IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 23 oktober 2011

Blij van kleurtjes



Ik ben gek op donkerrood, aubergine, mosgroen, bruin, oudroze , roodoranje.etc
Herfstkleuren dus....kastanjes. herfstbladeren, mos,paddestoelen, beukenootjes.
Zo'n bos bloemen in deze kleuren en in een oude rode kan, daar kan ik echt van genieten...


 Op Marktplaats heb ik onlangs deze 2 mooie schilderijtjes met meisjes in klederdracht gekocht.

 Prachtige kleuren en zo mooi geschilderd!


Weet iemand iets meer over deze schilder? Er staat F.de R. onder.



Dit schilderijtje vind ik OOK zo leuk...met dat kindje en de eerste stapjes.
En dan heb ik ook een bakje potpourri neergezet met herfstgeuren, appeltaart, kaneel  mmmm...

40 opmerkingen:

It's me zei

Ik vind je boeket ook zo mooi bij je kan passen prachtig !! geniet van een heerlijke zonnige frisse herfst dag !!...liefs van mij...xxx...

Home and Lifestyle zei

Wat staan je bloemen mooi in je kan...het is een prachtig boeket! Ik ben benieuwd of je nog meer over je schilderijtjes te weten komt, het is anders wel iets voor Kunst en Kitsch :-)!

Een fijne zondag! Lieve groetjes van mij...

(en ook een hartelijke groet aan Anita)!

vrouw Hommel zei

Prachtig gedecoreerd weer, hele mooie bos bloemen. Vooral het eerste schilderrijtje vind ik heel erg mooi. Het is volgens mij klederdracht maar van welke stad? Misschien als je daar achter kunt komen kom je ook wat verder met de initialen, ben wel benieuwd.
fijne dag verder

Pluk de dag zei

Het zijn ook mijn favourite kleuren zo heerlijk warm en sfeervol. Sfeervol dat is het bij jou vast en zeker!!

Mapi zei

Hallo, zal ik je eens wat zeggen.
Dat schilderijtje met het meisje met dat mooie mutsje hangt bij mij ook aan de muur !!
Toevallig hè .
Volgens mij is het een scandinavische klederdracht (Het meisje), maar ik weet het nog niet zeker.
Zoeken we uit ?

Fijne zondag.

Liefs
Mapi

Anderson cottage zei

helemaal geweldig, mooie kleuren, prachtige schilderijtjes, geniet ervan , liefs marion

Dzoli zei

Alles ziet er zo mooi harmonisch en kleurrijk;)

Franse Lelie zei

Wat een mooi sfeervol geheel in die prachtige herfstkleuren. En het boeket is super! Wat een lieve schilderijtjes, kan me voorstellen dat je ervan geniet, lieve groet

Riet zei

Wat een prachtig boeket heb je in die mooie kan staan Fleur. Ik ben gek op die kleuren. In mijn vorige huis had ik deze kleuren als hoofdkleuren want ik had een Amemrikaanse donkerrood met donkergroene bank. Die is versleten dus hebben we nu andere kleuren. Ook mooi hoor. Ik wil jullie allemaal van de winter graag eens uitnodigen.
Ik heb een site opgezocht om misschien iets te weten komen over je schilderijtjes. Ze zijn prachtig.
http://members.casema.nl/stamesko/hollandseschilders.html
Ik heb schilderijenlexicon gegoogeld en er kwamen meerdere sites uit.Het is te proberen, het zou leuk zijn als je iets meer te weten zou komen.
Lieve groeten van Riet

Eefies day zei

Wat een mooie plaatjes, de warme kleuren zijn zo intens en dan zo mooi gecombineerd met je mooie vondst, ik ben heel benieuwd of je de schilder vindt.


Groetjes,
♥Eefie

Madelief zei

Hoi Fleur,

Ik kan mij voorstellen dat je op de schilderijtjes bent gevallen. Ze zijn mooi van kleur en de gezichten van de meisjes zo lief. Je herfstversieringen in oranje/rood tinten staan er prachtig bij. Ook het boeket dat je hebt staan is een lust voor het oog. Dat komt vast en zeker uit eigen tuin :-)!

Fijne zondag!

Madelief x

polkadotpeticoat zei

So lovely and the art mixed in is beautiful!

Petra zei

Wat een schitterende bos zeg prachtig deze kleuren daar word je toch warm van echt een plaatje. Maar je kleine schilderijtjes vind ik ook erg mooi. Goed geslaagd.

Groetjes Petra.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een mooie bloemen heerlijke kleurtjes .... en je schilderijtjes prachtig kan je er niets van vertellen alleen dat ze erg mooi zijn ...fijne week lieve groet rosita

Claudia zei

Wat een mooie kleurencombinatie!

Ans zei

Erg mooie schilderijtjes.
En ook ik vind dit soort kleuren prachtig.
Ze geven erg veel warmte en gezelligheid in huis.

Groetjes Ans

bleudelavandou zei

Het is echt genieten van deze warme kleuren, die gaan van oranje, rood naar intens donkerrood...

Deze kleuren maken de winters wat aangenamer en toch een ietsje warmer...

liefs
marieke

Frances zei

What beautiful portraits you discovered! There is such a calm, thoughtfulness in those faces.

I also very much like each of your arrangements, that truly capture just how lovely Autumn can be. You find wonderful ways to mix old and new elements in harmony.

