IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 17 september 2011

Jut en Jul ? en herfstig binnen en buiten

 Ooit had ik op een rommelmarkt een oud houten duivenhok gekocht( 2 euro!)

 Hij heeft een paar jaar in de schuur gestaan, maar vorige week heb ik hem rood geverfd...
Staat zo leuk ouderwets...
Vroeger hing er in een boerderij vaak zo'n hok in de keuken met een lachduif erin (HIHIHIHIHIHI- riep hij dan)
 Dus ik had een leuk hok; maar nog wel leeg..
Ik heb in een dierenwinkel gekeken naar kanaries= leuk maar zingen soms wel ZO hard dat het pijn in je oren doet...
Grappige parkietjes= spelen erg leuk , maar  kwetteren de hele dag door en krijsen soms boven de tv uit....
En ook nog veel andere leuke, maar drukke vogeltjes...( sorry hoor;vogelliefhebbers)



Het zijn dus deze 2 heel rustige mini diamantduifjes geworden.
Een kalm en verliefd stel, dat over de grond scharrelt, op het stokje zit te kroelen en af en toe zachtjes roekoe roept.
Tja; ik ben ook wel gesteld op mn rust hier in de polder!






Over de namen verschillen we hier thuis nogal van mening;
Jut en Jul?
Annie en Piet,
Ans en Hans,
Ollie en pippie,
Bob en Bep
Guus en truus..
Welke vinden jullie leuk?
of Weet iemand nog iets?

Ook begint het hier al best herfstig te worden....binnen en buiten!

Fijn Weekend














28 opmerkingen:

Jolanda zei

Je hebt er goed aan gedaan om geen parkietjes te nemen, want die knagen je prachtig hokje zo kapot.
Heel mooie duifjes zijn dit. Zelf vinden wij het altijd leuk om te spelen met beginletters... diamantduif... doris en dina bijvoorbeeld.

Elise - Brocante Prulletjes zei

Nouja wat mooi dat je van mooie bijpassende vogeltjes hebt bij de kooi, dat lijkt me wel heel leuk zeg ! Voor mij heten ze gewoon Henk en Ingrid ;)

Fijn weekend !

Purperpolletje zei

Saskia en Serge? Martha en Maria?

Geke zei

offe Jip en Janneke? Prachtige schouw hebben jullie zeg!
Groetjes,
Geke

polkadotpeticoat zei

Oh my that bird cage is amazing...this whole room is incredible like something straight out of a magazine...your fireplace mantel and your trunk....
incredible!

Home and Lifestyle zei

Een mooie kooi voor een nog mooiere prijs...en wat een lief stelletje zit er in!

Ik moest meteen denken aan Laurel en Hardy, maar dat gaat natuurlijk niet omdat het een stelletje is...Laura en Hardy kan ook hihi!

Veel plezier ervan en een fijn weekend! Lieve groetjes, Ingrid

Kom Achterom zei

Wat leuk! Het zijn schatjes zeg! wat een idee om dit binnen te doen.
Ik moest denken aan diamant is the girls best friend dus diamant en girl.
fijne avond
Yolanda

Riet zei

Wat een schatjes Fleur. Ik ben gek op Jut en JUl.Leuk die vogelkooi in het rood.
Lieve groetjes van Riet

Oude lappen zei

Wat heb je het een leuke kleur gegeven!! Ze zitten er zo schattig. Goed dat je er twee hebt genomen anders is hij toch maar eenzaam hé ..
een naam ,Jip en Janneke inderdaad ook niet slecht.

Roelien zei

Wat een geweldig stel! Ik ga voor ot en sien. Lekker Hollands....fijn weekend, groet Roelien

Eefies day zei

Wat een lief stel zeg, je hok is dan ook super, ze zullen genieten.
Peppi en Kokki?? Ik vind Ollie en Pippie ook leuk hoor.

Geniet van je weekend,
♥Eefie

Mapi zei

Ach wat lief, maar kan dat zomaar met de poezen ?
Wens jullie allemaal een fijn weekend !
Liefs
Mapi

Franse Lelie zei

Wij hadden ooit 2 parkieten, Pitt en Bull, je begrijpt hoe het karakter van ze was:)
Maar Jip en Janneke vindt ik wel erg leuk, net als Jut en Jul. Ze hebben een schattig onderkomen in ieder geval. En wat een gezellig blad op je tafel...en een prachtige herfstfoto! Fijne zondag, lieve groet

vrouw Hommel zei

Ik hou van simpel en denk dan aan diamant en duif. Zo had ik ooit een cavia stel die noemde ik stoffer en blik.
Ze staan erg mooi op de schouw.
groet en een fijn weekend

Ans zei

Ook ik vind Jip en Janneke erg leuk.
Is echt lekker Hollands.
Past bij je polderhuis.
Mooie kooi trouwens.

Nog een fijne zondag
Groetjes Ans

Corine zei

Leuk die vogelkooi op je prachtige schouw! Ik wist niet dat er miniduiven bestaan?! En die kunnen dus binnen... Ik vind de Ot en Sien van Roelien erg leuk bedacht ;)
Groeten, Corine(THUIS)

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat is hij leuk geworden zeg ... en wat een lieve vogeltjes hahahha vind ot en sien wel wat fijne week lieve groet rosita

Willy zei

Ik vind het kooitje en de vogels erg leuk en gezellig. Jut en Jul vind ik leuke namen, maar nu schieten me Jansen en Tilanus nog te binnen.
Fijne week

Manoli C. zei

I love your blog, your photos are beautiful ...
Ah! The kittens are lovely.
Congratulations!

petronella zei

Wat een schatjes
ik bedacht
Sietsie en pietsie
sukkes ermee

The Dutchess zei

Wat super leuk....En Ietsie en Pietsie is n grappige variatie op het bovenstaande..:)

Antonia zei

Superleuk deze diamantduifjes Fleur. Jut en Jul zitter er warmpjes bij zo lekker boven de haard! Fijne week, groetjes Anja

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat een mooie vogels! Ik kan mij voorstellen dat jullie er blij mee zijn. Oei de namen, wat moeilijk! Ik moet zeggen dat ik de namen die jullie hebben gevonden allemaal wel leuk vind :-).

Ik wens je een gezellige nieuwe week toe!

Veel liefs,

Madelief x

La Maison en Wonderboom zei

Mooie kooi en twee euro is natuurlijk voor niks Fleur.
Je duifjes zijn schattig en de namen Jut en Jul vind ik heel leuk.
Prachtige herfstfoto's laat je zien.

Liefs
Hermine

House of Seasons zei

Wat dacht je van Duifje en Tortel,
en anders vind ik Jut en Jul ook erg leuk!
ze zien er heel schattig uit!!!
Liefs
Lia

Elly zei

Wat een leuke site !!!!mijn complimenten.en de prijs voor de kooi is echt een koopje.de foto's vind ik in een woord prachtig.
jut en jul vind ik heel mooi.....Ik blijf het volgen wat het uiteindelijk wordt.
Ik heb mij als volger aangemeld dus hoef ik hier niets meer te missen.Ik zou het een eer vinden als je mij ook een keer bezoekt.
Fijn weekend en een groet Elly.

@nne zei

jot en jul is een mooie naam voor deze duifjes ... of wat dacht je van jules et jim? groetjes, @nne

Shirley zei

Geweldig sfeervol, en laat je ze ook door het huis vliegen? Wat een schatjes.