IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 13 juli 2010

Doornroosje?


Net als in het sprookje van doornroosje groeien de rozenstruiken( en andere klimmers) langs de gevels van ons huis...alsmaar hoger en hoger.....Straks moet ik nog een weg snoeien om bij de deur en ramen te komen...


Dit is vaste lathyrus; geurt helaas niet, maar komt wel ieder jaar terug en klimt prima!



De lei-linden , die we 4 jaar geleden geplant hebben, groeien gelukkig ook goed.
Dat moet ook wel want zij moeten voor schaduw in onze woonkamer zorgen.
Sommigen oude huizen hier aan de vaart hebben prachtige oude linden voor het huis van wel 100 jaar...

Er stond ook een oude knotwilg, maar helaas heeft hij het knotten ( en de strenge winter?) niet overleefd.
We hebben er nu een tak van een andere wilg naast gezet en die doet het nu goed.
Zo makkelijk kun je takken van wilgen laten groeien; dit kan ook met de krulwilg/paastak!

Zo'n petunia BLIJFT maar bloeien!!!! En ruikt savonds nog lekker ook!
Genieten jullie ook zo van je tuin????
Veel tuinplezier!

18 opmerkingen:

Inka en André. zei

Wat een heerlijke tuin hebben jullie toch,echt genieten.

Fijne avond,groetjes inka en andre

Home and Lifestyle zei

Wat staat alles prachtig in bloei en ook nog eens in hele mooie kleuren!

En dat een wilg goed groeit, daar weten wij alles van hi hi! Half mei is onze kronkelwilg helemaal kaal gesnoeid maar de boom is alweer flink aan het uitkomen! Nu op tijd zelf terugsnoeien, voordat de boom weer zo mega groot wordt!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Jij ook heel veel tuinplezier lieverd...........fijne zomer !!! liefs Ria.....

Brocante en Rozen zei

via via kom ik op je weblog terecht. Wat heb je een prachtig huis op een geweldige locatie!
Liefs Pam

Anna zei

prachtige tuin!!!
Heb je al gezien dat wij op dit moment 17 eendenkuikens hebben rondlopen in onze tuin...zoooo super geweldig!
kom maar eens kijken als je leuk vind

http://remysfirstyear.blogspot.com/

Anna zei

prachtige tuin!!!
Heb je al gezien dat wij op dit moment 17 eendenkuikens hebben rondlopen in onze tuin...zoooo super geweldig!
kom maar eens kijken als je leuk vind

http://remysfirstyear.blogspot.com/

THEA zei

Prachtig woon je daar, zo aan de dijk!
Mooie foto's vooral de op een na laatste!!

Jammer van die wilg, want het duurt toch wel even voor hij zo mooi groot is!

Groetjes Thea

Jenny Schouten Short zei

You have a beautiful tuin. I can just imgine you sitting on the dijk and watching the ships and boats going by all summer. Enjoy your space. Mooi!
Greetings, Jenny in Oostkapelle

@nne zei

Ik beeld me in dat ik met blote voetjes door het nog vochtige gras door je tuin loop. Genietend van de dauwdruppels op de bloemen, terwijl jij alvast zit te wachten met een heerlijk kopje thee. Bedankt voor al dit moois. Lieve groet, @nne

willy zei

Hoi Fleur, heerlijk om even in je tuin rond te kijken, prachtig ziet het er uit. Gisteren waren we in een tuin waar veel rozenstruiken waren maar helaas door het noodweer van eergisteren zag het er zielig uit.
De paastakken heb ik in een emaillekan in de tuin staan. Ik had het logje van Ingrid gelezen en zet ze maar niet in de tuin omdat ze behoorlijk hard groeien en erg groot kunnen worden.
Op je Lathyrus ben ik een beetje jaloers. Hier nog geen éne bloem, misschien te laat gezaaid.

maria zei

Hoi,
Ik heb net je blog ontdekt, wat een prachtige foto's en wat een leuk huisje heb je en een supermooie tuin.
Ik woon in de stad en heb een superklein achtertuintje in de schaduw en ienieminie voortuintje in de zon, maar ik geniet er met volle teugen van.
Groetjes
Maria

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat een prachtige tuin heb je toch, het lijkt wel een sprookje daar bij jou.
Groet Thea

Anja.M zei

Wat mooi die klimplanten lang het huis.
Het ziet zo gezellig uit.
Jullie hebben een heerlijke tuin met mooi uitzicht.
Zelf geniet ik nu ook van de tuin we zijn hem overnieuw aan het inrichten.

Goud of Zilver zei

Wat een prachtige tuin hebben jullie.
Heerlijk he, om daar van te genieten.

Groeten Herma

Musje zei

Ohhhh ik vind alles prachtig,maar die rozen,zoo schitterend,wat heb je een heerlijk plekje op aarde,ik geniet ook zekers van de tuintjes,lieve groetjes Joke.

aukjesatelier zei

Prachtig, de foto's die je hebt gemaakt van je tuin. Ondanks de droogte ziet alles er heel mooi uit!
Val maar niet in slaap onder de klimmers rond je raam :) voor je het weet ben je 100 jaar verder ;)

jorrit zei

hallo ja erg mooi hoor die klimplanten en jammer dat die knotwilg dood is. en wij hebben ook heel veel knotwilgen staan.
groetjes van jorrit

Roos zei

Ik ben dol op krulwilgen en treurwilgen en wilgen. Kan je er zo een tak vanaf breken/knippen en in de grond stoppen? Ik had vorig jaar hele mooie krultakken van een krulwilg voor pasen in een grote vaas gedaan. Stond prachtig door ons hoge plafond, dus die heb ik een jaar in huis gehad, ik hing er gewoon andere leuke dingen in. Sinds 3 weken heb ik nu de tak weg gedaan en zonnebloemen erin gedaan, daar staat onze tuin nu vól mee. Zelfs eentje die al groter is dan 4 meter!