IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 27 oktober 2011

geen pietje precies....


Op allerlei creatieve blogs kom ik soms zulke leuke en mooie dingen tegen , dat ik dan denk; DAT wil ik OOK kunnen maken....
Nu ben ik best wel een beetje handig( al zeg ik het zelf) maar ook best wel slordig
en;     ik hou van beetje snel en VEEL resultaat.)
Dan moet je eigenlijk niet handwerken ....dat moet best wel precies.

 Toch heb ik bij atelier bep(http://www.atelierbep-winkel.nl/) een leuk pakketje gekocht met stof en patroontje voor zo'n ouderwets lappenpopje.
En meteen aan de slag gegaan.
Nou; voor mijn doen heb ik het aardig netjes gedaan....(gelukkig ziet niemand de binnenkantjes en dat het kraagje scheef is....)
Ik helemaal blij met mn popje!

 Nu moet de beer nog wat kleren aan.
Daar heb ik dus ook allemaal mooie lapjes voor gekocht.
Ze zijn gewoon al leuk om naar te kijken en ik vind t gewoon zonde om in te knippen.


 Ik zit dus flink te verzinnen WAT ik ermee zal gaan maken...
T moet voor een beginner niet te moeilijk zijn.

Zoiets lijkt mij heel leuk....
of dit;
Maar dit is natuurlijk VEELS te moeilijk....WEl er mooi.
(Weet niet meer bij welk blog ik dit eens zag)
En moet je eens bij DIT blog kijken;
en hier;
is t niet heel erg knap???

22 opmerkingen:

Willy zei

Nou deze pop is geweldig leuk geworden en ziet er helemaal goed uit, volgens mij kun je zo met het volgende project beginnen, lukt je zeker!
Lieve groet

Claudia zei

Succes ermee!

Jolanda zei

Ja, die stofjes zijn zó al zo prachtig...
Maar dat popje is echt leuk geworden, het gaat trouwens niet alleen maar om het resultaat (vind ik) maar ook om het leuke van het doen.

bep zei

Wat zit Sieneke er gezellig bij en wat is haar haar gegroeid, ze kijkt heel tevreden, Bep

quilting Jeannet zei

Gekkert! Sieneke ziet er geweldig uit, en wat je zegt zo leef ik ook hoor, hoe zeggen ze dat ook weer? Better finished than perfect. zoiets,Veel sucses met je volgende project hoor, die man en die vrouw heb ik ook gemaakt, is nog steeds een sucsesnummer in mijn werkruimte bij iedereen die hem ziet!

Roelien zei

Ik vind het prachtig hoor!

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

nou ze is super geworden hoor niets mis mee ik ben ook zo hoor snel klaar ...je stofjes zijn erg mooi nou we zien wel wat je daarmee gaat doen .... veel plezier lieve groet rosita

vrouw Hommel zei

OOoooo, pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan het werken met lapjes, er zijn nl zoveel leuke dingen om te maken.
Je popje ziet er top uit hoor. Ik zeg altijd maar zo: aan de binnenkant wonen geen mensen. Ik ben ook van de makkelijke hoor.
Succes met je volgende project.
groet

La Maison en Wonderboom zei

Heerlijk om zo bezig te zijn. Ik heb wat met lapjes, naaide vroeger de kinderkleren zelf en ben later gaan quilten. Ik heb altijd wel een quilt onderhanden, maar doe er soms maaaanden niets aan. Nu we weer voor de winter terug zijn in Nederland ga ik wel weer aan de slag denk ik;)

Lieve groet
Hermine

huismuzz zei

Wat is je dametje leuk geworden,zie je nu wel dat het niet moeilijk is :) En ik kan me er helemaal in vinden..ben ook niet zo netjes en het moet ook niet al te groot project zijn want er zijn nog zoveel andere leuke dingen om te maken.
En je heb mooie stofjes gekocht, altijd lastig om de eerste knip van de schaar er in te zetten hé.
Ik ben benieuwd wat de beer aankrijgt.

