IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 16 december 2009

ganzen, bevroren sloten, rijp


Sóchtends zijn de weilanden wit met bevroren dauw=rijp  ...prachtig!


En wat dacht je van deze gesuikerde rozen???Kunnen zo op een taart!


ook de hulst heeft een laagje poedersuiker....



Helemaal blij word ik van overvliegende ganzen....Prachtig geluid, ...zwermende vogels in V-formatie, op weg naar warmere streken..
Nu het kouder wordt komen er de laatste week vaak om 1700 uur hele groepen overvliegen.Meestal ben ik dan in de keuken en hoor ik ze overvliegen; grote groepen ; 100 of zo...
Snel ga ik dan even naar buiten om even te luisteren en vraag me dan af waar ze vandaan komen of waar ze naar toe gaan...
Het ijs in de slootjes is al een paar dagen dicht.Ook de vaart voor het huis is dicht; zouden we weer kunnen
gaan schaatsen?
Vorig jaar was het geweldig voor ons huis met al die schaatsende mensen!

1 opmerking:

jojoco zei

Hai Fleur, dank je voor je berichtje op mijn blog. Wat leuk om jouw log te zien. Je vindt veel dingen leuk en mooi die ik ook leuk vind, grappig is dat toch! En wat een prachtige plek zeg, waar jullie wonen. Wat een uitzicht, zo met die bocht in de rivier! Ik kom vaker bij je langs!