IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 8 september 2011

Volgende stap?






Een jaar geleden probeerde ik met vele anderen de aanleg van de A4 door dit unieke natuurgebied MiddenDelfland tegen te gaan.
Helaas vond oudminister Camiel Eurlings het nodig om met spoed deze A4 nu toch aan te leggen
ivm de economieherstelwet.
Hij gaat dus helaas door...alle akties en handtekeningen mochten niet baten.
Nu komt er dus alweer de volgende stap!
Men wil nu het industriegebied De Maasvlakte gaan verbinden met de A20 door een tunnel onder de Maas.
Er zijn verschillende opties en je zou denken; Doe dat nu niet WEER door een prachtig landelijk polder/natuurgebied!
We hebben al zo weinig hier in de randstad!
De gevreesde BLANKENBURGTUNNEL dreigt weer dwars door al het groen te gaan.
EN;
De volgende stap is natuurlijk om die blankenburgtunnel niet alleen bij de A20 te laten aansluiten, MAAR ook door te trekken naar de nieuwe A4!
Dan is dit hele natuurgebied overal doorkruist met snelwegen.
Waar moeten de inwoners van dit drukke industriegebied in NL dan nog een frisse neus ( letterlijk)gaan halen?

Dus vraag ik jullie om ons weer te steunen en te TEKENEN tegen de Blankenburgtunnel.
Dit kan bv bij NATUURMONUMENTEN;

http://www.natuurmonumenten.nl/content/al-meer-dan-10000-handtekeningen-tegen-blankenburgtunnel

en ook hier;

http://www.blankenburgtunnelnee.nl/

komende tijd  zal de minister ook hierover weer een beslissing gaan nemen.
Helaas wordt er flink druk uitgeoefend door diverse belanghebbenden van bv de  havenbedrijven  Rotterdam, industriegebied Maasvlakte etc,

Maar zeg nu zelf; dit mooie gebied mag toch niet ook verloren gaan?
--------------------------------------------------------------------------------------

Deze prachtige boerderijen staan in dit gebied...
Helaas zullen enkelen moeten verdwijnen bij aanleg van de tunnel!
Brocanteboerderij Jan Huygen in de ton   (foto-silvia extra)
aan de zuidbuurt.

Het is hier zo heerlijk fietsen en wandelen....en dan staat er zomaar DIT op je pad!

So- Please help us to stop another road in this little green spot between all the big dutch cities.
Otherwise there'will be no place to make a nice walk and to get some clean air!
Sign against it on the links above..
Thank you.!!

14 opmerkingen:

polkadotpeticoat zei

I love your photo of the Holstein cows, I spent 8 years on a dairy farm growing up...look at those sweet faces.
My translation gadget did not pop up so I can't read the text but I enjoyed your images.

Home and Lifestyle zei

Van Guus kreeg ik een buiging, mijn handtekening heb je dus al binnen! En nu hopen dat het helpt want groen in de Randstad is zó waardevol!!!

Succes!! Lieve groet, Ingrid

Riet zei

GRoen in de randstad is zeker waardevol. We gaan natuurlijk ook stemmen.
LIeve groeten van Riet

Ans zei

Tuurlijk heb ik getekend.
Zijn ze nu helemaal van de ratjes besnuffeld.
Als ze met dit beleid doorgaan,is er over vijftig jaar niets meer over van de mooie typische landschappen in Nederland.
En alles vanuit economisch standpunt gezien.
Alsof er verder niets bestaat dan dat.
Ik weet zeker,dat er heus wel andere oplossingen zijn,maar ze kiezen schijnbaar de voor hen gemakkelijkste weg.
Ook ik kan me hier echt boos over maken.
Groot gelijk,dat je op je Blog hier aandacht aan schenkt.
Mijn steun heb je.

Groetjes Ans

kienkele zei

Dag Fleur, mijn steun heb je hoor, want ook ik vind groen, waar ook maar, heel belangrijk. Ik heb meteen getekend, en laten we hopen dat er vele zullen volgen. Succes!
Groet, Tineke

sylvia zei

ik vinD HET GOED HOOR DAT JE ENE FOTO VAN MIJN BLOG GEBRUIKT...IK ZOU HET ALLEEN LEUK VINDEN ALS JE MIJN NAAM ERBIJZET ALS DE MAAKSTER ERVAN...SYLVIA EXTRA..is zal binnenkort ook eens aandacht schenken aan dit onderwerp met de foto's die ervan heb...wat een toestand...

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Jammer en zo gaat ons nederlandje naar de knopen... overal wegen en tunnels pffff veel sterkte....lieve groet rosita

Madelief zei

Hoi Fleur,

Je hebt helemaal gelijk om je zorgen te maken. Zo zonde van al het natuurschoon! Ook ik ga mijn stem uitbrengen. Nu hopen dat het helpt!!!

Een gezellige avond!

Liefs van Madelief x

Mapi zei

Oh Fleur wat erg zeg, een paar weken geleden zat ik met vriendinnen te picknikken ergens in de buurt van Schipluiden midden in de weilanden.
Het was er zo mooi, zo vredig en stil.
Vreselijk dat er weer een prachtig stuk natuur zomaar mag verdwijnen.

Liefs
Mapi

The Dutchess zei

Mijn handtekening is binnen..wat n ellende..kan hier echt boos om worden..:(

House of Seasons zei

Om ZO boos over te worden, we moeten zuinig zijn op die mooie Nederlandse plekjes!
Ik ga Stemmen!
Fijn weekend
Liefs
Lia

sylvia zei

ik kan niet reageren per mail dus doe het even zo...ik ga de komende week ook aandacht schenken aan de Blankenburgtunnel, ik woon wel niet in het gebied maar vind het verschrikkelijk dat er zo wordt om gegaan met één van de mooiste stukjes natuur in de Randstad...en ja hoor ik heb iets gekocht bij "Jan Huygen in de ton"...een grote houten snijplank van oud hout, door Aleide gemaakt, en volgende maand koop ik er weer wat want wat is het daar leuk!!

sylvia zei

ben ik weer even...net geprobeerd te tekenen op de site blankenburgtunnelnee maar hij accepteert mijn postcode niet...moet je het gebied wonen om te kunnen tekenen? Dat scheelt wel heel veel handtekeningen...

Josien zei

Hoi!
Meteen getekend, en m'n vroegere postcode deed het -voor dit goede doel- goed (nu woon ik in Zweden). Zo mag ik toch meedoen om NL leefbaar te houden.
Vreselijk als zo'n gebied eraan gaat. Ik keek op van de drukte rond R'dam, de laatste keer in NL. Zoooooveeeeel snelwegen als er al lopen.
Leuke foto's, ook de geleedne van Sylvia!