IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 9 september 2010

moederverdriet in de polder


Deze week stond er een koe de hele tijd bij de sloot te loeien en te kijken.( deze koeien lopen altijd buiten)
Vanuit mijn tuin is het niet zo heel goed te zien en het riet langs de sloten staat hoog.
Eigenlijk dacht ik dat ze steeds naar de kalfjes van de buren stond te loeien en deze stonden er dan ook vaak aan de andere kant van de sloot terug te loeien.


Tot ik op een ochtend de boer uit de sloot een verdronken pasgeboren kalf zag halen....
Wat er gebeurd is, weet ik niet. Is het kalf bij de geboorte in de sloot gevallen of direkt na de geboorte.
Stond de koe steeds te loeien toen het nog leefde? Vind het ZO jammer dat ik het niet beter had kunnen zien en iets had kunnen doen.
Nu loopt deze koe dus al 3 dagen haar kalfje te zoeken; staat nog steeds uren op dat plekje bij de sloot, naar de overkant te kijken ;naar de 3 buur/kalfjes. steeds maar roepen; zelfs snachts...
Ik word er helemaal verdrietig van.


Kun je nagaan dat het zo eigenlijk altijd gaat; de kalfjes worden altijd direkt na de geboorte bij de moeder weggehaald. Dan denk je dat ze het na een dag vergeten zijn ; dus niet!

Om nu niet alleen maar een somber stukje te schrijven, laat ik ook nog wat mooie beelden uit de polder zien.






Het wordt HERFST in de polder....

14 opmerkingen:

Inka en André. zei

Och,gossie wat triest,ja,ja,ze onthouden het als de beste dat vergeten ze niet zomaar,arm dier.

mooie paddestoelen heb je op de foto’s staan.

Ja,het wordt nu zo zoetjes aan herfst.

lieve gr

Anna zei

wat een verdriet!
moederliefde zit diep, ook bij koeien!!!

@nne zei

La tristesse ... zelfs de koeien hebben er last van. Lieve groet, @nne

The Dutchess zei

Ach gut..wat triest,daar kan ik ook helemaal naar van worden!
Mooie plaatjes van de paddestoelen..kijk,daar wordt je dan weer wat vrolijker van..:))

Fluitenkruid zei

Ach die arme moederkoe dat is akelig om te zien...

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een triest verhaal. Je moet er maar niet teveel over nadenken anders word je er ellendig van....

Hoera voor de eerste paddestoelen!

Een gezellige avond!

Lieve groet, Madelief

Jenny Schouten Short zei

So dad to hear this story. Sad for the cow, sad for you. x Jenny

Anoniem zei

Je hoort gewoon dat zo'n koe om haar kalfje roep hè. Akelig.

Groetjes Jotili

Home and Lifestyle zei

Er zit blijkbaar meer gevoel bij dan we denken! Zielig hè...!

En paddestoelen negeer ik nog, want ik heb nog steeds de zomer in mijn bol :-)

Lieve groet, Ingrid

La Maison en Wonderboom zei

Een huilende koe, ik krijg er kippenvel van en ik begrijp dat je er naar van wordt Fleur.
Je foto's van de herfst zijn prachtig maar ik wil nog niet van d herfst horen;)

Lieve groet
Hermine

wilmi zei

he bah, wat een zielig verhaal.. ben niet snel emo, maar als ik dat zou zien en horen.. poeh..

Ingrid De Villiers zei

Dear Fleur

What beautiful and peaceful countryside....! It is so green.....You took lovely photographs!
I :)

Musje zei

Oh ja dat zou ik ook erg vinden en arme mama koe,wat vreselijk,er zijn veel meer dier soorten die verdriet hebben,de paddestoelen zijn schitterend,lieve groet Joke.

Anja M. zei

Wat zielig, die arme koe.
De paddenstoelen zijn heel mooi.
Een fijne zondag avond nog.