IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 22 augustus 2013

Op stap met THE LANDLORD OF THE HOUSE.......

 We bezochten dus ook Prive- tuinen, die maar zelden open zijn...Upton Wold van Mr Bond
En de HEER DES HUIS leidde ons geheel zelf rond door zijn nederige stulpje en bijbehorende perceeltjes
grond....
 Ga je mee?


 Ik kan het dan niet laten om OOK even naar binnen te gluren.....



 De achterkant van het huis,met zicht over THE LAWN...Ja tis wat hoor; je zal  dat gras maar dagelijks  moeten maaien!


 En hier ontbijt meneer dus sochtends met zn kopje thee,  bacon en eggs, krantje
( wat een uitzicht !)
 Daarna kan hij even  gaan zwemmen en het huisdier uitlaten...

 En weer even opdrogen in the POOLHOUSE naast het zwembad( ongeveer zo groot als mijn gehele huis!)
 Gelegen naast de moestuin, zodat hij goed in de gaten kan houden of de kropjes sla goed bij staan.
De moestuin is natuurlijk weer prachtig omzoomd met een lavendelhaag!

Alwaar de haan zijn kipjes  goed in de gaten houdt.

 Pfff; dan moet Mijnheer  nog even de algen uit zn vijvertje halen,
anders zouden de waterlelies niet goed uitkomen...
Daarna  nog smiddags even een meditatie rondje lopen in zijn pas aangelegde eigen Stonehenge met labyrint....Al lopend in rondjes overdenkt men zijn  zonden....

Daar wordt je natuurlijk best moe van, zodat je eventjes een boekje gaat lezen in het tuinhuisje;



 Met uitzicht op de prachtige tuin....
(Maar moeten die hagen niet weer eens gesnoeid worden??)


Als het hem dan allemaal teveel wordt , kan Meneer nog altijd even lekker uitwaaien in zn automobiel....
Tja t is niet niks hoor; zo'n heel landgoed!

14 opmerkingen:

Mirjam zei

Prachtig wat een eind tuin, (blij dat het mijne heel erg klein is), en wat een uitzicht.

Marie-José zei

Prachtige foto's van een landschap wat mij erg dierbaar is, ik ben verslaafd aan Engeland en Schotland ;)
Leuk om te delen die foto's, ik kijk er graag naar...
Waar was het in Engeland?

Lieve groet, MJ (seeshappyhome.blogspot.com)

Marie-José zei

Prachtige foto's van een landschap wat mij erg dierbaar is, ik ben verslaafd aan Engeland en Schotland ;)
Leuk om te delen die foto's, ik kijk er graag naar...
Waar was het in Engeland?

Lieve groet, MJ (seeshappyhome.blogspot.com)

C o w R o a d zei

Wat een prachtige foto's zeg! Zo kunnen we ook een beetje mee genieten, bedankt! :-)

Ans van Ispelen zei

HiHiHi,wat heb je dat leuk beschreven.
Ja,het val niet mee om grootgrondbezitter te zijn.
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt,zeg.
Echt genieten.

Groetjes Ans

GewoonHannahblogspot.com zei

Is meneer nog vrij? Ik wil wel een poosje voor hem zorgen;-))))
Hannah

Janneke zei

Heerlijk zo'n Engels landgoed, ben helemaal weg van de Engelse tuinen, maar meer nog van het glooiende landschap. Mijn favoriete vakantieland, ik zou er wel willen wonen.

Down by the sea zei

Een fantastische tuin en het huis te bezoeken, het is prachtig!
Sarah x

Jotili zei

Slechts één woord: wauhhhhhhhhhhhhhh

Kiekplaotiesenzo zei

Ik heb genoten van je blog, prachtig!!! groetjes.

Madelief zei

Hoi Arjo,

Volgens mij zijn wij vorig jaar ook in dit huis geweest! De beelden komen mij zo bekend voor. Is de 'lord of the manor' een Nederlander?

Gezellig om je a.s. zondag weer te zien! Ik verheug mij al op je verhalen!

Liefs,

Madelief x

Madelief zei

Hoi Arjo,

Volgens mij zijn wij vorig jaar ook in dit huis geweest! De beelden komen mij zo bekend voor. Is de 'lord of the manor' een Nederlander?

Gezellig om je a.s. zondag weer te zien! Ik verheug mij al op je verhalen!

Liefs,

Madelief x

wilma oud zei

Oh S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D* ik heb genoten! Groetjes Wilma

Willy zei

Wat heb je daar heerlijk rondgesnuffeld en gegluurd. Daar kunnen wij nu fijn van meegenieten.
Fijne week, lieve groet