IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 29 juli 2010

oogsttijd....

De Japanse wijnbes is rijp!!!Heerlijk..tis geen framboos...geen braam, geen aalbes...tja het smaakt lekker fris,niet te zuur of te zoet; precies goed!~
Het is een mooie ,stekelige plant( erg prikkelig met mooie rode stekels) en eeerst bloeit hij met trossen kleine witte bloemen. Wanneer deze bestoven zijn door bijen, sluiten de bloemen zich en gaan dan na een paar weken weer open als een kleine gele bes, die in de zon steeds roder wordt.

En dan plukken!

Ze belanden meestal direkt in de mond en niet in een schaaltje...dan zijn ze het lekkerst; zo van de struik...
Ze zijn altijd erg kleverig, met kleine druppeltjes erop...ziet er prachtig uit.
Dan zijn er de rode aalbessen. Lekker zuur, in de joghurt of vla...



Dit zijn de laatste frambozen...die zijn nu op...

De appeltjes beginnen nu echter te groeien en te blozen....\maar wat wil je met zo'n mooi gezelschap.

17 opmerkingen:

Pien zei

Prachtige foto's!

Groetjes,
Pien

Home and Lifestyle zei

Mmmmm...heerlijk al die vruchten!! Mooie foto's!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Heerlijk zomer fruit............mooie foto's !! liefs Ria....

pien zei

japanse wijnbes
mijn absolute favoriet!
we noemen ze altijd hasselbramen! [van puk vd pletteflat weetjewel?!]

mm genieten he...

Kom Achterom zei

Mooi zeg!!! ennuh ik weet nu bij wie ik in de tuin al dat lekkers kan plukken hihi kom eraan!!!
Fijne avond
Yolanda

Franse Lelie zei

Wat zijn die wijnbessen mooi...zonde om ze te plukken. Alleen maar naar kijken:)
Eet smakelijk...zomerse groetjes

wilmi zei

zo, dat ziet er heerlijk uit hier! Nu maar hopen dat alles nog zon genoeg krijgt om rijp te worden.. succes met fruit snoepen ;-)

willy zei

Prachtige foto's. Apart die Japanse wijnbes. Die stekels zullen wel een goede bescherming geven tegen de vogels die er van willen snoepen.
Die appels en rozen kleuren mooi bij elkaar.
Groetjes

Jacoba zei

Hele mooie foto's! Hoe krijg je ze zo groot geplaatst? Ik heb geen keuze éxtra groot' bij mijn instellingen.
Heerlijk al dat fruit, en die kleuren.
Mijn oma had helemaal achterin haar tuin (die eindeloos) was een Japanse wijnbes, de kleurschakeringen zijn zo apart en de smaak ook.
Geniet van de zomer en de bootjes! Gezellig gezicht!

Dorothé zei

Hmmmm, wat een heerlijke snoeptuin. Vorig jaar heb ik een japanse wijnbes uit NL gekregen, ze kennen hem hier niet. Nu maar hopen dat hij snel veel gaat opbrengen.

Jenny Schouten Short zei

Yummy and gorgeous!

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Wat lekker hè fruit uit eigen tuin. lekker onbespoten, althans bij ons wel, maar ik neem aan ook bij jullie. Het heeft wel iets, de tuin inlopen en dan lekker lopen snoepen, heerlijk! Het gekke is dat je nergens van die mooi frambozen kunt kopen. Is het je weleens opgevallen dat je iegen frambozen altijd heel hoog en lang zijn en in de winkel niet groter dan een braam. Van die Japanse wijnbes had ik nog nooit gehoord. Heb je die bij een teler gekocht, of stond hij er al toen jullie het huis kochten. In eerste instantie zou ik er dan niet van durven eten, maar jij hebt er vast gegevens van opgezocht. Heb jij ze weleens bij de groenteboer gezien? Waar zouden ze voor gebruikt worden, misschien als garnering voor gebak. Bijzonder hoor!
Fijn weekend!
Lieve groet, Marja

Ingrid De Villiers zei

Oh Fleur...what beautiful photographs!! Stunning!!!! The fruit looks delicious!!
Have a lovely week-end!
Ixx

Madelief zei

Hoi Fleur,

De wijnbessen zien er erg lekker uit! Ik heb er al veel positieve verhalen over gehoord. Misschien is het ook iets voor in onze tuin. Jullie hebben ook nog appelbomen staan, dat lijkt mij ook zo leuk! Ik ben bang dat wij daar helaas geen ruimte meer voor hebben, maar met ons pruimenboompje ben ik ook heel blij :-)!

Wens je een fijn weekend!

Lieve groet, Madelief

aukjesatelier zei

De weelde van de zomer om van te genieten... mooie foto's!
Ik vind je Japanse wijnbes heel bijzonder... jammer dat ik ze niet van het scherm kan plukken en even proeven... :)

Zuzu zei

You have so many delightful gifts in your garden! Enjoy!!!

And thank you so much for coming to visit me - I hope to come by and visit you often!

:)
Zuzu

Musje zei

Jammie al dat verse fruit en die prachtige roos,je hebt echt een paradijsje daar op je stekje,lieve groet Joke.