IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 27 augustus 2011

Lathyrus, Granny's en een varkentje

Met al die regenbuien heb ik maar flink veel lathyrus en oostindische kers ( geel-oranje) geplukt
om de boel binnen maar op te fleuren!
Na al die buien lag de tuin weer eens plat....


 Van die vrolijke snoepjeskleurtjes wordt de boel een stuk vrolijker.
Het lichtgroene voetenbankje kocht ik laatst op een brocantemarkt. Voor naast je stoel met een kopje thee of in het raam met een bloemetje erop.





 Aan de achterkant van ons huis hebben we vorig jaar een kleine erker gemaakt, zodat we daar lekker met een kopje koffie en een boekje kunnen genieten van het uitzicht.

 De laatste maanden zag ik op allerlei blogs van die leuke gehaakte kussens en plaids van vierkantjes ( Granny Squares genoemd)
Ik herinner ze nog van vroeger toen mijn moeder ook dol was op haken en ik in gehaakte spencertruitjes liep ( groen, oranje, geel, bruin/ jaren 70!)

 Met goede hulp van een haakblog en uitleg op youtube, ben ik het gaan proberen.
EN; het is best verslavend; hup weer een vierkantje en nog eentje.

 Nu heb ik 2 kussens af en ben er best trots en blij mee!
Zelf de poes mag er gewoon op liggen slapen.....( slik)

 Ach; en dit boekje kon ik niet weerstaan......


Zou er eentje of 2 in de tuin passen?
oja; pas op als je ook met haken begint: het is zeer verslavend!!!
Voor je het weet ziet je huis er ZO uit!
Hieronder wat links met leuke haakblogs en instruktie voor de Granny's.
http://hakenenmeer.blogspot.com/

http://annemariesbreiblog.blogspot.com/

http://shropshirescrappersuz.blogspot.com/


http://www.web-log.nl/index.html?de_quiltkat/2010/08/haken-is-hip-granny-square-tutorial.html
Dit blog is nu aan t verhuizen, maar komt terug.

26 opmerkingen:

Riet zei

Hallo Fleur.Wat gezellig zien die kussentjes er uit. Ik krijg er zo weer zin in. Lathyrus is zo'n heerlijk bloemetje, daar kan je zo land van plukken , leuk die vaasjes er mee.
Gisteren hen ik het adres op je blog gezet van het huisje dat je wou zien. Ik zag je emaiul adres niet.Nou net dacht ik ineens dat ik nog een mail van Madelief moet hebben waar alle adressen op staan. Als het niet gelukt is stuur ik het nog wel naar je op.
Fijn weekend en lieve groetjes.
Riet

Brabbels en Kiekjes zei

Dat snap ik niet, dat je zo'n gehaakt behangetje nou niet leuk vind...

Wat een luxe zeg zo'n erker, heerlijke plek om koffie te drinken!

Fijn weekend,

Ps ik kom niet fietsne hoor dit weekend, dus ook niet zwaaien.
Het weer is te slecht, jammer genoeg.

Liefs,

Jenny Schouten Short zei

Beautiful flowers and pillows. I'm not sure what the book is about but it is fascinating to see all the crochet. xo Jenny

Riet zei

Ha Fleur. Daar ben ik weer even. Op de tea had ik het over een fantastisch blog iets van 24. Ik heb het gevonden.Dit moet je echt zien. Als je naar beneden scrollt staan aan de linkerkant allerlei tutorials. Daar staat zo veel over haken. Ik heb net even gekeken naar de hexagons, moet je ook eens zien. helemaal geweldig. Ik volg haar blog eigenlijk al heel lang, wel met tussenpozen en het is zo leuk. Hier is de link:
http://attic24.typepad.com/weblog/hexagon-howto.html
Oh ik zie dat ik al bij hexagons was toen ik kopieerde.
Groetjes!

