IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

dinsdag 7 december 2010

vreemde poldervogel op de schaats

 Zondagmorgen was er al heel veel sneeuw gesmolten.




 De schaapjes van de buren konden weer gras eten...

 Deze ochtend was er in de mist en de vrieskou een prachtig laagje rijp op alles gekomen...

 De sierappeltjes zijn gesuikerd...

 En ons huis zag er sprookjesachtig uit...

 Sinds 3 dagen schaatst onze polderliefhebber  Cor (beetje vreemde vogel van  de polder) al op het ijs.
We houden onze adem in en ons hart vast , want deze brede, diepe vaart is nog maar net dicht gevroren.
Cor weet echter heel veel van het ijs, meet het dagelijks op en weet precies wat de zwakke plekken zijn.
Hij is ook als eerste aan het zwemmen in april ....

 In z'n eentje op de vaart.


Voor ons huis legt hij altijd zijn tas met een thermosfles thee en brood neer.
Dan staat hij genietend een kopje thee te drinken.

Vorig jaar was hij er ook; hierbij een mooi verhaal over hem;



14 opmerkingen:

Roelien zei

Wat weer een heerlijk stukje.....ik geloof wel dat hier veeeeeel meer sneeuw ligt, maar bij jou is het echt sprookjesachtig!!!

wilmi zei

Ik weet nog dat je er vorig jaar over schreef. Wat een moed heeft die man zeg!

Jenny Schouten Short zei

OMG! Is he walking on the ice? It is so cold here. Your photos are absolutely beuatuiful. There is nothing I enjoy more than seeing the Dutch countryside in all its beautiful seasons. Thank you. xxoo Jenny from Oostkapelle and Texas

Home and Lifestyle zei

Ik griezel er al van als ik er naar kijk...hij heeft wel lef maar gelukkig ook veel verstand van ijs!

Mooie winterfoto's! Lieve groet, Ingrid

La Maison en Wonderboom zei

Eindelijk kan ik weer zonder waarschuwing op je blog komen, ik vond het echt vervelend en heb dus al een poos geen reactie kunnen geven.
Heb je het vaker gehoord of ben ik de enige die er last van had?
Leuk die schaatser, ik herinner me het verhaal van vorig jaar nog.
Ik heb meteen maar even je vorige post bekeken en je foto's zijn stuk voor stuk schitterend. Die zwarte pieten op de schaats dat was toch wel heel apart.

Een lieve groet
Hermine

aukjesatelier zei

Wat spannend dat deze meneer al op het ijs durft! Maar als je verteld dat hij er veel van weet en elke dag komt meten, ach dan is het fijn dat hij er zo van mag genieten toch?

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Wat een leuk verhaal van die man op het ijs, je hebt er altijd van die aparte vogels bij. Maar wel leuk! Nou, ja tot ie er doorzakt dan.
Zag bij je vorige post dat het net zo Nova Zembla was als bij ons. Vond het toen ook wel welletjes, het joeg als een gek door de polder en binnen een mum lag het metershoog tegen het huis op. Vooral met die twee honden van mij een krim. Twee mannetjes en moeten blijkbaar iets ruiken om te plassen en te poepen. Gaat dus niet met die sneeuw. Ze hebben een eigen weilandje en dan sta ik daar op die poolcirkel met een zaklamp te kijken en te kleumen. Zie je het voor je?! Grrr! Dan doe ik echt een schietgebed om een plensbui warm water.
Fijne avond nog en lieve groet, Marja

Fluitenkruid zei

Tja ik hoop maar dat hij gelijk heeft, het lijkt me geen pretje om in dat koude water terecht te komen :-)

Franse Lelie zei

Wat een heerlijke Hollandse plaatjes, de winter is zo mooi!!! Maar ook erg koud, brrr.
Wat woon je toch op een mooie plek, geniet er lekker van, lieve groet Jolanda

Vlijtig Liesje zei

Bijzonder, zo'n man. Mara ik vind het wel eng!

Jotili zei

Ohhh wat eng zeg.
Wel leuk zo'n water/ijs-man en waarschijnlijk natuurman. Uniek in zijn soort.

t brocante sfeertje zei

ja,ik kan me zelfs t verhaal herrineren van de vreemde vogel.Het ziet er bij jou erg mooi uit.Groetjes,Ingrid

porva inn zei

Wat een prachtige foto,s vooral de eerste.
Ja vreemde vogels heb je overal.Maar dat maakt het leven toch kleurrijk nietwaar.
Groetjes Trudy

Oma Nijn's Country Huis zei

oh,, Fleur,, geweldige foto's weer.het is of je zo in de natuur loop.maar ik blijf voorlopig binnen hoor,te koud en glad.
groetjes oma nijn