IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 26 februari 2013

Een bijzonder voorval



Vandaag is het een jaar geleden dat mijn lieve vader overleed.
Gelukkig waren mijn moeder en ik bij hem tot zijn laatste moment-heel bijzonder.

Hij voelde zich altijd niet zo belangrijk met zijn geringe  opleiding, zonder schooldiploma's;(maar  hij  had WEL 30 jaar een dierenwinkel!)
 Hij heeft mij echter iets gegeven wat voor mij nu heel belangrijk is;de liefde voor de natuur, het genieten van de stilte, de vogelzang, en tevredenheid met de kleine dingen....

Gisteren gebeurde er iets bijzonders;
Ik ging op de koffie bij mijn moeder en nam mij voor een bosje sneeuwklokjes mee te nemen om in het vaasje bij t portret van mijn vader te zetten;Hij genoot altijd zo van mijn verhalen over de tuin en de polder.
"Groeien de sneeuwklokjes al? Heb je al een kievit gehoord?"
Helaas vergat ik het en fietste al halverwege langs de vaart.
He, zei ik in gedachten tegen mijn vader ," Ik ben je sneeuwklokjes vergeten !"
En ik keek rond of ik nog in t gras  iets van madeliefjes of een paardebloem zag; maar niets te zien.
"Nou," zei ik weer: " Als je nog sneeuwklokjes wil; dan moet je r zelf voor zorgen hoor!"
En ik reed de bocht van t fietspad om en wat stonden daar in t gras  langs t fietspad ?
Sneeuwklokjes!!!!niet in een tuintje, maar gewoon in t gras.

Dank je PAP,
en ik plukte een bosje voor in t vaasje!

24 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Wat een bijzonder verhaal en wat een mooie herinnering aan je vader op deze manier.

Jotili zei

Wat opmerkelijk....

Ans van Ispelen zei

Dat is inderdaad heel bijzonder.
En wat een lieve foto,jij met je vader en moeder.

Groetjes Ans

Saskia zei

Een kippevel verhaal zo mooi. Wat fijn zulke herinneringen.
Die maken een van moeilijke dag een mooie dag met een speciaal randje.
Groetjes Saskia

Marloes Kreatief zei

Mooi

La Maison zei

Ja dit geloof ik helemaal, er is veel meer dan we denken te weten.
Koester de herinnering maar, je vader is om je heen, dat merkte je dus.

Lieve groet
Hermine .

Muts en meer...haken zei

Mooi toch, wonderen bestaan, als je er maar in geloofd, dat heb je van je vader geleerd!
Tineke

The Dutchess zei

Mooi...:)

Marion Anderson zei

koesteren en geniet ervan , liefs marion

Anita r zei

Wat een bijzonder verhaal.
Het moest gewoon zo zijn.
Heel mooi.......

gr. Anita

Franse Brocante zei

Ach, wat lief. Op zo'n bijzondere dag is het wel heel speciaal dat je wens verhord wordt. Je ouders zien er zo lief uit. Je hebt vast een heerlijke jeugd gehad. Mooi om zo stil te staan. Dag, groeten van Lilian

Peet zei

Wat mooi....
Lieve groetjes, Peet.

Madelief zei

Lieve Fleur,

Wat een bijzonder verhaal. Je vader heeft je vast & zeker gehoord!

Knuffel van mij,

Madelief xox

Sis Voorn zei

Wat fijn dat je zoveel herinneringen aan je vader hebt ! Moet je koesteren ! Dat is niet voor iedereen weggelegd...
Groetjes Sis

Anita zei

Nouh ja zeg wát bijzonder!
Dit kan toch echt geen toeval zijn geweest ;-)
Toch altijd een moeilijke dag: sterkte.
Groetjezz lfs mij

Thea zei

Very special for you
Kind Regards
Thea x

Conny's-blog zei

Zo simpel iets en zo mooi gebaar..............liefs.Conny

Conny's-blog zei

Zo simpel iets en zo mooi gebaar..............liefs.Conny

Juffrouw Waardvleugel zei

Ik krijg er de rillingen van, zo bijzonder vind ik het.
Opleidingen wat maakt het uit, het gaat om de ontwikkeling die je door maakt. Daar word je een mooi mens van. En... Een dierenwinkel ohhhh dat zou ik ook wel willen doen, zo leuk. Ik kom er graag. Lieve groet van De Juffrouw

Willy zei

Een kippenvel verhaal. Mooie foto van jou en je ouders. Je nieuwe blogachtergrond vind ik ook heel mooi, wis is de schilder? Lieve groet,

Sabine.v zei

Leuk toch!

Mirjam zei

Wat mooi, heel bijzonder.
Groet, Mirjam

Josien zei

Je raakt die ene snaar in mij!

House of Seasons zei

Voor jou alweer een jaar geleden dat je afscheid moest nemen van je vader, voor mij was dit de week dat mijn vader het ziekenhuis is ging en helaas op al 10 april overleden is.
Maar zo fijn om bij jou te lezen hoe dit gemis een plek heeft gekregen in jouw leven, voor mij is het nu nog heel onwerkelijk.
liefs
Lia