Mayflower zei

Ohhh......wat heb je een prachtig uitzicht op de weilanden Fleur en wat gezellig al die kleine vaasjes met plukbloemen uit je tuin.
Je kussens zijn ook heel erg mooi geworden, ik was vorig jaar vol goede moed Grannies gaan haken met de bedoeling er een plaid van te maken, maar dat is zomaar blijven liggen, misschien is een kussen een beter idee hihi.
Wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Hoi Fleur, wat heb je een prachtige erker met een geweldig uitzicht...daar kun je volgens mij uren zitten...met een haakwerkje natuurlijk :-)!

Ik wens je een heel fijn weekend...vorige week zaten we nog in de tuin :-)!

Lieve groetjes, Ingrid

P.S. En de hartelijke groeten aan Anita...is ze al met een blog begonnen...zet haar maar flink onder druk hoor hihi!

One Focus One World zei

leuk leuk!! dus over een jaar????
woehahahah!!
prachtig en wat een uitzicht heb je toch! super!
fijn weekend
Yolanda kom achterom

Marja Visscher zei

Ha, ha Fleur wat een mop. Als je maar hard genoeg doorhaakt zie ik het er in je erkertje nog van komen. Dit is trouwens wel een topplekje, zeg. Dat is echt een 'alles' plekje. Lekker lezen, schrijven, handwerken of zomaar wegdromen en lekker naar buiten staren. Ziet er knus uit, kan me voorstellen dat je er veel zit.
Op je vraag over Landzicht en of je daar ook op andere dagen kunt plukken, denk ik wel. Want zij verkopen biologisch dus zullen ze ook wel iets rekenen voor een geplukt boeket. Vandaag was het overigens bar verregend. Jammer hoor! Zeker met zo'n open dag, geeft toch veel voorbereiding.
Fijn weekend verder en lieve groet, Marja

vrouw Hommel zei

Alleen maar oohhhhsss en aaahs kan ik uitbrengen. Wat een prachtig uizicht, super mooie stoelen, geweldige kussens ( mooie gecombineerde kleuren)lieve lathyrus,vrolijk varkentje en een interieur waar ik zo in zou willen "stappen". ( zowel bij jouw als die op de laatste foto)
fijn weekend

Franse Lelie zei

Wat heerlijk die erker, kan me voorstellen dat je er straks als het weer wat minder wordt (nog minder...) vaak zit.Je kussens zijn super, ik wil er ook mee beginnen zoals ik je al bij Madelief zei. Ja, hoe is het met de blog van Anita:)misschien moet je een beetje helpen in het begin...
Lieve groetjes

Josien zei

Hallo!
Wat een leuk blog, met je gezellige huis. Het haken, ja, daar zal ik de komende tijden ook wel aan verslingerd raken... Zo'n kussen is prachtig!
Wist je dat er ook sloffen te maken zijn van Granny squares? Ze staan sinds kort op dit blog:
http://karinaandehaak.blogspot.com/

Ik kom bij je terug!

Ans zei

Wat zijn de kussens goed gelukt,zeg.
En dit voor de eerste keer,als ik het goed begrijp.
De kleuren zijn ook erg mooi.
En wat heb je toch een schitterend uitzicht.

Groetjes Ans

Anderson cottage zei

wat een boel gezelligheid bij je, heerlijk, en die varkentjes, geweldig, bij ons op de zorgboerderij groeien ze als kool, geniet ervan , liefs marion

polkadotpeticoat zei

Oh my I'm speechless your view is so beautiful and I love your purple leather chairs and your cushions.
I am so glad you found me your blog is amazing!

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een gezellige foto's van jullie erker! Het weer was inderdaad bar en boos de afgelopen dagen. Bij ons is de tuin doorweekt. Wat hebben wij vorige week geluk gehad met het weer!

Je kussentje vind ik echt prachtig! Wat ik mij afvraag....hoe heb jij de granny squares aan elkaar gehaakt? Het ziet er zo mooi uit!

