IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 25 september 2010

DE GROTE NU_OF_NOOIT_MEER PICKNICK


Vandaag werd de nu-of-nooit-meer-picknick gehouden op het met grasbegroeide  dijklichaam waar de geplande A4 moet gaan komen.

Hieronder het uitzicht  op deze plek richting Schiedam .AL DIT GRAS van links naar rechts wordt een brede snelweg DWARS door dit ongerepte landschap!

Verschillende aktiegroepen willen zo laten zien , dat er nog steeds velen zijn ,die de A4 op deze manier niet dwars door het prachtige natuurgebied MIDDENDELFLAND willen hebben.
Of als het echt niet anders kan; dan ALLEEN; als men hem niet kan HOREN, ZIEN OF RUIKEN.
Dus BV als tunnel in het landschap met vaart erover ( OF gewoon gras, denk ik dan)


DUS LIEVER ZO--------------------------------------------dan ZO ( zoals Eurlings wil...)
Velen trotseerden regen, storm en hagel, maar gelukkig scheen OOK af en toe de zon.
HIER kon je een BEKEURLING uitschrijven wegens slecht gedrag...

Nu werd er nog gevliegerd en gepicknicked op deze plek....over een paar jaar kan dit niet meer
KIJK toch; wat een mooi landschap....is het niet zonde???

Vind je dit ook; Steun ons dan en zet HIER je handtekening;

http://www.a4metvaart.nl/index.php/pagina/petitie.html

en hier;

http://www.hoezomiddendelflandsnelweg.nl/index.php?page=oproep

8 opmerkingen:

Cuttingwood Cottage zei

Hallo Fleur, Ik blijf jullie strijd bewonderen. Vooral tegen zo'n log orgaan als de overheid. Maar alles en iedereen heeft haast, snel, sneller, snelst. Laten we allemaal eens accepteren dat we een paar passen terug moeten zetten. Ik hoor veel mensen zeggen dat de weken zo snel gaan, vaak zijn ze zich er niet van bewust dat ze er zelf debet aan zijn. Even stilstaan en van het moment genieten. Dan maar wat langer onderweg via minder snelle wegen. Ik zie het bij ons in de buurt ook. De twee-baans weg moet ineens vier-baans worden... , ten koste van te veel moet men sneller van A naar B.
Jammer, maar daar betalen we allemaal de rekening voor. Fleur ik hoop dat jullie nog resultaat behalen met alle acties! Geniet er tot dan in ieder geval nog van. Rustige zondag, groetjes Sandra

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik heb gisteren aan je gedacht. Een aantal collega's van mij stonden er ook. Hopelijk lukt het jullie om de Raad van State op andere gedachten te brengen! I will keep my fingers crossed!

Fijn weekend!

Lieve groet, Madelief

Jacoba zei

Hallo Fleur,
De uitnodiging voor de picknick zat ook in mijn email box omdat ik een handtekening heb gezet.
Ik vind de linker optie eigenlijk het leukst en het creatiefst, de rechter vind ik eerlijk gezegd nogal gevaarlijk. Misschien leuk om de bomen zo boven je hoofd te zien groeien, maar wat dondert er straks allemaal naar beneden (excuse my language!).
Ja, het is zonde dat ons hele landschap en het zicht erop moet verdwijnen voor al die snelwegen.
Ik heb vanuit mijn werk een fantastische treinkaart gekregen en laat daarvoor echt de auto staan. Misschien zou dat een optie zijn? Snelwegen kosten vele miljoenen, heeft iemand al eens uitgerekend wat het zou kosten als we allemaal gratis mochten reizen, of bijna gratis (zoals ik). Of je nu het een of het ander betaalt voor de burger en daarmee problemen oplost. Maar ja, ik zit niet op het ministerie ..... maar begrijp wel heel goed dat je uiteindelijk niets hebt in te brengen.
Je bent nog steeds heel strijdbaar, vooral doorgaan, en je hebt hele typerende foto's gemaakt, heel mooi die met die koeien en de vliegeraar.
Sterkte!
JacobA

Star zei

I've signed your petition and hope some good comes of it. What a shame if yet another road is built to spoil the beautiful landscape.
Your house and surroundings are gorgeous.
Blessings, Star

Anoniem zei

Ik las gisteren in de krant over jullie picknick meid , en ik dacht al wel dat een een grote happening zou worden.
jammer alleen dat die ministers een betonnen hoofd hebben, en verder niet meer nadenken over wat zo,n weg voor gevolgen heeft voor veel mensen die daar in de buurt wonen.
Als het openbaar vervoer beter geregeld zou worden en ook veel goedkoper zou worden zouden veel meer mensen daar gebruik van gaan maken.
dat zou een hoop asfalt schelen meteen.
Meid ik hoop dat jullie akties zullen helpen.
ik ga mijn handtekening zetten
groetjes adrienne

Roelien zei

Wat een geweldig idee!

willy zei

Wat jammer als er weer een stuk groen afgenomen wordt voor een snelweg.
Goed dat dit niet zo gepikt wordt door jullie.
Groetjes

@nne zei

Hopelijk kan mijn handtekening-uit-Kreta bijdragen tot een ongerepte Hollandse polder. Lieve groet, @nne