IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 21 augustus 2011

nazomer in de tuin

 Vanmorgen hing er al onweer in de lucht...in de verte hoorde ik het al rommelen....
Snel wat foto's van de tuin maken; wie weet is vanmiddag alles plat gewaaid en geregend!

 Veel bloemen zijn uitgebloeid...maar de appels zijn al aardig rijp!


 Een aantal keer heb ik al appelmoes gemaakt van de val appeltjes, maar de grote appels zijn ook lekker uit de hand.





 Deze oude kruiwagen kregen wij van 2 zussen uit de polder...ze gingen van de boerderij verhuizen
( helaas moet hun boerderij weg vanwege de aanleg van de A4!)
en konden niet alles meenemen naar en stadstuintje.
Deze is nog van hun opa geweest...Hij heeft hier een mooi plekje en ze zijn hem al eens komen bewonderen.


 Jara voelt zich alweer rustiger en is al een stuk aanhankelijker sinds de kitten weg is.

( mijn tuintafels zijn niet zo mooi gedekt als bij jou; Madelief! Wat was het een gezellige hightea
bij haar in de tuingisteren!)


De judaspenning hangt te drogen.

 De kipjes zoeken wormpjes en eten gras.
Scheelt weer maaien( ha,ha)

 En Jara volgt mij door de hele tuin...
Als een fotomodel poseert ze op de tafel!

 Dit is het toegangspaadje naar de dijk.

 Leuk dat je bent meegewandeld en;

Tot de volgende keer!
groetjes Fleur

27 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoi FLeur,

Wat woon je daar toch prachtig, het ziet er zo mooi uit! We hebben gisteren enorm geboft met het weer, hier regende het vanmorgen hard al komt nu de zon gelukkig wel lekker door! Ik vond het erg leuk je ontmoet te hebben en heb genoten van een heerlijke dag!

Lieve groet, Ingrid

Corine zei

Heerlijk zo'n ochtendwandeling door je tuin! Je woont daar toch wel prachtig mooi hè?!
Groeten, Corine(THUIS)

Kom Achterom zei

Wat is het toch elke keer weer genieten in jou kleine paradijs!
Wat een prachtige kruiwagen en wat mooi dat er een verhaal achter zit dat je kent!
fijne zondag
Yolanda

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig hoor je tuin dat is pas echt genieten en vind een nazomer tuin net zo mooi .... en de poes dus ook lieve groet geniet nog van de dag ...lieve groet rosita

Brabbels en Kiekjes zei

Weat een heerlijke plek is jullie tuin.
Misschien trek in volgend weekend , als we op Bouwlust logeren) de stoute schoenen aan en stop ik even als ik langs fiets.
Om met eigen ogen even je tuin te bewonderen '-)

Fijne zondag.
Liefs,

Inka en André. zei

wat een heerlijke tuinwandeling,ik heb echt genoten van deze wandeling en wat een scheetje is Jara toch,mooie foto`s,kom je ook bij ons eventjes een wandeling door onze tuin maken,heb gisteren nog wat foto`s op onze blog gezet,fijne zondag,gr van ons

Annalisa zei

Vivi in un posto magnifico.....che belle foto.....e che bel gatto....io amo i gatti

~*~ saskia ~*~ zei

Jeetje mieneetje, wat een prachtplek om te wonen. Je tuin met het doorkijkje is geweldig. Fruitbomen, de judaspenning .. genieten. De foto's van je huis in de seizoenen hiernaast zijn ook al zo mooi.
Wat was het gisteren gezellig he bij Madelief. Vind de sfeer tussen jou en Anita zo bijzonder. Heel rustig, ongedwongen. Geen wonder dat jullie kinderen het ook zo goed met elkaar kunnen vinden.
Een fijne zondag! We zijn bessen jam aan het maken. Ik vergeet steeds hoe die boom nou toch weer heet, rode bessen maar dan niet van die alledaagse...
Liefs van Saskia

lia zei

Heerlijk genieten in je tuin. Hier regende het vanmorgen al om 10 uur, met onweer. En nu schijnt de zon en is het erg benauwd.
Maar goed, we kunnen weer even naar buiten.

Fijne dag, lia

Franse Lelie zei

Wat een mooi plekje toch zo aan het water, iedere keer als ik hier kom is het genieten. Net als gister bij Madelief. Het was supergezellig, fijne zondag en lieve groet

bleudelavandou zei

Prachtige tuin en wat een natuurlijke omgeving, daar moet je echt tot rust komen.

Geniet er maar lekker van...

