IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 20 juli 2010

bloemetjes en bijtjes



Pfff wat is het warm vandaag, zeg...Sóchtend is het in de schaduw nog wel lekker, maar s'middags weet ik niet waar ik de koelte moet zoeken.In de schaduw is het nu 30C, in de zon wil ik niet komen.
Zal ik even in het kinderbadje zitten????
De schaapjes zitten met z'n allen op een kluitje in een piepklein stukje schaduw van 1 boom. Wat kunnen die van de hitte hijgen ,zeg!
Wel mooi in de tuin nu;  veel bloemen ,veel vlinders, bijen , vliegen vooral uit het weiland!

koolwitje op de lavendel.

Deze plantsoenenroos( rosa rugosa) ruikt altijd zo lekker en doet mij denken aan vroeger toen ik lieveheersbeestjes ging zoeken bij deze rozenstruiken. In een potje met wat blaadjes om te eten....Wat ze niet eens lusten weet ik nu!
De tuingeraniums zijn bijna uitgebloeid, ze hebben weer flink hun best gedaan!

Zie je de zaden komen? Daarom heten ze ook wel ooievaarsbek.
Deze ouderwetse bloemen( ben even de naam kwijt..puntwederik,is mij ingefluisterd.) staan hier volop...eigenlijk hou ik niet zo van dit knalgeel, maar ik ga toch ook geen BOSSEN ervan weggooien?En ach het staat wel zomers en is ook wel leuk bij knalpaars van de vlinderstruiken.


15 opmerkingen:

Kaylovesvintage zei

nice home and a wonderful garden,enjoy

Home and Lifestyle zei

Toch geniet ik nog maar even van het warme weer, want over een paar dagen is het een stuk frisser! Vooral 's avonds vind ik het nog zo lekker buiten...! Mooie bloemen heb je in de tuin, daar word ik helemaal vrolijk van!

Hartelijke groet, Ingrid

Anja.M zei

Hier is het vooral niet bewegen en stilzitten.
Maar de insecten genieten volop van dit weer, je ziet er heel veel op dit moment.

Madelief zei

Hoi Fleur,

Mooi al die kleuren op het moment in de tuin. De gele bloemen hebben wij ook staan in de tuin. Ik denk er precies zo over als jou. Al ben ik meer van de roze, witte en blauw/paars tinten het is zonde om ze weg te halen! De foto's uit je vorige post zijn ook prachtig! Mooi de rozen en lathyrussen langs jullie raam!

Gezellige avond!

Lieve groet, Madelief

Jenny Schouten Short zei

You always have such beautiful posts, love the tuin and river.
Jenny in Oostkapelle

Logement it Foarhus zei

Heerlijk om in de schaduw te kunnen genieten van het tuinleven. De foto,s van het gevlieg en gezoem en de bloemen zijn prachtig. Volgens mij kun je wel uren genieten in je tuin.

p.s. puntwederik zijn de gele bloemen,

groetjes Pauline

It's me zei

Vooral niks doen....maarre hoe doe je dat als je moet werken???? hshhahahhah!!...mooi hoor je tuin !! liefs Ria............

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik lees net je berichtje. Wat leuk! Anita is inderdaad een lieve meid! Ik ben zo benieuwd hoe jullie erachter zijn gekomen...., maar misschien weet ik het al...Ze is de eerste in mijn koor die erachter is gekomen. Zelfs mijn vriendinnen weten er niets vanaf. Het is een 'klein beetje' mijn geheim ;-)!

In een van mijn posten laat ik een kopje zien dat ik van Anita heb gekregen (wit met kleine roosjes). Wat leuk dat ze het nu zelf terug kan zien :-)!!

Doe haar maar de groetjes van mij! Fijne dag morgen!

Lieve groet, Madelief

willy zei

Wat heerlijk dat je met al die bomen en struiken wel heel veel schaduwrijke plekken in de tuin hebt.
Mooi doorkijkje naar de schapen in de wei.
Groetjes

@nne zei

Wat een mooie close-up foto's. Leuk dat we mogen meegenieten! Lieve groet, @nne

Musje zei

Hoi Fleur,

ja was gister warmmmm,ik wist ook niet waar ik het moest zoeken,gelukkig op een gegeven moment word het in de voortuin lekker en dan zitten wij lekker daar,gelukkig stond er een briesje wind,wat een geweldige foto`s heb je gemaakt,je hebt echt een prachtige tuin vol met mooie bloemen en zitjes,gelukkig kunnen we vandaag weer even bijkomen haha,ik vind zo`n daagje wel lekker er tussen door,fijne dag,lieve groet Joke.

ZoutHout zei

Gezellig dat we elkaar weer hebben gevonden! Vind het ook zo mooi bij jouw, echt genieten ondanks de hitte toch, hier aangenamer hoor, een zee windje en rond de 27 graden.

Vraagje hoe krijg jij toch je foto's zo groot op de site?!?!??!!?

Kram från Sverige ;)

Cindy at her Country Home zei

Lieve Arjo/Fleur hihi, wat woon jij toch GEWELDIG! Alsof ik bij je op vakantie ben, prachtige tuin, omgeving, gewoon ALLES.
Kan hier alleen maar lieve zuchten slaken, zo mooi vind ik het.
Heerlijk om zo bij je te genieten, veel zomerliefs van Cin x

Ingrid De Villiers zei

Dear Fleur
What beautiful photographs...my favorite is the bumble bee...so sweet!!!
I was in Holland last week and yes, it was hot..but I had a lovley time visiting my friend in Groesbeek!
Have a lovely week-end!
Ixx

Vlijtig Liesje zei

Ondertussen regent het pijpestelen, maar het was inderdaad heet! Dertig graden in de schaduw, dat is wel heel heet!

Prachtige foto's.