IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 16 februari 2014

oude rommel ? of gelukkie?

 Raar eigenlijk...wat voor de 1 OUDE ROMMEL is en voor 1 euro op een rommelmarkt terecht komt....





Is voor een ander weer een GELUKKIE!
Kijk nou toch eens hoe leuk; zo'n verzamel map met oude breipatronen ...

 Maar ook de oude advertenties vind ik altijd weer zo leuk om te lezen!
Echte Amerikaanse shampoo!!
En advertenties uit een oude krant.....

 Zwart-wit foto's met schattige kinderen...,.

 En nog zo'n vondst waar ik blij van wordt; Een oud vogelboek voor de jeugd met prachtige tekeningen.
 Zelfs een schoolboekje uit 1915,

 Met in sierlijk handschrift de naam van het meisje erin...
1915; toen was adriana misschien 7 jaar...zou ze nu als 106 jarige nog leven?

 Dat vind ik ook altijd zo bijzonder met oude gebruikte dingen; ik vraag mij dan af van wie ze geweest zijn, hoe ze toen leefden, wat ze deden etc...

 Maar ja;

 Voor anderen blijft het gewoon oude rommel...

 En bij mij staat het op een  bijzonder plekje in een oud wandkastje.
( Een bijbelkastje; waar ze vroeger de bijbel en gezangen boekjes in bewaarden...
Soms de enige boeken in huis)

Met oude prentjes...
En een babyfoto.....van mij!

19 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Oh,wat leuk !
Ik ben ook altijd aan het neuzen naar dit soort boekjes.
En die handwerkboekjes,die had mijn moeder vroeger ook.
Wat leuk,de foto van jou als baby in het nostalgische lijstje.

Groetjes Ans

Home and Lifestyle zei

Dit zijn hele leuke vondsten, Fleur...zo grappig om te zien hoe het er jaren geleden aan toe ging. Ik vind het geen oude rommel, ik kan mij voorstellen dat je er blij mee bent.

Mooi dat je alles in een voormalig bijbelkastje hebt uitgestald en als baby was je dus ook al zo lief ;-).

Een fijne avond! Liefs, Ingrid

La Maison zei

Wat een dotje die baby, ben je nog zo'n schatje??
De oude boekjes vind ik enig, heerlijk om alles door te lezen en te bekijken.
En dan die advertenties, dat meisje die ook wel bij ,,burgers,, wil werken. Dat zou er nu wel inhakken ha ha.

Lieve groet
Hermine

Will en Bob zei

Niks oude rommel! Voor mij zijn zulke oude dingen juist waardevol. Geef mij maar zulke mooie dingen, zeker als er een verhaal aan zit. Je hebt daar een geweldig kastje. Daar kan je met plezier naar kijken.
Groetjes Will

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Rommel,nee hoor. Prachtige oude vondsten en heerlijk om verder te mijmeren.
Groet Thea

Janneke zei

Klopt, heel veel mensen vinden dit rommel, maar ik dus ook niet. Heerlijk om in die zg. oude rommel te neuzen en met een glimlach de verschillen met vroeger te overdenken.

Knutselpret zei

nou heerlijke rommel zou ik zo zeggen ik hou er ook van !!
Groetjes Albèrtje

Juffrouw Waardvleugel zei

Prachtige boekjes zeker geen rommel, bewaren hoor!
Xx

mieke zei

Wat leuk, die oude boekjes.
Ze zijn ècht oud !
Het handwerkblad, zou dat de voorloper van Ariadne zijn geweest ?

De dubbelzijdige quilt van het vorige blogje ziet er ook heel goed uit.
grtjs Mieke

Mirjam zei

Oh wat leuk al die "oude rommel". Zoiets nostalgisch heb ik ook nog op zolder staan.

The Dutchess zei

Wat leuk allemaal...en dat vogelboek..prachtig !!!
Daar kan ik ook helemaal gelukkig van worden.

julia zei

Wat leuk die ouden rommel, ik heb de Margriet uit de jaren 40 koersten doe ik het

Julia

Hillside Garden zei

Wow - das erste Buch mit den Handarbeiten hätte ich auch genommen, es ist wundervoll - und anscheinend sehr preiswert. Wir waren gestern auf dem Flohmarkt, viel zu kaufen gab es nicht, es war zu kalt!

Sigrun

Birgit zei

Liebe Fleur,
ich mag so alte Bücher und Sachen auch sehr ! Sie erzählen Geschichten ! Schön ! Liebe Grüße, Birgit

Kom Achterom zei

Wat leuk die oude boeken en die advertenties leuk leuk!! In je bijbelkastje komt alles prachtig tot zijn recht! Wat wss je eens schatje!
Fijne week
Yolanda

Down by the sea zei

Dat lijkt op schat voor mij en niet junk. Een prachtige foto van jou als baby ook.
Sarah x

Musenkuesse zei

Herrlich die alten Bücher und zu jedem Buch gibt es eine Geschichte. Schade, daß Bücher nicht sprechen können und uns von den Menschen erzählen denen sie gehörten. Das wäre bestimmt sehr interessant.
Liebe Grüße
Tina

deb @ frugal little bungalow zei

Treasures! :)

Star zei

I was born in 1951 and my mother was Dutch; so these books and knitting patterns were around when I was growing up. They look familiar to me and for that reason and for the quality of them, they bring back happy memories. Thank you Fleur.