Groetjes Patricia

Riet zei

Dat ziet er ontzettend leuk uit Fleur. En die lapjes, daar ben ik helemaal weg van. Ik ben lapjesgek, heb ook wat quilts gemaakt, op het ogenblik even niet, en heb een kast vol met lapjes.Als ik dit bij jou dan weer zie, en bij de supergoof heb ik ook al gekeken, dan krijg ik er weer zin in.
Fijne dag nog,.
Groetjes van Riet

Mayflower zei

Wat ben je lekker bezig geweest en wat is de pop mooi geworden. Een kniesoor die op een ietwat scheef kraagje let hoor hihi....ik doe het je niet na.
Lieve groet, Mea

Ans zei

Als dit je eerste pop is Fleur,is ze erg mooi gemaakt.
De kleuren zijn ook prachtig.
Echt passend bij het jaargetijde.
Zo ook de lapjes stof,het zijn ook echt mijn kleuren.
Ik ben benieuwd,hoe je volgende handwerk er uit gaat zien.

Groetjes Ans

Saskia zei

Ik vind hem echt heel leuk geworden, ik ben bezig met een quiltje maar dat valt nog niet mee vind ik.
Succes met je volgende project.
Groetjes Saskia

Home and Lifestyle zei

Ik vind het een plaatje! Heel soms kruip ik ook nog wel eens achter de naaimachine, maar ik vind het altijd veel tijd kosten voordat ik iets klaar heb...maar dat kan ook aan mij liggen hoor hihi!

Lieve groet, Ingrid

Madelief zei

Hoi Fleur,

Je popje ziet er geweldig uit, en dat voor een eerste keer! Het was mij niet gelukt om er zoiets moois van te maken. De stofjes zijn prachtig! Ze passen perfect bij het seizoen. Veel succes met de kleding voor de beer! Je laat ons het resultaat wel zien he?

Liefs van Madelief x

Guusje, zei

Wat een leuk lappenpopje en hij ziet er erg goed uit. Mooie stoffen en daar kun je zeker die quiltjes van maken.

Kom Achterom zei

Je pop is echt heel lief geworden zeg!! en die blog allemachtig wat een quilten zeg om bij de kweilen!! waaahhhh
fijne avond
Yolanda

Corine zei

Je pop is heel leuk geworden! Lang geleden deed ik ook zulke dingen, maar het lijkt een vorig leven :) Ik kan er nu niet meer zo warm voor lopen. Gek hè dat zo'n hobby dan gewoon overgaat..
Freubel jij maar lekker door ;)
groeten, Corine(THUIS)

Supergoof zei

Sieneke is GEWELDIG!
En je lapjes ook!

Het boertje en boerinnetje van Bep heb ik ook gemaakt en zijn ontzettend leuk om te doen.
Dus hup met die schaar, lekker beginnen en GENIETEN!
;o)

Les Trois Jardins zei

Oei, oei, oei, ik zie het al: als je creatief bent is het inderdaad heel moeilijk om de uitdagingen te weerstaan. Ik heb door de creatieve blogs ook behoorlijk inspiratie gekregen.
Mooie lapjes heb je gekocht en inderdaad mogelijkheden te over om ze te gebruiken.
Je pop is leuk geworden. Kun je haar gebruiken als tochtrol? Zulke poppen zijn er ook!
Fijn weekend!
Jacoba

Josien zei

'k Voel me bij je thuis! Ik bewonder het allemaal, maar ben (nog) niet met lapjes begonnen. Je pop is leuk met aardige kleding aan.
Ben nu ook benieuwd wat de beer aankrijgt ;-)

Wel kruip ik achter de naaimachien binnenkort voor gordijnen en voor iets bijzonders, dat ik ongetwijfeld laat zien in m'n blog... wanneer het af is. Rond eind november.
Prettige week!