IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

vrijdag 13 mei 2011

binnenkijkje - nog een keer

Wat gek- dit bericht maakte ik 2 dagen geleden ook al en had al reakties erop
en vandaag was het verdwenen!???
Nou ja maak ik het nog maar eens met ook wat nieuwe foto's...

 Wij waren laatst binnen bij een oude boerderij. Deze was met liefde gerestaureerd met oude materialen en gebruiksvoorwerpen.Het lijkt of je zo in de tijd terug stapt.....

 Met veel liefde voor oude details hebben de bewoners het met veel oude materialen hersteld.

 In dit oude fornuis wordt wel niet meer gekookt, maar staat wel sfeervol.

 Deze ronde put is een waterfornuis, eronder zit een ruimte voor een houtvuur,  erin wordt water gedaan in de koperen bak en zo stook je heet water voor bv de was.
Overigens hebben de bewoners gewoon een wasmachine achter oude deuren verstopt!

 Dit kacheltje brandt in de keuken wel in de winter voor extra warmte en je houdt de thee erop warm!

 De mooie tegels boven de schouw zijn onlangs hersteld.

 En een prachtig boeket op een oud kacheltje.

 buiten een verzameling oude tractors etc.

 Ach en deze  lagen nog lekker binnen.

 Maar deze juist weer buiten in het gras !

                                                                  DOEEEEEEEEI !..........................

11 opmerkingen:

Sjonke's Kronkels zei

Geweldig....doet me een beetje denken aan het huis van mijn oma.
Groetjes en fijn weekend,
Marion

crealili zei

Ja hoor bij mij was het net zo. Het laatste bericht verdwenen. Maar ik geniet tot evengoed van deze foto's al is het voor de tweede maal.
Nog een fijn weekend!
Liliane

The Dutchess zei

Gelukkig..daar zijn we weer...En ik had me geen betere start kunnen wensen dan hier op jou blog..Wat een leuk post!!!! Deed me zo aan een oude boerderij denken waar ik ging logeren als klein meisje..In een klein dorpje aan de maas.
Was ineens helemaal terug in die sfeer..Thank you so much..

Musje zei

Klopt blogger had een hele grote storing,ik ben bijna al mijn reacties kwijt op mijn give-away post,supergaaf dat ze nog zo wonen,ik zou het ook wel willen,ik vind je foto`s echt geweldig! fijn weekend,lieve groet Joke.

Corine zei

Er was idd een storing bij blogger, maar deze post staat nu toch 2 keer op je blog :)
Ik heb ze beiden even goed bekeken en gelezen!
groeten, Corine(THUIS)

Sprokkelvrouw zei

ik vind die kolenkachel nog steeds leuk.

Ans zei

Iedereen zat op slot.
Ik bedoel Blogger dus.
Ik ben geloof ik ook wat reacties kwijt.

Fijn,dat je de foto's nog een keer plaatst...want het is echt genieten op de boerderij,die je terug in de tijd plaatst.

En wat lief...de koebeesten.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Rosabears zei

Ja blogger was een beetje van slag. En heel fijn dat je de foto's nog een keer plaatst. Wat een sfeertje zeg, vooral de tegels boven de schouw vind ik helemaal top.
Fijn weekend en groetjes.
Marja

Madelief zei

Hoi Fleur,

Dit is inderdaad terug in de tijd. Knap dat de mensen zo kunnen leven! Ik moet zeggen dat het er wel heel sfeervol uitziet. Leuk om zulke bijzondere buurtjes te hebben.

Een gezellig weekend & lieve groet, Madelief x

Jenny Schouten Short zei

I always love your posts which make me miss Holland when I'm in Texas. We'll be home to Oostkapelle soon and see what is happening there. xo Jenny

Anoniem zei

Hoi Fleur,
Wat een prachtige foto's. Zocht naar ideeen voor de achtergrond van Nilson's musical. En waar kom ik terecht. Wat is de wereld toch klein.Kom snel weer eens langs om live te kijken.
X van ons allemaal. Car