een mooi tijdschrift. Vooral het tuin gedeelte is helemaal naar mijn zin!

Lieve groet, Madelief x

Musje zei

Wat is dit geweldig,echt een schitterende reportage heb je ervan gemaakt,fijne week,lieve groet Joke.

Ans zei

Hadden ze geen kippenvel,toen hun wollen jasje verdwenen was ?
En wat leuk,dat je buurvrouw meteen aan de slag ging,om van de wol garen te maken.
En ook nog dat breiwerkje...erg leuk,zeg.
Fijn,dat we mee mochten kijken.

Groetjes Ans

Jotili zei

Geweldig zo'n gebeuren... nieuwsgierige kindjes erbij...
Leuke reportage!

De sfeer van ..... zei

Ik heb genoten van je blogjes en je foto`s. Prachtig hoe je het verteld en met informatie ;-) Daar hou ik wel van!

Groeten van Petra

Catherine zei

Coming from Madelief.Very nice pictures!

Mapi zei

Prachtig in beeld gebracht Fleur !
Dinsdaggroetjes
Mapi

Jenny Schouten Short zei

I just love the sheep, the sheering and the spinning. What wonderful photos. xo Jenny

vrouw Hommel zei

Wat een gezelligheid op de foto's en dan ook nog zo'n ijverige buurvrouw . Werkt het niet aanstekelijk dat spinnen? Ik zou er zo naast willen gaan zitten om het te leren.
groetjes

Trudy zei

Wat een mooi en educatief blogje! Je zou het zó voor een les op de basisschool kunnen gebruiken. Leuk hoor!

Roelien zei

Wat een prachtige foto's (ook die in de post hieronder trouwens), leuk en leerzaam ook!

@nne zei

waarom krijg ik nooit meer een bericht wanneer je een nieuwe (prachtige) polderpost gepost hebt??!! liefs, @nne