IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 7 maart 2013

Beleef de lente!



Ach; T was even lente deze week; Heerlijk we zagen t zonnetje weer!
De eerste lammetjes in de polder zijn al even buiten geweest!

Volgende week gaat het helaas weer vriezen?? Krijgen we dan een WITTE PASEN?

 Bij De Vogelbescherming is weer gestart met BIG BROEDER;

De site waar je live allerlei vogelnesten kunt bekijken.

 De ijsvogeltjes vind ik zo mooi! Toen wij pas in de polder woonden zagen we er soms een achter ons huis bij de sloot.
 

Na een aantal strenge winters zie ik ze niet meer; Ze eten alleen visjes en als bij strenge vorst al het water is dichtgevroren; vinden ze geen eten meer.

 De ooievaar loopt soms ook hier in de polder;

Ze zijn er meteen bij als de boer de sloten schoonmaakt in de herfst en vinden dan wel een lekker hapje tussen de modder.
http://www.beleefdelente.nl/?no_redirect=1
Kijken jullie ook mee?




16 opmerkingen:

Anita r zei

Heerlijk de lente.
Vooral als je in de polder woont.
Heerlijk alle dieren weer naar buiten.
En dan die lieve kleine lammetjes.

gr. Anita

Frances zei

Thank you so much for all these early springtime views! We were supposed to receive snow last night, but somehow the snow went somewhere else. This morning our sidewalks are bare.

How I wish I could see a beautiful kingfisher or even a stork!

xo

Musje zei

Je echt genieten het lente zonnetje,jammer dat het weer zo koud word,je foto`s zijn schitterend,fijne avond,lieve groet Musje.

Ans van Ispelen zei

Ja,fijn hè,dat Beleef de Lente er weer is,met de live-cams.
Ik kijk iedere dag wel even.
Ik volg vooral de slechtvalken van De Mortel.
Is best spannend daar,vorig jaar helaas geen kids,vanwege teveel onrust door andere vrouwtjes.
Nu is er sinds vorig jaar het vrouwtje VV,die het spel van veroveren vorig jaar als het ware gewonnen heeft.
En nu maar hopen op eitjes en kuikens.

Groetjes Ans

Juffrouw Waardvleugel zei

Tuurlijk kijk ik mee, mooi he?!

Down by the sea zei

Zien ijsvogels is altijd magisch. Is het niet geweldig om te zien de tekenen van de lente!
Sarah x

Sis Voorn zei

Bedankt voor deze link !

Rozen van papier zei

Beeldige plaatjes heb je op de achtergrond en ja de lammetjes zijn zo schattig nu.Erg mooi is de ijsvogel. Jouw blog doe tme een beetje denken aan de prachtige schoolplaten van vroeger, maar ik weet dat de werkelijkheid ook nog zo is. Heel fijn,

hoop dat het niet al te koud gaat worden,

groetjes Janny

Willy zei

Leuk dat we weer mee kunnen kijken. Mijn favoriet is het nest van de ooievaars. Vandaag toch nog een mooie lentedag. Fijn weekend,

Michelle zei

Ik ga zeker weer mee kijken,altijd leuk! Hopelijk laat het mooie weer zich snel weer zien..

Fijn weekend,
Liefs Michelle

Franse Brocante zei

Mooie foto's en animaties. Wat woon je mooi landelijk! Er is veel te genieten buiten. Groeten van Lilian

La Maison zei

Heerlijk zo'n lente post. Ik heb nog geen lammetje gezien dit jaar, en helaas ook geen ijsvogeltje. Vaak zit er een op mijn bootje, maar ik ben bang dat ze hun heil ergens anders zochten tijdens de vorst.

een fijn weekend en liefs
Hermine

Star zei

Lovely pictures again Fleur. I always feel so sorry for the wildlife in our cold winters!

Madelief zei

Mooie foto's uit de polder Arjo! Hoe is het verder met jullie? Hoe is het met je dochters en zoon. Van Anita hoorde ik de verhalen van het feest. Het klonk heel gezellig!

Fijne week toegewenst!

Madelief x

Anoniem zei

Ik kan alleen maar hele mooie uitzichten bedenken wanneer ik aan jouw polderlandschap denk ;)
Boffert :D

Groet, Aukje

Mirjam zei

Beste Fleur,

Wat een mooie foto's! ik heb twee vragen: mag ik jouw foto van het springende lammetje gebruiken voor een blog?

Verder ben ik zelf ook een blog begonnen. Ik zie dat jouw blog heel goed bezocht wordt. Is dat vanzelf zo gegroeid of zou je een tip hebben voor mij?

Dank, Mirjam (Den Haag)