IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 18 mei 2011

bloemendijk in de polder


 Vorig jaar is de dijk voor de veiligheid verbreed en met gras en bloemen ingezaaid.
Dit jaar is het een en al bloemenpracht langs de dijk.

 Paars en rood, door de natuur als klodders verf naast elkaar gezet.


 Klaprozen vind ik altijd zo mooi met die dunne papierachtige bloembladeren.

Als je ze nog  half in knop plukt, lukt het wel om ze in een vaas te laten bloeien.
de hommels en bijen komen hier ook graag honing halen.


 Erachter het weiland met de zwartbles schapen en lammetjes




paadje naar ons huis met gele lisdodde.( alleen bereikbaar te voet, met de fiets of met de boot)

 Ik kan het natuurlijk niet laten om een mooi veldboeket mee naar huis te nemen!!!

16 opmerkingen:

Betsie zei

Wat een mooie plaatjes,... heerlijk als je zo vrij kunt wonen!!!
Wij wonen ook zo rustig bij een populieren bos, maar nu wordt hij op dit ogenblik gekapt!!!
Mijn man maakt dit al voor de derde keer mee, voor mij is het de tweede keer!
Gelukkig wordt het weer ingeplant, maar het zal nog wel een poosje duren voordat het weer een bos is!!!
Over 30 jaar is het weer kaprijp!

Ans zei

Echt prachtig.
Ik vind de kleuren ook altijd zo fleurig,van dit soort bloemen.
En wat staan ze mooi bij je op het konijnenhok.

Groetjes Ans

Mapi zei

Heerlijk gezicht die bloemenpracht.
Goed initiatief omdat zo mooi in te zaaien.
Je veldboeket is geweldig, ben best wel een beetje jaloers.....
Fijne dag nog verder.
Liefs
Mapi

Musje zei

Ohhhh wat een prachtige foto`s en je rode kan met veldboeket,ik ben verliefd,echt gaaf! fijne avond,lieve groet Joke.

Home and Lifestyle zei

Zo'n veldboeket is natuurlijk helemaal geweldig en dan ook nog eens van die mooie bloemenvelden om je heen! Mooie foto's!

Lieve groet, Ingrid

Jotili zei

Wat wonen jullie toch schitterend zo. Kan dat ook nooit laten hoor, zo'n veldboeket plukken... zo mooi!

Knuf
Corien

Rosa´s Allerlei zei

Oh wie schön!!!Ich mag Holland ,ich mag so alte Sachen .Dein Haus gefällt mir !!!LG Ina

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik verheug mij er zo op bij jou langs te komen! Als ik deze foto zie krijg ik er alleen nog maar meer zin in. Je hebt ook een prachtig boeket geplukt. Wat staat dat mooi in de emaille kan!

Ik wens je een gezellige avond!

Veel lieve groetjes van Madelief x

It's me zei

Hier word ik nou vrolijk van !! wat een kleurijke foto's !!! liefs van mij....xxx...

Franse Lelie zei

Wat een heerlijkheid laat je ons zien....prachtige plaatjes! En een mooi veldboeket! Lieve groetjes

Spil van het gezin zei

Wat een mooie foto's...
Ook van die oude boerderij.

Groetjes, Jolanda

Anderson cottage zei

hai fleur , wat leuk dat je mijn blogje hebt gevonden, ik de jouwe ook zoals je ziet,ga je volgen, moet nu eerst werken op de boerdeij vandaag, heerlijk, geniet ervan , ik kom nog wel eens langs zal je zien, liefs marion

Fluitenkruid zei

Wat leuk dat zo'n dijk met bloemen is ingezaaid. Het paarse bloemetje is erg apart en heb ik hier nog nooit gezien.

Weerspiegeling zei

Wát een machtig mooi veldboeket, geweldig!
Ik vind het zo super dat we steeds meer en meer deze bloemen weer in het wild tegenkomen. Ik ben er dol op!
Alvast een heerlijk weekend gewenst.
Groetjes, Anita

Kleurrijk zei

Wat mooi.
Die kleuren, wat heerlijk wandelen is dat voor jou.

Jenny Schouten Short zei

These are such beautiful photos. I love the swans. May I steal one of your swan photos for my blog? I don't have them close to me, just ducks. xo Jenny