IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 7 juli 2011

kleur-ig en fleur-ig

De eerste plukbloemen bloeien....zoals cosmea.

 de fel oranje en gele oostindische kers.
 met van die mooie ronde blaadjes....




 en gelukkig ook de heerlijk geurende lathyrus!
En je MOET ze blijven plukken- zodat ze geen zaadpeulen gaan vormen en maar blijven bloeien....
vervelend,he.....wat moet je met al die bloemen....? ( hi, hi)

 En de bloemen zorgen weer voor vlinders in de tuin!
Een koolwitje op de lavendel
 En een atalanta op een vlinderstruik....
vind ik leuk dat knal paars en knalgeel!
Weet je dat deze vlinder een trekvlinder is???Net als trekvogels vliegt hij in de herfst naar zuid europa om te overwinteren! Wat een reis voor zo'n beestje!
In het voorjaar komt hij terug om eitjes te leggen.
 En natuurlijk staan de bloempjes in een vaasje!
en mmm... ze ruiken heerlijk!

11 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Wat een heerlijke tijd van het jaar is dit toch, de tuin vol met bloemen, lekker weer: genieten!
Heb je al een besluit genomen over het poesje?
lieve groetjes

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige tuin zeg nou ik zou het wel weten hoor met al die bloemen ik pluk graag hahhaha ,zo en zo heb je een heerlijke blog ... lieve groet rosita

Mapi zei

oh wat een kleurenpracht, om jaloers op te worden zo mooi !
Liefs en blijven genieten hoor !
Mapi

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie bloemen en ja...de lathyrus heb ik voor het eerst in mijn tuin, ik ga zo dadelijk even kijken of er nog iets te knippen valt! Wat ruikt dat lekker hè?

Lieve groet, Ingrid

Anderson cottage zei

nou je doet je naam eer aan , geniet ervan , het is wonderfull, liefs marion

Ans zei

Oooh,wat mooi is dit toch.
En je stillevens in huis,zijn ook schitterend.

Ben benieuwd,hoe het met de kittens is.

Groetjes Ans

Antonia zei

Nou fleurig is het zeker Fleur, de kleuren spatten van het scherm! Fijn weekend zovast, groetjes Anja

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Prachtige foto's gewoon mooi !
Groet Thea

Jenny Schouten Short zei

Fabulous fotos!
I do love your boern lady milking the cow. May I use her, too? xo Jenny

Tanja zei

Je hebt weer veel mooie plaatjes gemaakt, de bloemen zien er prachtig uit! Ik ben ook gek op vlinders :o)

Musje zei

Wat een prachtige foto`s van je bloemen en ohh die geur van Lathyrus is zo lekker,ik vind je kastje echt een schatje,fijn weekend nog,lieve groet Joke.