IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

woensdag 21 maart 2012

lente in de polder

 De eerste lente dag........wat een moois was er vandaag te zien!


 De eerste vlinder op wat katjestakken in de tuin.
De vlinder heet een  kleine Vos;
Hij overwintert in de tuin tussen bladeren of takkenbossen.
Het is de eerst vlinder die je kunt zien als t weer iets warmer wordt.
De eitjes zitten altijd op brandnetels! Zijn ze toch nog ergens goed voor!
Deze vlinders kunnen soms wel 150 km verder vliegen!
 Ook de witte grote narcissen staan in bloei.

 Verder heb ik veel kleintjes in de tuin;steeds zet ik de bolletjes in de tuin als ze binnen zijn uitgebloeid!
De kleine lila bosanemoontjes steken zo kleurig en fris af tussen t bruine dorre blad.


.

Op de eerste lentedag is de dag even lang als de nacht.
Vanaf nu worden de dagen steeds iets langer dan de nachten; dan gaat alles buiten nog meer groeien!FIJN!!!


.



17 opmerkingen:

Ans zei

Mooi hoor.
Al echt voorjaar.
De foto's van de vlinder zijn erg mooi.
Trouwens,je narcissen spatten ook van het scherm af.
Echt prachtig.

Groetjes Ans

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuke foto's heb je gemaakt Ja, voorjaar is prachtig. Groetjes

C o w R o a d zei

Wat een prachtige foto's allemaal! Hier is het helaas nog ver onder het gemiddelde...

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie lentepost!! En je foto's zijn ook erg mooi, vooral van de vlinder! Wat een heerlijk idee dat de dagen steeds langer worden, aankomend weekend gaat ook nog eens de zomertijd van start.

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Nancy Blaauwgeers zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Het was echt genieten he vandaag. Leuk dat je wat over de kleine vos vertelt. Altijd leuk om, te weten.
Groetjes, Nancy

Corine(THUIS) zei

Prachtige lentefoto's!
Ik hoop dat je moeder en jij wat kracht kunnen putten uit het mooie weer..
Groeten, Corine

Madelief zei

Hoi Fleur,

Prachtig al die kleuren in je tuin! Wat leuk dat jij ook al vinders hebt gezien. Die heb ik bij ons in de tuin nog niet voorbij zien vliegen. Wel zijn er op het moment veel lieveheersbeestjes. De struiken zitten er echt onder!

Een gezellige avond & tot gauw!

Madelief x

La Maison en Wonderboom zei

Lieve Fleur,
Bedankt voor je bericht uit jouw paradijs.
Ik word daar erg vrolijk van.

Lieve groet
Hermine

wilmi zei

ik had die vlinders ook al zien fladd er eren, maar kreeg ze erniet op. Ze zijn inderdaad de eerste, verwonderde me er al over, wist ik niet van die brandnetels.
En ja, genieten is het nu buiten he!

polkadotpeticoat zei

So many signs of spring at your house ...send some my way please we had fresh snow yesterday...yuck!

Saskia zei

Wat een heerlijke plaatjes en wat mooi zo met de vlinder.
Heerlijk dat zonnetje, dat doet ons goed.
Groetjes Saskia

Dorothé zei

O, Fleur, wat een mooie foto's.

Willy zei

Dank lieve Fleur, dat je even tussen de narcissen hebt gelegen voor ons. Prachtige lentefoto's.

It's me zei

Prachtige foto's Fleur !..het is nog geen jaar geleden hoor dit is een goede vriend van ons....we hebben in maart vorig jaar ook nog twee vrienden verloren......mijn moeder is in july...maar meis het voelt nog steeds als gisteren.....xxx...sterkte jij ook he??..x

Frances zei

Your close up photos are marvelous! It's a bit early to see any butterflies here in New York, but I have already seen some bees buzzing around the flowers over in Central Park. (I saw them while it was still technically Winter!)

Franse Lelie zei

Wat een mooie foto's uit de polder. Je hebt heerlijk op je buik tussen de narcissen gelegen! Prachtig ook die vlinder, geniet van je weekend!

Janneke zei

Wat een prachtige natuurfoto's, vooral die ransuil vind ik schattig.
Zelf ben ik nog maar pas begonnen met bloggen en moet alles nog een beetje uitvinden, maar het is wel leuk.