IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 2 januari 2011

de polder wordt weer groen...en...sneeuwklokjes!


Het was erg mooi hoor al die sneeuw in de polder.....vooral toen het net begon; de eerste sneeuw is altijd weer een kadootje.





 Waar anders de schaapsherder op de schaapskudde paste, was er met kerst zelfs een kerstman!

 Al die lichaamsbeweging deed hem goed, want hij was flink afgeslankt!
 Maar vandaag was de polder weer groen!
Ook weer fijn na zoveel weken....
De schapen van de boer waren weer naar buiten en konden weer gras eten.
 Onze poes zat nog te loeren op een waterhoentje met haar billen  in de sneeuw! brrrrr.

 De kipjes konden ook vandaag weer naar buiten om wat gras en beestjes te eten.



En toen ik goed keek tussen de bladeren zag ik ze;
DE EERSTE GROENE PUNTJES VAN DE SNEEUWKLOKJES!
gewoon onder de sneeuw naar boven gegroeid!
-------------------------------------------
Nog een fijn en gezond jaar gewenst!!!!

22 opmerkingen:

De sfeer van ..... zei

Ooo, sneeuwklokjes? (ik ren zo eerst de tuin in, dat snap je wel hé!) En eerlijk gezegd vind ik het ook wel weer fijn om wat kleur te zien na de sneeuw. Zo met het zonnetje lijkt het net een heeél klein beetje voorjaar...

Fijn 2011!!

Groeten van Petra

wilmi zei

jaha, onder de sneeuw gaat alles dus gewoon door he!
En zo met het zonnetje is het toch ook wel weer even lekker.. een frisse start van het nieuwe jaar. Jij ook alle goeds voor 2011 toegewenst!
groetjes,
Wilmi

Mapi zei

Ja de sneeuwklokjes .
heb ze op mijn balkonnetje ook al ontdekt.
Een fijne zondag en een mooi Nieuw Jaar !
Liefs
Mapi

Home and Lifestyle zei

Ohhhh...kijk nou toch, de sneeuwklokjes komen al bij je naar boven! Daar word ik helemaal blij van, want ik ben toch vooral een voorjaars- maar nog meer een zomermens!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Prachtig de sneeuwklokjes die opkomen......wat is de natuur toch mooi he ??? ...een heel fijn nieuw jaar lieverd.....in goede gezondheid......liefs van mij...xxx...

Franse Lelie zei

wat heerlijk weer he, dat we naar e lente gaan, al duurt het vast nog even....lieve groet Jolanda

Oma Nijn's Country Huis zei

heel hartelijk bedankt voor je lieve reactie,ja ik heb een beetje pech,net als ik denk het gaat weer,kan weer wat eten,kan weer wat doen,,,gaat het mis.maar we houden de moedt erin.vind het vervelend voor de kinderen.ze schrikken toch maar weer steeds,maar jij heb ook zo je zorgen met je ouders,op je vorige bericht een reactie gegeven,,,,maar kwam er helemaal niet door,wat ik ook deed.hoop dat het nu wel lukt.
nou ik kan nog niet naar de sneeuwklokjes kijken,,veel te glad.

lieve groetjes oma nijn

Margriet zei

Jeetje, sneeuwklokjes. Dat had ik nooit gedacht. Maar ja, ze heten natuurlijk niet voor niets SNEEUWklokjes.

Mooie foto's weer.

Groetjes,
Margriet

aukjesatelier zei

mooie cadeautjes na een witte wereld, deze sneeuwklokjes :D

@nne zei

Ik hou van sneeuwklokjes! Zo mooi hoe ze met hun fragiele kopjes in de kou (of de sneeuw!) staan te wiegelen. Ik was vandaag in (Belgisch) Limburg en daar lag nog behoorlijk wat sneeuw. Lieve groet, @nne

Saskia zei

Jahoor de natuur gaat gewoon door sneeuw of niet. Ik zie hier nog geen sneeuwklokjes boven komen. Wel ben ik blij dat de sneeuw even verleden tijd is.
Fijne week.
Groetjes Saskia

Jacoba zei

Gelukkig Nieuwjaar!
Met al die zon gister ben ik ook naar buiten gegaan, en vooral om te fotograferen en om op mijn blog te zetten.
Heerlijk zo'n begin!
Groeten,
Jacoba

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat een prachtige foto's heb je geplaatst. Vooral die sneeuwklokjes die vind ik zo mooi en dan denk ik maar de lente komt eraan !
Hier in het oosten van het land ligt nog veel sneeuw en dooit het maar langzaam omdat het s'nachts nog vriest.
Groet Thea

Logement it Foarhus zei

Lieve Fleur,

Hier vanuit Friesland ook de beste wensen voor een bruisend 2011, met veel geluk en vooral gezondheid, voor jou. je gezin en familie. Heerlijk die prachtige foto,s en wel heel bijzonder de schaapskudde voor de deur met de kerst, incl. kerstman.

En voordat we het weten zitten we weer lekker in het zonnetje, tijd gaat zo hard, maar stilletjes hoop ik op veel sneeuw en ijs, tot 21 maart en dan gelijk volop lente. Je weet maar nooit. Misschien de vuurkorf aan, deken mee en kop chocolade in de tuinstoel en stilletjes warm blijven.

groetjes Pauline

Fluitenkruid zei

O wat heerlijk al die groene puntjes!

Willy zei

Die sneeuwfotos zijn ook nog zo mooi, ik zou het niet erg vinden als er nog wat sneeuw komt.
Toch krijg ik met het zonnetje dat hier schijnt en die topjes groen bij jou op de foto toch al weer een lentegevoel.
Een gelukkig nieuw jaar gewenst.
Groetjes

La Maison en Wonderboom zei

Lieve Fleur ik wens jou en je gezin ook een heel voorspoedig en gelukkig Nieuwjaar.
Je hebt weer mooie foto's geplaatst maar de ontluikende sneeuwklokjes maken me zo vrolijk.

Lieve groet
Hermine

Musje zei

Ik ben zo blij dat alles weer groen word en haha die slanke kerstman,ohhh sneeuwklokjes,die vind ik helemaal geweldig,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

Cottage Garden zei

How wonderful to see the tips of the snowdrops - spring will be on its welcome way soon. Wonderful snowy pictures.

Happy New Year Fleur.

Jeanne
x

La Maison en Wonderboom zei

Lieve Fleur, hebben jullie last van de rook en ellende in Moerdijk?
Ik hoop het niet,maar moet steeds aan je denken.

Hermine

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat heerlijk om te zien dat de sneeuwklokjes weer naar boven komen. Ik kan daar ook zo van genieten.

Is je dochter al een beetje gesetteld in haar nieuwe huis? Ik hoop ook dat het al iets beter gaat met je vader!

Lieve groet, Madelief x

Vlijtig Liesje zei

Ik heb alleen maar zitten scrollen op zoek naar de beloofde sneeuwklokjes! Wat heerlijk dat ze er al zijn!!! Dank voor de prachtige foto's.