IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 19 december 2013

uilen in de polder

 
Dit jaar komt er denk ik geen kerstboom in de polder.
Wel gezellige lichtjes overal EN uilen;
 
die staan hierop de schouw boven de haard
 
 
 En ook in de takken hangen uilen...
( net als in een boom in onze tuin; daar slapen ze overdag en bij de schemering vliegen ze weg om in de polder muisjes te zoeken...)

Deze foto heb ik vorig jaar van onze ransuil in de tuin genomen vlak voor t slaapkamerraam!


 
 Verder staan er in huis wat lichtjes en versieringen.

 Ons huis is niet zo groot en zo'n boom staat best wel in de weg...
 


...Maar het kan best zo zijn dat ik vlak voor kerst ergens zo'n klein overgebleven boompje zie staan
en deze dan TOCH mee naar huis neem!




 

19 opmerkingen:

Michelle zei

Mooi decoratie en die uiltjes zijn zo leuk! Ik ben er zelf ook gek op..

wilmi zei

Ik herinner me de foto van de uil, waanzinnig, zo mooi en dichtbij!
Ach, en wat maakt het uit, geen boom? Het zijn de lichtjes die het gezellig maken toch!?

Petra zei

Ziet er toch gezellig uit Fleur, ik mis die kerstboom helemaal niet. Je schoorsteenmantel vind ik er toppie uitzien heel sfeervol, en je krans vind ik ook heel gaaf. Geweldig zeg de foto van de uil en dan zo dichtbij Super hoor. Groetjes Petra.

It's me zei

Gezellig hoor bij je !!..geniet van deze heerlijke dagen...liefs Ria...x !

Rubato zei

Hoi,
Dat ziet er prachtig uit.
Vooral het dienblaadje met het servies en de kast er achter.
Fijne dagen gewenst.
Gr. Henny

Deb zei

"Happy Christmas to you, Fleur" Your decorations are beautiful. Deb

vrouw Hommel zei

Ziet er super gezellig hoor! Fijne dagen met of zonder boom

Home and Lifestyle zei

Zo kan het ook prima hoor, een boom is niet de enige manier om kerst in huis te halen. Veel plezier zaterdag, als ik in de buurt had gewoond, was ik ook graag komen kijken.

Liefs, Ingrid

musjesbrocanteplekje zei

Super gezellig,de Blokker verkoopt ook leuke uiltjes voor in de boom of aan een tak,mijn zus had ze gekocht,maar de foto van de echte uil vind ik helemaal te gek,fijne avond,lieve groet Musje.

Knutselpret zei

wow wat ziet het er gezellig uit en een boom is toch zeker geen must op een eenvoudige manier kan het ook.
zag vanmiddag nog op een kerstmarkt veel uilen ik dacht nou nee wat moet ik er mee. maar bij jou staan ze superrr !!
Groetjes Albèrtje

Will en Bob zei

Met al dat kerstgroen en lichtjes ziet het er gezellig uit.
De foto van de uil is prachtig.
Fijne dagen Will

Ans van Ispelen zei

Wat je laat zien is in ieder geval heel erg gezellig en sfeervol.
En de ransuil,die wil ik ook wel in mijn boom.
Wat een schatje.

Ook jij hele fijne kerstdagen toegewenst.

Groetjes Ans

Patricia zei

Ook zonder boom kan je het heel gezellig maken, en die uilen...daar heb ik een zwak voor , leuk hoor.
Jullie ook fijne feestdagen toegewenst.

Groetjes Patricia

Franse Lelie zei

Wat een gezellig kersthuis! En die uiltjes zijn van Lia toch? Gezellig!!!lieve groetjes

Down by the sea zei

De uilen in de polder en de twinkelende lichtjes zien er zo goed uit. Ik wens je een Fijne kerst met je familie.
Sarah x

Janneke zei

Je hebt er zo een gezellig kersthuisje van gemaakt. Die ransuil vind ik gewoon super, zo leuk om die vlak bij je slaapkamerraam te zien.
Groetjes, Janneke

quilting Jeannet zei

Die uilen, geweldig! Ik hoor ze wel iedere avond, maar zien nog nooit, dat lijkt me nou toch zo leuk om dat mee te maken. Jij ook fijne dagen, ik denk altijd aan je als ik de pont overvaar vanuit Maassluis!

Birgit zei

So schöne Bilder und so schöne Eulen ! Schön dekoriert hast Du ! Dir und Deinen Lieben ein schönes Weihnachtsfest, Deine Birgit

Anoniem zei


Ik heb al sinds 1971 geen kerstboom meer (gewoon geen behoorlijke plaats) en toch is er elk jaar een kerstsfeer in mijn huis. Op een "andere" manier versieren is soms wel zo leuk!! Ik heb een kerstdorp van witte porseleinen huisjes (van zo'n 20 jaar geleden). Een lintdorp op de vensterbank en ervoor een tafel met villawijkje, vijver en park; veel lichtjes, Lemax poppetjes in Dickensstijl, bomen, struiken, frosted bloempjes, sneeuw enz. Blijft staan tot half februari, minstens; het is zoveel werk om het op te zetten dat ik het niet na 2 weken afbreek.
Ik geniet ervan; bovendien zijn er diverse buren die vragen: "Ik heb gehoord dat....mag ik ook eens naar je dorp komen kijken?".
En ook dat is leuk.
Hartelijke kerstgroeten, Rya, Rotterdam