Best wishes from New York.

Willy zei

Mooie warme herfstkleuren, het past allemaal bij elkaar, gezellige sfeer.
Je schilderijtjes zijn lief, mooi stel.
Groetjes

Vlijtig Liesje zei

Prachtige plaatjes! Zowel de planten en bloemen als de schilderijtjes!

THE BLACK BARN zei

WAT EEN MOOIE BLOEMEN IN DIE MOOIE KAN.

DE SCHILDERIJTJE MET DE MEISJES IN KLEDERDRACHT ZIJN ERG MOOI.

FIJNE WEEK,

MIRANDA

quilting Jeannet zei

Fleur, maar even op je mooie blog reageren, ik kan je emailadres niet meer vinden. Dank je wel voor je aardige woorden tav mijn koninklijke knieperikelen. Wij wilden gisteren nog naar Jan Huygen gaan, maar konden het toch niet vinden joh! ondanks de tomtom, er lopen daar zoveel wegen en snelwegen, het lukte helaas niet, en ik had nog wel zo graag zo,n grote houten stokbroodplank willen hebben. En tja, ik ga niet meer naar Delft.....daar heb ik zat van, dus duurt nog weer even.Wat stond het water hoog in de vaart.

Groetjes, Jeannet

Josien zei

Wat een prachtige stillevens heb je 'gestyled'.
Fijne zondag!

PS. De verhuizingen over het water vind ik ook echt leuk om te zien.

Alex zei

Hallo! Ik ben onlangs op je blog terechtgekomen toen ik op zoek was naar de schilder van het schilderijtje dat ik heb. Het is hetzelfde schilderijtje dat jij hebt (het meisje met de hoed dat naar links kijkt). Ik zoek de schilder maar eigenlijk ben ik erg benieuwd naar de persoon, omdat het mijn dubbelganger is. Ik lijk er sprekend op en telkens wanneer iemand mijn huis binnenkomt vragen ze of ik dat ben. Het klinkt bizar, ik weet het. Ik schrijf dit bericht omdat ik graag wil weten of jij al wat meer informatie hierover hebt? Ik hoop een berichtje terug te ontvangen.
Groet!

Anoniem zei

Ik heb ook een schilderijtje van F.de R en ben benieuwd wie deze schilder is. Weten jullie al meer? Groetjes M.R.

Geke Boerma zei

Hallo,

Ook even een vraag over het prentje van het meisje met de klederdracht.
Volgens mij is het een dracht uit Gelderland maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik ben ook in het bezit van het prentje. Dat ik iets bijzonders in handen dacht te hebben laat ik varen. Er zijn er veel meer van. Ook van een jongetje in deze stijl en schilder (?) ben ik al tegen gekomen op mijn zoektocht naar de klederdachtafkomst ! Weet U als iets meer over het meisje ? Goede kerst en succes met deze mooie site

vr gr Geke

Anoniem zei

Hoi,

Wij hebben ook 2 schilderijtjes van F de R. Door mijn opa gekocht in de jaren 30 bij kunsthandel Koch in de Kalverstraat. De betreffende kunsthandel was destijds gerenommeerd maar is in de jaren 80 en 90 langzaam afgegleden. Een van onze schilderijtjes is van hetzelfde meisje met hoedje.

Groet,

H.T.

Anoniem zei

Hallo

Bekijk de schilderijtjes eens onder een loep die goed vergroot.
Volgens mij zijn het zeefdrukken en niet echt geschilderd.Duidelijk is wel dat het geen prints zijn. Ik heb ook het meisje met Kapje in mijn bezit.
Helaas ben ook ik op zoek naar de schilder F de R maar niets kunnen ontdekken tot heden.

Anoniem zei

Ik heb net hetzelfde schilderijtje gekocht.

Weet iemand al wie de schilder is?

gerda fledderus zei

Ik heb er gisteren 2 op de rommelmarkt gekocht 1 voor aangezicht en 1 zij aangezicht van het meisje in klederdracht. Leuke plaatjes en leuke lijstjes en dat voor 50 ct.

Anoniem zei

Hoi, hier nog een meisje in klederdracht. Van mijn oma geweest en al vele jaren in de familie.
Net als een eerdere reactie, lijkt het meisje op mijn dochter.

Kernkwadranten zei

Ik heb ook een schilderijtje van F. de R.
Het is een meisje dat ik herken van de foto hier (van opzij).
Bij mij kijkt ze recht in de 'lens'

Groetjes

Albert

Sylvia zei

De meisjes zijn van de hand van Francoise de Ribeaupierre , een Zwitserse . De klederdracht is van Wallis Zwitserland.

Sylvia zei

Francois de Ribeaupierre - Zwitserland

Sylvia zei

Francois de Ribeaupierre - Zwitserland

Sylvia zei

Francois de Ribeaupierre -Zwitserland

Sylvia zei

Francois de Ribeaupierre - Zwitzerland

Sylvia zei

Francois de Ribeaupierre - Zwitserland

Sylvia zei

Francios de Ribeaupierre - Zwitserland

Ans zei

Hartelijk bedankt voor deze info Heb t meisje uit wallis gekregen van mijn oudtante zo'n 20 jaar geleden
Zij had het al jaren geleden ooit in een kunsthandel gekocht Heel mooi