IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 1 februari 2013

t Mag....

 Al in november en december zijn er vaak al tulpen en bolletjes te koop.

 Maar; Ik mag dat nog niet kopen van mezelf....
Ik probeer mij een beetje aan de seizoenen te houden.

 Maar...de sneeuw is buiten weg, t is nu 1 februari, dus;
 T mag nu wel !
En dus koop ik wat bolletjes, tulpen en een witte helleborus(=kerstroos)
 Buiten verschijnen ze immers ook al!   De sneeuwklokjes,
                           en;
 De knoppen van de paarse helleborus!

mooi he?

20 opmerkingen:

Down by the sea zei

Het is mooi om te zien de eerste tekenen van de lente. Uw kommen zijn zo mooi ook genieten van die mooie bloemen. Sarah x

Kom Achterom zei

ooh dit is echt genieten! mooi hoor die knoppen!
fijn weekend
Yolanda

Miriam zei

Wat een prachtige foto's, en wat woon je op een supermooie plek!!!
Ik had je blog nog niet eerder gezien, maar heb me meteen volger gemaakt. Je bent ook welkom op mijn blog! ('t Bezige Bijtje)

Lieve groet en een fijn weekend,

Miriam

Madelief zei

Hoi Arjo,

Mooi om al de eerste bloemen in de tuin te zien. Wij zijn al een tijdje niet geweest. Ik ben zo benieuwd of er bij ons ook al iets omhoog komt. Hopelijk komet het er dit weekend van!

Dank je wel ook voor je lieve mailtje. Ik kwam het gisteren pas tegen. Ondergesneeuwd tussen mijn andere berichtjes. Zodra ik even iets meer tijd heb mail ik je terug!

Een fijn weekend & liefs,

Madelief x

carina zei

Heb ook een rondje tuin gedaan, verrast zag ik dat de clematis al aan het uitlopen is. En wat een bolletjes al die hunneus laten zien heerlijk he! Fijn weekend groet carina

Jane in Wales zei

Prachtige fotos. Ik vind de helleborus ook altijd zo mooi!

Jotili zei

Laat de lente maar komen...

Met 9 katten in huis lukt het hier niet meer om binnen bolletjes neer te zetten (voor het eerst dit jaar. Mis dat wel hoor en kijk met genoegen naar jouw mooie foto's!

Conny's-blog zei

Heerlijk he die dingen te ontdekken in je tuin die al boven komen, het begin is daar weer. Maar binnen er van genieten is ook leuk, dus mooie foto,s weer................liefs.Conny

Ans van Ispelen zei

Inderdaad erg mooi.
De dagen zijn nu duidelijk aan het lengen,alleen februari kan toch nog winterse dagen geven.
Maar jij hebt de lente al in huis.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Frances zei

Yes, hellebores are so beautiful.

It's good to see some flowers in early February. I bought two dozen daffodils yesterday, with their flower buds still tightly wrapped up in natural green.

Overnight, the flowers began to seek their freedom, and this evening I have the pleasure of seeing most of the daffs showing their beautiful yellow flowers.

Meanwhile...chilling winds blow past my windows. Brrrrr!

xo

Nathanaëlle zei

Charming and wonderful...
Thank you.
Liebe groet,
Nath.

Michelle zei

Mooi om te zien dat de natuur langzaam weer ontwaakt :)
Ik wens je nog een heel fijn weekend,

Liefs Michelle

Nancy B. zei

Knap dat je je daar aan kan houden. Ik vind je helleborus erg mooi.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Janneke zei

Ik doe dit soort dingen altijd met viooltjes, die zijn er ook altijd zo vroeg. Wacht hiermee altijd tot Pasen. Bolletjes heb ik nu wel binnen staan, maar die zet ik in de herfst in potten en dan zet ik ze binnen als ik ze zie uitlopen.
Fijne zondag, Janneke

La Maison zei

Hier word ik zo vrolijk van, al die knoppen, zo voorjaar.

Lieve groet
Hermine

Tineke Bolleboom zei

Wat een prachtige blog, ik ga je volgen als het mag, ik vind het leuk te lezen dat ik niet de enige ben die het onzin vind dat et met kerst al tulpen te krijgen zijn, ik heb me tot vanaag ingehouden met narcissen, maar nu staan ze dan ook te pronken, ik wens je een fijn weekend
Tineke
bollies53.blogspot.com

Noelle the dreamer zei

Zeer! Dank je wel!
Wonderful colour, that Helleborous!

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig he kan je daarvan genieten ....mooie foto's ook ik heb dat februarie mag ik los hahahaha ...geniet ervan ...fijne week lieve groet rosita

Juffrouw Waardvleugel zei

Mooi zeg die paarse Helleborus, ik heb de gewone witte maar ook de zwarte. Helaas bloeit de laatste (nog??) niet. Groeten van

Jacoba zei

Práchtige foto's weer!
Je hebt gelijk, het is het leukst om seizoensbloemen in je huis te zetten. De commercie wil ons natuurlijk het hele jaar door van alles laten kopen.
Ooit vroeg je naar een plaatje van onze vuurkorf: staat nu op mijn vorige post.
Ik moet nodig mijn blog weer bijwerken, zodat je in mijn leeslijst staat. Het is altijd genieten om je blog te lezen.