IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 13 december 2012

licht en donker

 Deze week heb ik  voor het eerst een LOG CABIN quiltblok gemaakt. ( hierboven zijn dus 4 blokken)
Ik ben een quiltbeginner en dit blok is niet zo moeilijk.
Ik hou van de rood-witte kleuren.
Als je de blokken aanelkaar zet, kun je allerlei figuren maken; zo ook een ster.
Het is natuurlijk nog lang niet af ; T hangt even met spelden aan de muur; Het moet een plaid worden....

De symboliek vind ik ook mooi;
Het stelt een houten blokhut voor met in het midden een brandende open haardvuur(( het rode vierkantje in het midden)
Het vuur verlicht de kamer aan 1 kant, maar geeft ook een schaduwzijde;
Zoals het leven; er zijn lichte  en donkere tijden
Het is al een heel oud patroon en  oude lapjes 
werden vroeger verwerkt tot mooie dekens(=Quilts)


Gepinde afbeelding
Zou je ook niet eens in een log cabin willen logeren?



 Ik heb ook mijn  huis een beetje in kerstsfeer gebracht;




 en...... zou het met kerst ook zo wit worden?

15 opmerkingen:

Anita r zei

Wat leuk wat je gemaakt hebt.
Ja ik wil welin een log cabin slapen.
Geweldig toch?

fijne dag

gr. Anita

Jenny Short zei

Your quilt is beautiful. Yes, I have slept in a a log cabin at the Grand Canyon and it was cold and cozy. Lots of quilts and a roaring fire...in the summer. xo Jenny

Home and Lifestyle zei

Knap hoor, ik geloof niet dat ik daar het geduld voor zou hebben! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Lieve groetjes, Ingrid

Ans van Ispelen zei

Wat mooi zeg,je quilt.
De warme roodtinten vind ik schitterend.
Past echt bij deze tijd van het jaar.

En wat leuk,die vogeltjes op een rijtje,vlakbij de kerstboom.

Groetjes Ans

polkadotpeticoat zei

Love that snow drift.....and your birds and tree...looks lovely! Heidi

Musje zei

Word vast heel mooi wat je maakt,ik zou zoiets niet kunnen,ben zo onhandig in zulke handwerkjes,je kerst sfeer vind ik heel gezellig,ik wens je vast een fijn weekend,lieve groet Musje.

Kiekplaotiesenzo zei

Prachtig hoor!is goed gelukt. ga ik ook nog eens proberen. groetjes.

humphreycumfycushion zei

I would love to snuggle up in that bed in front of the roaring fire ... especially if that snow drift was right outside the window. Beautiful pictures.

Willy zei

Mooi het log cabin patroon, dat wordt een heerlijk warme quilt, dus laat de sneeuw maar komen. Je hebt een gezellige kerstsfeer in je huis.
Fijn weekend, lieve groet

Janneke zei

Dat is het enige wat ik ooit gemaakt heb, een quiltdeken met het logcabin patroon. Vindt het prachtig maar ben niet aan quilten verslaafd geworden.
En ja.....die sneeuw met de Kerst zou ook best weer leuk zijn.
Fijn weekend,
Janneke

Marja Visscher zei

Ha Fleur, wat een ijver. Mooi hoor heb veel bewondering, want dat is nu precies iets wat ik nu niet kan, maar geweldig mooi vind. Je sneeuwfoto is echt absurd, ik weet nog dat het een paar jaar geleden zo was. Ik heb er nog fotos van in mijn archief, nova zembla in de polder. Allemaal mooi maar ik verlang er niet naar. Jij wel? Fijn weekend en lieve groet, Marja

Marja Visscher zei

Vergat nog te zeggen. Leuk dat er bij jullie ook Schotse Hooglanders lopen. Vooral in de winter is het een fascinerend gezicht hoe deze dieren zich redden. Het lijkt zelfs wel of ze lol hebben in de sneeuw. Vaak zien ze er swinters als schoffies uit met allemaal klitten in hun vacht die ze in de herfst opdoen en die er pas in de zomer pas weer afgaan als ze langs bomen schuren. leuk omdat vanuit je raam te kunnen bekijken. Ik moet er altijd nog een stukje voor rijden. Groet, Marja

Gerda zei

Het ziet er mooi uit hoor, het begin van je quilt. Ik heb het lang geleden gedaan, maar wil het ook weer op gaan pakken. Fijn weekend, groetjes, Gerda

Riet zei

Ha Fleur. Wat een mooie quilt heb je gemaakt. Mooi hoor die log cabin blokken. Ik ben ook weer druk aan het quilten. Na onze verhuizing twee jaar geleden heb ik er niks meer aan gedaan maar steeds riep mijn kast met lappen me. Een paar maanden gelden ben ik weer begonnen ook eigenlijk omdat er hier een quiltclubje kwam.. Je huis is al mooi in kerstsfeer.
Fijne kerstdagen
Liefs van Riet

Riet zei

Ha Fleur. Wat een mooie quilt heb je gemaakt. Mooi hoor die log cabin blokken. Ik ben ook weer druk aan het quilten. Na onze verhuizing twee jaar geleden heb ik er niks meer aan gedaan maar steeds riep mijn kast met lappen me. Een paar maanden gelden ben ik weer begonnen ook eigenlijk omdat er hier een quiltclubje kwam.. Je huis is al mooi in kerstsfeer.
Fijne kerstdagen
Liefs van Riet