IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

maandag 12 augustus 2013

op de tea bij Mr Darcy


Op onze tuinenreis bezochten we niet alleen tuinen in Engeland, maar mochten we ook soms IN het huis kijken. Dit is Broughton Castle.
Het  is toch net zo'n landhuis als uit die Jane Austen films?  Emma, Pride and  Prejudice, etc
Er zijn ook echt films in opgenomen; Jane Eyre ( 2011) en Shakespeare in Love ( 1998)

Een deel van het gebouw was uit de middeleeuwen.
Ik hou ook van die mooie oude deuren met smeedijzer beslag!

 Mooie stenen boog gewelven in de gangen,

 Hier en daar een zitje bij t raam....
En via een andere gang kom je in het nieuwere gedeelte, waar de sfeer helemaal 19 eeuws is ;
echt Jane Austen tijd!

 Prachtige kamers met handbeschilderd behang uit china!
Met bloemen en vogels ( is weer helemaal IN)


 En even dacht ik toch echt dat ik Mr Darcy zag rijden op zn paard...


Ja daar; bij de poort!
Kijk daar komt hij al aan;
 JOEHOE mr DARCY!!
Its ME; Fleur from de polder!!
En dat we dan samen even op t bankje zouden zitten,

.

Of even  een kopje  tea in the livingroom...terwijl ik dan even op de harp zou spelen....


Maar goed; genoeg gezwijmeld;
Er was ook nog een tuin om te bekijken; vooral vanaf de toren kon je deze buxustuin goed zien.
Zo...daarna weer op weg naar de volgende tuin...ga je nog mee ??

19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Geweldig dat gezwijmel, je zou vreemd opgekeken hebben als ie er ineens had gestaan ;-). Het ziet er ook nu weer prachtig uit en ja hoor...ook de volgende keer ben ik weer van de partij!

Lieve groet, Ingrid

Ans van Ispelen zei

Wat mooi !
En die buxustuin van bovenaf gezien,zo mooi strak.
En de interieurfoto's zijn ook al zo prachtig.

Groetjes Ans

Frances zei

Oh, how I am enjoying this tour. Thank you again for sharing your photos and commentary with us.

xo

Gerda zei

Prachtige foto's, prachtig huis. je hebt vast genoten, en fijn dat wij mee kunnen genieten. Groetjes, Gerda

Janneke zei

Wat heerlijk op tuinenreis naar Engeland. Dit landhuis en tuin heb ik nog niet in het echt gezien. Ik heb genoten van jou en Mr, Darcey.

Liesbeth zei

Prachtig huis,knap interieur maar...mijn voorkeur gaat toch uit naar Mr.Darcy himself ;)

Janny zei

Wat leuk om daar geweest te zijn!ik houd ook van prachtige tuinen, vooral met rozen. Prachtig paard heeft mr. Darcy!
Groeten Janny

Jolanda zei

Dochters hier hebben pas ook mr Darcy & Elisabeth enz zitten kijken, echte vakantiekost volgens hen... ik zal ze deze blog vanavond laten zien ;-)
En ja, ik ga nog steeds mee!

WEERspiegeling zei

Wat een leuke blog-serie, ik ben dol op Engelse tuinen (heb er ook zelf al een groot aanal mogen bezoeken). Wat leuk dat je hier ook het prachtig huis mocht bekijken.
LOL jouw 'date' met Mr Darcy, droom maar lekker verder.
Ik blijf je volgen en ben benieuwd naar de andere tuinen!
Groetjes, Anita

Moira Doet zei

Wat gaaf allemaal.
Ik heb toevallig afgelopen weekend pride en prejudice besteld bij bol en komend weekend mee te zwijmelen als manlief een avond weg is:):)

Nice pics. Me likey:)

Ik ben je gaan volgen op bloglovin'hoor!!

Bij Anne zei

Hallo Fleur, Wat leuk om daar een kijkje te nemen. Ik keek met plezier naar de tv-serie maar ook heel erg voor Mr Darcy. Heerlijk om even weg te zwijmelen. Groetjes Anne

blauwruitje zei

Heerlijk dat gezwijmel, ik zag mister Darcy ook aankomen hoor. Wat een prachtige buxussen zeg.

Madelief zei

Hoi Arjo,

Ik had graag met je meegegaan op tuinenreis! Hier ben ik ook nog nooit geweest. Wat een prachtig landhuis en mooie tuin. Ik kan mij voorstellen dat je verbeelding op hol sloeg :-)!

Fijne avond!

Madelief x

Crown Street No. 39 zei

Oh soooooo wonderful pictures! It's too long that we have been in England or Scotland (my husband is Scottish and we have family there)... no that I've seen your nice pictures I can' wait to go back again... *sigh*

I like your blog very much and also that picture of the "Grachten" in the header. In what area of the Netherlands is that? I would love to go there for walkies one day... !!

Sending loads of lovely greetings,
byeeeeeeeee
Lony x

Juffrouw Waardvleugel zei

Mooie tuin, het gras kan wel wat water gebruiken. Erg droog daar geweest zeker?
Met groet De Juffrouw

Willy zei

Je zat nog net niet te wuiven met een zakdoekje, maar verder droomde je heerlijk weg. Dat is ook geen wonder op zo'n prachtige filmlocatie.
Fijne dag,

Linda zei

Beautiful and fascinating.

wilma oud zei

Ik heb zo genoten van je verhaal en je foto's. Dank je wel. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

Kleurrijk zei

Dit huis is gebruikt voor een van de verfilmingen van Jane Eyre.

http://u4y.nl/Broughton_Castle

Wanneer je van Darcy houdt hou je waarschijnlijk ook van de tijd waarin hij leefde. Ik houd 2 blogs bij,

http://u4y.nl/Jane_Austen en
http://u4y.nl/Bronte_Sisters

Misschien vind je het leuk eens te kijken.

Ik heb genoten van jouw foto's!!!!

groeten van Geri