Liefs van Madelief x

House of Seasons zei

Lieve Fleur,
NU begrijp ik je verhaal over het haakwerk!
Inderdaad had ik ze vroeger ook in oranje paars groen!
WEER leuk nu!!!
Grappig dat alles terug komt, toch?
Hoe is het met Jara? Ik hoop dat ze weer haar plekje binnen heeft teruggevonden. Vond het zo zielig!
Ja, en dan dat uitzicht van jou.....
Geniet ervan. Liefs
Lia

Kriebels en Krabbels zei

Mooie haaksels vind je ook bij Lucy op zolder. Kijk maar eens op:

http://attic24.typepad.com/

Beertje Zonn zei

Wow je woon wel schitterend en je maak mooie foto's!

Beertje Zonn

Roelien zei

Wat een heerlijke kleuren zo in je huis!

RosIna´s Allerlei zei

Oh wie schööööön .Solch ein Ausblick aus dem Fenster .Ich finde überhaupt Holland so schön .LG Ina

greet's foto's zei

wat een hardwerkende mensen zijn hier bezig,ziet er mooi uit,en weet je,ik was er ook al mee bezig,voor een plaid,maar kussens zijn ook mooi,

groetjes greet

Marja Visscher zei

Dag Fleur,
Nog even een opmerking naar aanleiding van je reactie. Het huis dat ik liet zien zowel in de boerenstijl als vervolgens met het witte interieur is mijn vroegere huis. Ik woon nu op 98 en dat is op nummer 94. Ik heb er zo'n 20 jaar gewoond. Maar woon nu, op 98 en dat interieur ziet er weer heel anders uit, maar dat heb ik al eens laten zien. Mijn volgende posten zullen nog gaan over twee huizen die ik heb bewoond in Oostvoorne. Overigens een dom uitstapje, want ik ben met een diepe heimwee teruggekeerd naar de Hoeksche Waard en ben toen op 98 gaan wonen. Ook daar heb ik foto's van opgezocht zowel van Oostvoorne als van het huidige huis hoe wij het aantroffen toen wij het kochten.
Fijn weekend!
Liebe groet, Marja

Thara zei

Wat heb je toch een prachtig uitzicht! Het lijkt me heerlijk om in zo'n erker te zitten met een kopje thee en lekker te genieten.
Ik heb me ook al voorgenomen om met granny squares te beginnen, maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen. Maar als ik je kussen zie dan denk ik dat van de week maar gauw naar de winkel ga!
Groetjes,
Thara

Josien zei

Hoi Fleur!
Daar ben ik weer, ook om je te vertellen hoe leuk ik het vind dat je 'langs kwam'! En je hebt van alles grondig bekeken ;-) Het klopt dat ik meubels kon overnemen. Goed aangevoeld!
Jouw blog en droomhuis spreekt mij weer aan, omdat het o.a. zo echt Hollands is. Wat een omgeving! En natuurlijk krijg ik ontzettende zin om te gaan haken, al wachten er nog wat andere dingen.
Leuk om je te blijven bezoeken!
Van je lathyrus word ik zo vrolijk. Hartelijke groet,

aukjesatelier zei

Ontzettend leuk die kussens!
En wat een uitzicht!!! Heerlijk :D

Les Trois Jardins zei

Hallo Fleur,
Wat een feest zijn je vaasjes met lathyrus! Kleur is toch zo inspirerend en lathyrus evenzo.
Wat gezellig dat je aan het haken bent. In de seventies heb ik ook zulke blokjes gehaakt, voor kleding, voor kussens, voor een sprei. Ik zag gister een snoepje van een gehaakt kinderserviesje, zo vernieuwend!
Sterkte met alle ontwikkelingen in je gebied. Helaas is de ervaring dat de plannen allang zijn uitgewerkt voor je echt inspraak hebt. Niet opgeven om te vechten!
Groeten,
Jacoba