IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 8 december 2009

ijsvogeltje

Af en toe zie ik een ijsvogeltje in de tuin boven de sloot.Het is 1 van mijn lievelingsvogels;zo mooi gekleurd!
Meestal hoor ik zijn scherpe fluiten eerder dan ik hem zie.Vaak is het niet meer dan een flits oranje met opglinsterend blauw; en weg is hij weer.
Ik probeer hem soms op de foto te krijgen, maar hij is te ver weg of te snel...
Beter dan dit is nog niet gelukt...
Ik ben zowiezo blij dat ik hem weer zie, want na de afgelopen strenge winter heb ik een half jaar niets gezien
.Er zijn er veel door de kou dood gegaan en verhongerd; in bevroren sloten is het moeilijk vis vangen..


maar gelukkig is er weer een!

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk die ijsvogel! leuke foto's, allemaal zelf gemaakt? gemma van winden maakt er kaarten en kalenders van. kun je ook gaan doen.
fijne dagen,
leo