IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 2 september 2010

Camiel Eurlings ; Maar het wordt een MOOIE weg hoor!

Onverwacht was vanmiddag minister Eurlings hier om  even versneld het besluit over de aanleg van de A4 te ondertekenen.
IPV over een maand en met nog kansen van inspraak, is op een of andere manier voor elkaar gekregen dat de betrokkene gemeenten met burgemeesters en gemeenteraden van alle politieke partijen hier vanmiddag bijelkaar kwamen om hun handtekening te zetten. Waaronder ook leden van partijen als groenlinks, SP, etc,
die kiezers beloofden tegen te zijn! Gezellig met een borrel in de witte feesttent op de plek waar de weg begint...


Bij aankomst kreeg ik de kans om hem even te woord te staan en wees hem nog op het belang van dit kleine natuurgebied , ingeklemd tussen drukke steden als Delft, Schiedam en Vlaardingen..Ik vertelde hem van de vele wandelaars, fietsers, kinderen die met hun klas een boerderij bezoeken om de koeien te ruiken en te zien...de lepelaars, ooievaars, grutto's en vele andere dieren die hier voorkomen..



En hij zei; "" Oh maar ,mevrouw, Het wordt een dure weg, maar een hele mooie hoor! In een verdiepte bak....Ik woon zelf naast een snelweg en zou willen dat hij er ZO uit zag!""





En weg was hij....op weg naar de feesttent...
Dan voel ik me ZO machteloos en klein.....wat kan ik hier nu aan doen?....
Het was zo jammer dat er ZO WEINIG mensen waren.....waar was iedereen? 3 grote steden er rond om??

En dan komt zo'n man vanavond thuis en zegt zijn vriendin; En schat hoe was het op je werk?
Dan zegt hij; Nou even lekker weer een snelweg aangelegd...wat eten we?




Ik blijf het proberen; Dus ik roep mensen op tot het zetten van een handtekening;
HET IS NOG NIET TE LAAT; HIJ HEEFT DINGEN BELOOFD DIE HIJ NIET WAARMAAKT.
ER KOMT EEN RECHTZAAK;  TEKEN TEGEN!

http://www.hoezomiddendelflandsnelweg.nl/
BEDANKT!

Zie ook mijn vorige  bericht ....

So please Help us to stop a new HIGHWAY just through a little nature-area, Between big cities, where people can relax, walk, bike, listen to the sound of birds, see the cows and sheep...
It so important that it will be there in the future for our children, grandchildren.

SIGN HERE:
http://www.hoezomiddendelflandsnelweg.nl/

THANK YOU

read more in my last post....

Behoudt  dit mooie gebied....save this beautiful nature....





17 opmerkingen:

Roelien zei

Ik hoor het hem gewoonz eggen: maar mevrouw, het wordt wel een hele mooie weg hoor.

Domme vergelijking dat hij zelf ook naast een weg woont, moet je eens om je heen kijken, man, kijk eens hoe mooi het hier is, dat gaat allemaal kapot, wat een sukkel, ik deel je frustratie!!

Inka en André. zei

kan heel goed begrijpen hoe dat je gefrustreerd bent,we hebben nog een keertje getekend.


xxx

Kleurrijk zei

Zei hij dat????????????
Ongelofelijk.

pien zei

de r*tzakken!
hier ook in de krant
'feestelijke opening nieuwe a-hupeldepup'
denk ik
hoe kan het feestelijk zijn, om natuur structureel te verknallen
en ja hoor..
een snelweg is heeel mooi!
echt veeel mooier dan een weiland met dieren enz.

grrr

en je kan protesteren wat je wilt maar het helpt geen drol, sorry,
maar als ze t bedacht hebben, dan komt t er.

wilmi zei

ach.. ik leef met je mee hoor.. maar denk inderdaad dat zulke mensen zulke plannen voor elkaar krijgen.. hoe dan ook. Veel te veel belangen..
sterkte ermee!

Patricia zei

WAaaaaaAAAAH, wat erg :(

Madelief zei

Oh Fleur, ik voel zo met je mee!!!!

Lieve groet, Madelief

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoor, echt niet... Rondom de a50 komen wildviacukten om het wild richting de IJssel te krijgen, om de natuur meer de ruimte te geven en wat doen ze bij jullie? Leggen ze een snelweg aan? Hoe bekrompen is dat wel niet? Verschikkelijk..en een snelweg in een bak? Hoe verzinnen ze het?

Jacoba zei

Toen ik het in het nieuws zag vanavond dacht ik: he?!?!
Het is altijd zo, bij reorganisaties ook, ze doen alsof je inspraak hebt, maar ondertussen is alles in kannen en kruiken en al lang bekokstoofd. En ondertussen wordt er met BAKKEN geld gesmeten.
Ik vind de Nederlandse snelwegen vreselijk geworden, je ziet nergens meer iets van het landschap. En waarom moet heel Nederland een grote snelweg worden, al het moois verdwijnen?
Ik begrijp je onmacht en je wanhoop volkomen en zal een handtekening plaatsen voor je.
Houd je taai!
Jacoba

Fluitenkruid zei

Frustrerend als mensen boos zijn maar dat niet kenbaar maken, ik hoop dat jullie protest toch nog gehoord wordt.
liefs Jannet

Jane in Wales zei

Wat vreselijk zeg! Alsof er nog geen wegen genoeg zijn!!
Die mensen hebben geen gevoel voor natuur.
Van jouw mooie polder fotos krijg ik trouwens wel heimwee...!!!

Ingrid De Villiers zei

Wow Fleur...I feel for you and will pray for you....what lovely nature!
Ingrid :)

Musje zei

Vreselijk toch!ze kunnen alles maar zomaar voor elkaar krijgen,ik ga er echt van over mijn nek,sorry hoor,maar ze doen maar en doen maar en aan dier en mens word niet gedacht,het is allemaal al zo vol,bah,ik hoop met mijn hele hart dat het niet doorgaat,lieve groet Joke en dan die stomme feesttent,het mag wat kosten.

Musje zei

Vreselijk toch!ze kunnen alles maar zomaar voor elkaar krijgen,ik ga er echt van over mijn nek,sorry hoor,maar ze doen maar en doen maar en aan dier en mens word niet gedacht,het is allemaal al zo vol,bah,ik hoop met mijn hele hart dat het niet doorgaat,lieve groet Joke en dan die stomme feesttent,het mag wat kosten.

La Maison en Wonderboom zei

Lieve Fleur,

Wat een arrogante kwast, nog even snel een weg erdoorheen duwen, hij heeft er toch geen last van. Natuur?? Hoezo???
Ik heb al getekend, maar ik ga het nog een keer proberen.
En dan die feesttent, belachelijk!!

Sterkte hoor
Hermine

Jenny Schouten Short zei

If I were a Dutch citizen I would sign your petition. I wish you good luck in stopping the A4 from coming through your land.

Oma Nijn's Country Huis zei

zo zie je maar weer,we moeten stemmen,maar hebben niets te vertellen in die land.het is een groete rotzooi.

oma nijn die zich erg boos maak.