IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 12 september 2013

terug in de polder

 
 Na alle fotos van Engeland, zijn we weer terug in de polder....

 Er waren aardig wat pruimen en bramen; dus ik maakte wat potjes jam ervan...



(De meesten verdwijnen direct van de boom in de mond....maar er hingen er nog genoeg)

De restjes zijn voor de kipjes,.....En dat weten ze ook; dus staan ze al te wachten!


 
Zo; even afkoelen en klaar!

 
Ook  de appels groeien goed en kleuren mooi rood

De moestuin is een pluktuintje geworden....ik geef het op; de slakken en woelmuizen  hebben gewonnen; geen sla of peentjes meer...
nou ja; een bloementuintje is ook leuk... dit  is felroze oostindische kers!
 

en allerlei soorten zonnebloemen groeien ook goed...




dus dat levert weer leuke boeketjes op...
mooi....
De zaden bewaar ik weer voor de vogels en voor volgend jaar!
 



De Hop-plant had ik ooit uitgetrokken; want hij woekert vreselijk!
Toch kwam hij weer terug en heb ik hem laten staan; die hopranken zijn ook zo leuk
om te bewaren!

een hop-krans hangt nu te drogen in de keuken...

Fijn weekend!
 

18 opmerkingen:

Berna zei

Prachtige foto's laat je weer zien. En hop is zo mooi in kransen maar een verschrikking in de tuin. Jammer. Je krans is mooi.

pieter zei

Geachte,
Ik woon in Vlaanderen. Ik ga regelmatig wandelen met iemand die een passie heeft voor tuinieren. Deze gaat bij de drogist achter carbuur en stop dit poeder in de gangen. dit zou de mollen verjagen.

RosIna´s Allerlei zei

Idylle pur !!!!!! Wunderschöne Bilder .LG Ina

Patricia zei

Wat een leuk uitzicht zo vanuit je keukenraam {je keuken is ook zó leuk} naar het gescharrel van je kippen.
Hop is zeker leuk voor een krans,maar alleen daarvoor, wat een woekeraar.Hier komt ie ook nog steeds terug.
Groetjes en een fijn weekend !

Home and Lifestyle zei

Wat woon je toch mooi en landelijk, zo gezellig...die kippen voor je keukenraam. Ik ben op zoek naar hop, maar het is moeilijk te vinden...ik ga vanmiddag maar eens bij het tuincentrum kijken of ze daar in de bloemenkraam hop verkopen. Heerlijk dat je jam hebt gemaakt, daar kun je de komende maande nog lekker van genieten.

Fijn weekend Fleur! Lieve groet, Ingrid

Janneke zei

Wat zijn je foto's weer genieten. Die kippen door het raam achter de jampotten, meesterlijk.... De groentetuin heb ik ook min of meer opgegeven, vooral geen kool meer, altijd allemaal rupsen. Worteltjes worden doorboord door een soort wormpjes, slakken vreten de sla op. Biologisch tuinieren wordt ons zo wel moeilijk gemaakt, dan maar naar de groenteboer.
Gr., Janneke

Michelle zei

heerlijke foto's weer. Wat een gezellig uitzicht heb je vanuit de keuken!

Franse Lelie zei

Genieyen van alles wat groeit en bloeit in de tuin, samen met de beestjes:) het ziet er heerlijk en mooi uit en wat heb je een leuke keuken! Fijn weekend en lieve groet

Kom Achterom zei

Ooh mooi mooi hoor op jou landgoed daar kan meneer niet tegen op!! hahaha
Mooie tuinen zeg in engeland ik heb genoten!
fijn weekend
Yolanda

Frances zei

What a wonderful welcome home the Polder has given you!

Every one of your photographs tells a lovely story.

Best wishes. xo

Ans van Ispelen zei

Terug in de polder is ook echt niet verkeerd,hoor.
Wat een heerlijke tuin heb je.
En zo leuk,je scharrelkippen.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Marie-José zei

Wat een heerlijke plek hebben jullie daar in de polder aan de dijk!
Fantastisch met die kippen onder je keukenraam!
En al dat lekkere,mooie plukspul ;)

Fijn weekend, lieve groet, MJ

blauwruitje zei

Engeland was leuk maar dit is toch ook heel aangenaam?

Down by the sea zei

Uw tuin is nog op zoek mooi als we het hoofd: naar de herfst.
Sarah x

Thea zei

I am just catching up with your lovely blog, I can see you had a wonderful trip over here, so glad you enjoyed it
Thea xx

What's in a day zei

Gelukkig, ik heb je weer gevonden ,na het omzetten van mijn blognaam was ik mijn leeslijst kwijt, ik kan je nu weer toevoegen.
Wat een weelde om zo heerlijk te kunnen genieten van je mooie tuin en alles wat er bij hoort.
Je hopkrans is geweldig!!!
Ik heb even teruggelezen over je trip naar Engeland, prachtig, De Cotswolds een prachtig gebied, je hebt wel geboft hoor met de lord op stap door zijn tuinen!!!

Geniet van je weekend,
Lieve groet,
Eefie

THORNWOODS AT HOME zei

Wat een prachtige foto's, mooi uitzicht heb je.

Groetjes Monique

Conny's-blog zei

Hele gezellige foto's laat je weer zien, echt genieten hoor.....liefs.Conny