IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 6 juni 2011

regendruppels en rozen

 Eindelijk een buitje regen vandaag.....de tuin snakt er naar.
Je ziet alles weer een beetje frisser worden, hoewel de regen lang niet voldoende is om diep in de grond te komen.

 Eindelijk waterdruppels op de vrouwenmantel-bladeren- prachtig dat ze er zo lang op blijven liggen.

 De witte en roze rozen om het raam bloeien nu volop.

 Rechts van het raam bloeit de roze vaste lathyrus, die ieder jaar dus terug komt- helaas geurt hij niet, maar is wel mooi.

Gelukkig heb ik ergens anders ook de heerlijk geurende 1jarige gezaaid, maar die bloeit nog niet.




 De rozenbottelroos: rosa rugosa ruikt OOK erg lekker en geeeft in het najaar van die dikke oranje en rode rozenbottels. Hij staat vaak in plantsoenen.
 Bovenop de dijk is ons toegangshekje..met de trap naar beneden.
Hier sjouw ik dus bijna  dagelijks met mn fiets en zwaar beladen fietstassen ( boodschappen!!)naar beneden- want bij ons huis kun je alleen te voet en  met de fiets komen.


 Of met de boot natuurlijk....maar die vaart niet naar de supermarkt...


 De gele wederik staat langs het pad beneden  in bloei.

En als ik zit te bloggen en ik kijk uit het raam, zie ik dit;  alleen maar bloemen!!!

22 opmerkingen:

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een prachtige foto's van je huis. Het leuke is dat ik er nu met hele andere ogen naar kijk dan voorheen. Het is echt een paradijsje!

Het is inderdaad jammer dat de regen maar zo kort duurde. Ik had gehoopt dat het een paar uur zou aanhouden, zodat ik met mijn schep weer de grond in zou kunnen komen. Ik heb nog steeds een aantal plantjes in potten staan die een plekje moeten krijgen in de tuin.

Ik ben heel benieuwd hoe de foto's van Anita zijn geworden :-)!

Een gezellige dag verder!

Lieve groet, Madelief x

English style zei

Hier regent het sinds gisteren, met flink onweer erbij (was net gauw even naar het dorp, maar op de terugweg, doornat geregend :-(
je tuin is echt een plaatje (jij zit met dat uitzicht vast de hele dag te bloggen hihihi)
Wens je een fijne dag verder
groetjes Yvon

wilmi zei

`je bent een bofkont met zo'n mooie buitenplaats om te wonen en te genieten!! (maar volgens mij zie je dat zelf ook wel..) En dat trappen lopen..ach dat heb je er vast voor over..!

quilting Jeannet zei

Wat heb je toch een leuk plekje en huis Fleur, gelukkig niet al dat wit, ik zie bij jou ook antiek en kleur, al dat wit weet ik nu onderdehand wel, leuk bij een ander om te zien, en in een woonblad,maar geef mij maar huizen zoals bij jou, met iets echt eigens. Emma Bridgewater woont ook zo in die stijl.

Fluitenkruid zei

Wat is je tuin mooi Fleur. Prachtige romantische plaatjes en ondanks dat je trap lastig is met zware spullen geeft het je huis die geweldige sfeer.
Ik heb ook een geurloze lathyrus maar nog geen bloemen gezien, van de week maar eens kijken of ie er nog is.
Groetjes Jannet

Home and Lifestyle zei

Je tuin ziet er prachtig uit hoor en ook zo mooi vol met bloemen!

Hier regent het en komt het met bakken uit de lucht...ik heb vandaag nog niet buiten kunnen zitten, maar deze nattigheid gun ik de planten graag!

Lieve groet, Ingrid

Ans zei

Wow ! dat is nog eens een uitzicht.
En wat ziet het er prachtig uit bij je.
Echt een paradijsje.

Groetjes Ans

Star zei

You have a beautiful garden Fleur. I have enjoyed looking at it very much today. We also had a little rain today, in fact we had as much rain today as in the previous two months put together! The plants and crops are in great need of it!

Vlinder zei

Wat een blog! Wat een schitterende foto's!
Als ik jou niet ga volgen is er flink iets mis met me.
Geweldig.
lieve groet van Vlinder

Franse Lelie zei

Wat een heerlijke plek, ik heb het al vaker gezegd en misschien wordt het eentonig:) De foto's zijn al zo mooi dus in het echie vast nog mooier.
Lieve groet

Spil van het gezin zei

Idyllisch!

Groetjes, Jolanda

Rosa´s Allerlei zei

Ihr wohnt sooooo schön verträumt !!Lg Ina

Anoniem zei

quel joli blog que je viens de découvrir.... votre jardin est superbe et votre espace maison et polder aussi..
merci de nous envoyer de si jolies images et nous faire rever
Marie Claude

Jotili zei

Schitterend... echt zo'n cottagetuin.
Volgens mij woon je op het mooiste stekkie in Nederland. Daar heb je wat sjouwwerk wel voor over.
Knuf
Corien

Interieur Inspiratie zei

Wat een inspirerende blogplek heb je. Prachtig om die bloemenzee vanuit je raam te zien.

Suzanne zei

Such beauty! Makes me want to come for a visit:-)
Blessings,
Suzanne

Antonia zei

Wat een geweldig uitzicht moet dat geweest zijn, de korenbloemen samen met de klaprozen en margrietjes! Geweldig is ook je uitzicht thuis. Kan me voorstellen dat het nadelen met zich meebrengt om afgelegen te wonen, maar jullie wonen wel op een fantastische plek. Hier heeft het flink geregend hoor, was ook hard nodig. We hadden net de vijver bijgevuld, het waterpeil was zeker 25 cm gezakt. Je ziet de vissen en kikkers echt genieten, ze kunnen weer rondjes zwemmen. En ik geniet met ze mee. Fijne avond, groetjes Anja

aukjesatelier zei

Een heerlijke tuin heb je!
Mooie bloemen en veel gezelligheid... Helemaal niet erg toch dat je er niet met je auto kunt komen?

Mapi zei

Oh wat woon je toch ongelooflijk mooi Fleur !
Plaatjes van foto's !
lieve groet
Mapi

vrouw Hommel zei

Het blijft genieten als ik naar je foto's kijk, laat staan hoe dat er in het "echie" uitziet. Ik kan de geuren bijna ruiken hier achter mijn computer.
fijne pinsteren.
groet

crealili zei

Het valt mij op hoe groen het bij jullie is. Bij ons is alles veel droger. Het gras begint nu pas een beetje terug te leven. We hebben echt last gehad van de droogte. Dus het beetje regen van vandaag heten we hartelijk welkom.
groetjes
Liliane
leuk jouw verhaal over de schapen

marijke's crea zei

Wauw wat een rust en pracht, dat is genieten!
Het bermboeket doet mij denken aan de klaprozen korenbloemen en margrieten langs de korenvelden...
fijn weekend,
groetjes Marijke