Liefs

marieke

Fluitenkruid zei

Is het al losgebarste? Hier nog steeds een zonnetje, fijn dat Jara weer blij is.
LIeve groetjes

Musje zei

Ow wat woon je toch prachtig mooi,ik heb zitten genieten van je foto`s,de licht blauwe emaille kan vind ik super en fijn dat poes zich weer fijn voelt,zo lief de foto dat ze op tafel ligt,ik wens je een fijne nieuwe week,lieve groet Joke.

House of Seasons zei

Lieve Fleur,
Wat is het nu anders om naar jou blog te kijken, nu ik er ook verhalen bij heb gehoord!
Ik zie het helemaal voor me en geniet van je prachtige plek om te wonen en te leven!
Wat moet dat heerlijk zijn!
Ik vond het ZO leuk om jullie allemaal te hebben mogen ontmoeten en WAT was het gezellig. (ik heb nog honderden vragen aan jullie, dus ik hoop op een vervolg!)
Liefs aan Anita, wat een leuke meid! Ik ben benieuwd naar HAAR blog!
Bedankt en tot snel,
liefs
lia

Claudia zei

Via het verslag van jullie blogontmoeting kom ik op jouw blog terecht, wat een geweldige tuin, ga je lekker volgen om daar nog meer van te zien!

Pluk de dag zei

Het staat er allemaal schitterend bij in je tuin! Heerlijk om zo te mogen leven! je bent een echte bofkont.
groetjes van peet

Trudy zei

Prachtige tuin heb je hoor! Mooie plek om te wonen lijkt me..... Dankjewel voor de rondleiding....

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat ziet het er prachtig bij je uit! Sinds ik bij je ben geweest kijk ik heel anders naar je tuin :-). Leuk dat jullie fruitbomen hebben. Wij hebben slechts een pruimenboom, maar de pruimen hangen helaas te hoog om te plukken!

Ik vond het gisteren heel erg gezellig. Ik ben ontzettend blij dat jij het ook leuk hebt gevonden! Je boeketje bloemen staat hier te pronken op de schouw. De kaars bewaar ik voor een donkere winteravond!

Fijne week & lieve groet,

Madelief x

Eefies day zei

Via, via kom ik bij je langs, wat een mooi uitzicht, wat een mooie foto's, ik ben er stil van.
Je zult daar enorm genieten zeg!!!
Ik kom hier vaker langs.

Groetjes,
Eefie

Ans zei

Fijn hoor,dat we weer even mochten mee kijken.
En die lieve Jara steelt de show.
Wat een prachtige kruiwagen trouwens.

Groetjes ans

Willy zei

Genieten hoor de wandeling door je tuin. Hopelijk viel het slechte weer mee bij jullie, hier gelukkig wel.
Fijn dat het goed gaat met Jara.
Ik heb ook even via de foto's mee genoten van jullie high tea bij Madelief.
Groetjes

Carolyn zei

You live in a very beautiful place!

Thank you for your visit and I really enjoyed hearing about high tea with Madelief and seeing the pretty photos.So nice to get together in Madeliefs beautiful garden.I am sure you all enjoyed it very much.Wish I could have been there too!

Take care,
Carolyn

vrouw Hommel zei

Het blijft genieten bij jou. Fijn om Jara weer "vrolijker" te zien.

Riet zei

Hallo Fleur.
NOu dacht ik toch dat ik gisteren al commentaar hier had gegeven maar ineens drong het tot me door dat het niet zo was. Wat heb je een schitterende tuin en wat woon je daar mooi. Je hebt ook een prachtige kat. Ik had het verhaal van de kitten gelezen, die is gelukkig goed terecht gekomen. Ik zit nog steeds na te genieten van onze heerlijke middag bij Madelief.
Lieve groeten van Riet

Riet zei

Ha Fleur.
Je vroeg om het adres van her dijkhuisje. Ik zal er vandaag of morgen even langsrijden om te kijken hoe het daar heet. Het is niet zoals bij jou meteen aan het water , er staan een paar oude huizen en een boerderij op een kluitje. Maar ik mail je als ik het adres heb.
Lieve groetjes van Riet

Riet zei

http://www.geolocation.ws/v/W/4d773b2287865614d500a7b3/filerm11466-capelle-aan-den-ijssel--/en

Ha Fleur.
Dit is het adres, Dorpsstraat 215, Capelle a/d IJssel.
Het is een beschermd huis en hierboven staat de link.
Liefs van Riet

Josien zei

Wat een heerlijk idyllische tuin en omgeving!