IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 21 december 2012

Eind of nieuw begin?


 Zijn we er allemaal nog??? Volgens de MAYAkalender zou de wereld op 21-12-2012 eindigen....Maar sommigen zeggen ; Opnieuw beginnen!
Laten we liever het daar maar op houden!
 Wie weet krijgen we deze laatste weken van 2012 nog ECHT schaatsweer;
Net als op deze foto vorig jaar...

 Dan lijkt het hier in de polder echt op zo'n oud winterschilderij!

 Gezellige Feestdagen Gewenst!
En iedere dag kunnen we gelukkig OPNIEUW beginnen!
Liefs Fleur

23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Mij komt het helemaal niet uit dat de wereld vergaat, ik wil in de kerstvakantie op zijn minst nog een computerkastje schilderen ;)! En dan heb ik het nog niet eens over de andere zaken op mijn to do lijstje gehad!

Voor jou en je gezin hele fijne en sfeervolle kerstdagen gewenst, Fleur! Lieve groet, Ingrid

Jane in Wales zei

Ik ben er nog wel, en ik ga lekker quilten!
Het lijkt inderdaad op die mooie oude schilderijen bij jullie, wie weet komt er nog sneeuw in Januari? Hier hebben we dichte mist vandaag.
Hele fijne en gezellige kerstdagen gewenst vanuit Wales!
groetjes
Jane

kienkele zei

Tja, die doemberichten, wat moeten we ermee. In Nieuw-Zeeland is 21 december intussen al verstreken..... Ik geloof er niet in, en ik wil eigenlijk ook nog wel even lekker door, jij niet!
Hele fijne feestdagen, groeten, Tineke

Jenny Short zei

We're still here in Texas enjoying a warm Christmas Season. It just MAY snow on Christmas Day the weatherman says. Merry Christmas to you. xo Jenny

Anita r zei

Ik wens jou en je familie

Fijne Kerstdagen
en een
Gelukkig Nieuwjaar.

Anita

Juffrouw Waardvleugel zei

Gelukkig we zijn er nog;) op de volgende jaren. En wat een mooie plaatjes. Volgens mij blijft het vooral nat met de Kerst. Groet, fijne dagen !

Ans van Ispelen zei

Ja,we zijn er nog.
Ook ik houd heb op een nieuw begin.
Dat er een kentering gaat komen,weet ik bijna wel zeker.
Als je aan de graaicultuur denkt,waardoor de recessie is ontstaan,dan moet er echt een verandering gaan komen.
Eentje,die de manier van leven drastisch gaat veranderen.
Met alleen maar bezuinigen kom je er niet.

En ja,prachtig zijn die oude winterse schilderijen.

Groetjes Ans

Frances zei

Fleur, thank you so much for the return of those skating pictures. I could see them over and over again, and feel that they show a beautiful side of winter.

Happy Christmas to you!

xo

Madelief zei

Hoi Fleur,

Jee, hoe weinig is er eigenlijk veranderd de afgelopen eeuwen :-). In de polder ziet het er bijna hetzelfde uit!

Ik wens jou en je gezin hele gezellige feestdagen toe! Geniet ervan!

Liefs van Madelief x

La Maison zei

Ja hoor ik ben er nog al laat ik de laatste tijd niet veel van me zien.
Mooi die nieuwe en oude plaatjes.

Fijne Kerstdagen Fleur.

Liefs
Hermine

Frances zei

Fleur, I've returned to thank you for your comment and for leaving me the link to learn more about the Oostvaardersplassen. I will be looking at the info soon!

xo

Janneke zei

Haha, ja we zijn er nog! Prachtige winterplaatjes! Wens je fijne Kerstdagen!
Janneke

sandra zei

Op een nieuw begin dus!
Jullie ook fijne feestdagen gewenst.

Eefies day zei

Mooie woorden Fleur, vooral opnieuw beginnen...datis rond kerst toch wel zo, overdenken en terugblikken, maar vooral vooruit kijken.
Voor jou ook terugkijken, de verdrietige momenten...de eerste kerst zonder een geliefde...veel sterkte samen maar ook genieten van elkaar.

Een lieve groet,
♥Eefie

petra zei

Fijne dag en een goed BEGIN!

Down by the sea zei

Those old painting are so lovely and love comparing them with last years skating. Have a wonderful Christmas with your family.
Sarah x

Franse Lelie zei

Heerlijk die oude schilderijen en zo leuk als ze ineens werkelijkheid worden. Gelukkig zijn we er nog, fijne dagen en lieve groet

polkadotpeticoat zei

Have a blessed Christmas...love Heidi

Jacoba zei

Heerlijk dat we er nog zijn en nog kunnen bloggen!
Jouw huis heeft vast model gestaan voor een oud schilderij!
Vrolijk Kerstfeest!
Jacoba

Jacoba zei

Heerlijk dat we er nog zijn en nog kunnen bloggen!
Jouw huis heeft vast model gestaan voor een oud schilderij!
Vrolijk Kerstfeest!
Jacoba

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
wat een leuk schilderij is de eerste afbeelding. Het zou zomaar jouw huis kunnen zijn, of is het dit wellicht ook? Ik kan me jouw foto's van vorig jaar nog wel herinneren. Het geeft maar weer eens aan op wat een super mooi plekje je woont. Zelf denk ik dat voor wat het onderwerp 'wereld vergaan' je moet denken aan het feit dat we wereldwijd zijn opgeschud in een recessie. Economieën die in elkaar klappen en banken die weinig op financieel gebied kunnen doen. De mensheid komt weer even met beide benen op de grond. Het laat ons zien dat alle weelde niet zomaar gewoon was. Daarnaast leven we wat de astronomisch gezien in het Watermantijdperk, dus overal zal er een sociale gedachte ontstaan van gelijkheid en eerlijk delen. Kan me daar trouwens wel in vinden. Jammer dat daar bijna altijd oorlogen en opstand aan vooraf moet gaan. Maar goed we gaan een nieuw jaar tegemoet, nieuwe tijden nieuwe kansen, toch?!
Wens je een goed en gezond 2013.
Lieve groet,
Marja

Marja Visscher zei

bedoel natuurlijk astrologisch.
groetjes, Marja

Anoniem zei

Ik zou wel willen weten hoe dit dorpje heet en waar het ligt lijkt me heerlijk om hier rond te wandelen
lieve groetjes anna