IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 6 juli 2010

kalfjes in de sloot


De boerin had het al gezegd; Als de twee kalfjes  naar buiten gaan krijgen ze een touw om de nek.
Hoezo? vroeg ik.
Nou; binnen 5 minuten liggen ze in de sloot en dan kunnen we ze eruit trekken.
      
Dus toen ze naar buiten mochten deze week, lette ik goed op.
Deze winter geboren, in een donkere stal gestaan, toen aan een boom in de boomgaard en nu; los in de wei!
Verbaasd verkenden ze het weiland, renden wat heen en weer.
Lieten de schapen schrikken.

Toen kwamen ze richting mijn tuin, waartussen de sloot....



Even snuffelen...he; dat ruikt naar water!

.


Even wat drinken, hoor....




En ja hoor; er liep er 1 in de sloot, schrok zich wild en van schrik lag de andere er even later ook in.
Gelukkig konden ze er zelf weer uit komen.....
Daarna gluren naar  de andere koeien bij de buren...En over de sloot proberen springen...
Maar pas op; daar loopt ook een stier!
De boer besloot ze toen maar weer aan een boom vast te zetten.

13 opmerkingen:

Logement it Foarhus zei

Koeien, wat een prachtige foto,s. Een voorrecht als je het zo van dichtbij meemaakt. Wat zijn ze nieuwsgierig met hun natte neuzen en sabbelende muilen. En ze kijken je altijd aan met van die prachtige lieve en onschuldige ogen. Gelukkig dat ze zelf uit de sloot komen,

groetjes Pauline

Goud of Zilver zei

Heerlijk he om naar te kijken.
Koeien ik vind het zulke prachtige beesten.
Geniet ervan.

GRoeten Herma

Anna zei

leuke foto's zeg! en dat ze geheid in die sloot terecht zouden komen, dat wist ik helemaal niet ...zo leren we nog eens wat!
LG.

Home and Lifestyle zei

Wat mooi dat je dit van zo dichtbij kon fotograferen...en dat het goed afgelopen is!

Lieve groet, Ingrid

wilmi zei

Leuk, je hebt het helemaal kunnen volgen met je camera.. Ja, zo jong en onbezonnen zijn ze he.. Je andere berichtjes zijn ook mooi, de kuikens en je tuin, o, wat een heerlijk plekje heb je daar.. Volgens mij geniet je er ook wel erg van! Het is zo lekker nu he, veel buiten in de zon, en de planten zo mooi!
Fijne week nog, groetjes,
Wilmi

It's me zei

Wat een geweldige foto's fleur...........leuk leuk !! liefs Ria...

@nne zei

Kalfjes, ik hou zo van hun rozige neusjes en omfloerste ogen. Gelukkig kwamen ze op eigen kracht op het droge. Lieve groet, @nne

waddenhout zei

lekker eigenwijs zijn ze, he...
ik moest bij ons een schaap weer op poten zetten, hij lag te spartelen op zijn rug, en als dat te lang duurt gaan ze dood.
dus snel handelen, maar dit kwam gelukkig ook weer goed.
fijne dag vandaag..
cobi

Anja.M zei

Leuk als je van te voren al weet wat er gaat gebeuren.
Ze zijn zo leuk die kalfjes.

Inka en Andre. zei

Schitterende foto’s,wij reden laatst in een dorp vlakbij waar wij wonen en zagen een kalf in de sloot liggen,Dre en ik overal aanbellen en,werden naar het huis van de boer gestuurd en wat denk je dat die zegt ach komt er wel weer uit en,dat die ie geen tweede keer meer een goede les voor hem.
Nou dus niet met geen mogelijkheid de,kanten waren veelste glad en nat en,de andere kalveren op het gras waren helemaal in paniek.
Buren van de boer hebben uiteindelijk met behulp van een tractor het dier uit de sloot gehaald.
Kwaad kan ik hier om worden.

Fijne dag vandaag,groetjes inka en andre

willy zei

Wat een avonturen van dat stel en wat houden de andere koeien het in de gaten. Erg leuk schouwspel.
Groetjes

Jacoba zei

Nou, gelukkig liep het goed af .....
Ik vergeet nooit wat ik op een fietstocht bij Haarzuilen zag: een tractor met op zijn schep voorop een verdronken kalf. Vreselijk .....
Mooie en leuke foto's. Het is heerlijk om tussen de koeien te wonen.
Groeten,
Jacoba

Musje zei

Oh haha wat een boefjes,wat een geweldig uitzicht heb je,lieve groet Joke.