IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 29 maart 2012

beestenboel in de polder

Na de lange winter heeft buurman Boer de koeien weer de wei in gestuurd.
Ze renden, huppelden en rolden door de wei van blijdschap!

 Eindelijk zien we weer iets lopen in de wei; de schapen en lammetjes zijn nog op stal, maar zullen binnenkort ook naar buiten mogen!

 Ook deze ochtend begon weer prachtig met de opkomende zon door de ochtendnevel
.
 Gisteren was onze poes Jara weer eens in een boom geklommen; soms klimt ze ook verder het dak op en gaat dan op de nok van het huis zitten zitten!
 Er zijn natuurlijk veel vogels in de polder om in de gaten te houden....gelukkig vangt ze zelden een vogel maar wel vaak muizen!
In dit zoekplaatje zie je de ransuil ; die vangt ook de muizen snachts in de polder.
Er zitten er 2 in een boom in de tuin en vaak wordt ik wakker van hun geroep snachts.
Wie weet gaan ze er broeden in een oud duivennest; leuk; dan krijgen we van die donzige uilskuikens!

23 opmerkingen:

Willy zei

Wauw, zo prachtig! Hier geen zon, ook niet een glimp. Ik huppelde ook heerlijk naar buiten de afgelopen dagen, wat was het heerlijk weer.
Leuke kunsten haalt Jara uit!
Ik ben benieuwd of het uilenpaar daar gaat settelen. Kijk je ook weer bij "beleef de lente"?
Al heb jij dat eigenlijk dicht bij huis ;)
Fijne dag, lieve groet

Kom Achterom zei

Ooh wat woon je toch in een paradijs! en wat bijzonder om een ransuil in je tuin te hebben. Uilskuikens zijn zo bijzonder mooi van lelijkheid hihii hopelijk gaan ze bij jou broeden.
Fijne dag
Yolanda

Jolanda zei

Wat een prachtige foto's weer.
Bijzonder dat je die uil erop kreeg! Heb je vast wel geduld voor moeten hebben.

Roelien zei

Wow, wat een gaaf idee is dat, jonge uiltjes....prachtige dieren. Koe en poes mogen er ook zijn natuurlijk. Je woont echt in een paradijs!

It's me zei

Heerlijke foto's !! wat woon je toch mooi......oh die uil prachtig !!...liefs van mij...xxx...

Jotili zei

Wat een mooie foto's weer.... die koe in de mist - schitterend!

Yara op haar mooist, lekker vrij buiten, wat heeft die Coon van jou het toch goed. (binnenkort hier rode kittencoontjes!)

Die uilen zijn een droom.

Knuf
Corien

mieke zei

Hele mooie foto's. Apart die uil in de boom.

Caroline zei

wat een prachtige foto's heb je op je blog staan. Uilen poseren niet zo gauw :-)) De kat lijkt wel een leeuw zo in de boom |:-)) Hier eind van de middag een klein beetje zon geweest. Jammer hoor na al die mooie dagen.

groetjessss

Ans zei

Schitterende foto's van de koeien in de wei.
Maar de foto van Jara is ook schitterend.
En heel bijzonder,dat je ransuilen in je tuin in de boom hebt.
Ja,het zou prachtig zijn,als ze gaan nestelen.

Groetjes Ans

polkadotpeticoat zei

I love your cows in the field and the owl tucked in the tree....and your clever cat!

@nne zei

je foto's zijn zo mooi ... ze kunnen zo in een mooi magazine rond landelijk leven (kies jij maar een titel naar keuze!) liefs, @nne

Saskia zei

Wat een mooie plaatjes, heerlijk die koeien in de wei, zou zo graag hebben dat alle koeien naar buiten zouden mogen. Jammer genoeg blijven er ook heel veel op stal de hele zomer. Fijn dat de boer bij jullie ze wel naar buiten doet. En wat mooi zo'n uil zeg.Heb ik echt nog nooit zo mooi gezien.
Groetjes Saskia

Squirrelhaus zei

Just found your blog site and I love it!!!! Your photos are beautiful!!! I will be visiting often!
Hugs,
Chris :o) (from the frozen land of Alaska)

Down by the sea zei

The photos in the mist are stunning and what a wonderful picture of the owl.
Sarah x

quilting Jeannet zei

Hele mooie foto,s zeg, en geweldig van die ransuil. Mag ik je vragen wat jij voor camera hebt? Ik ben op zoek naar een andere.Fijn weekend!

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Mooi zo'n typisch Nederlands polderlandschap. Typisch des Coons is dat geklim. Mijn 2 coontjes zoeken het ook graag hogerop in de tuin.

fijn weekend,

Yolanda

bleudelavandou zei

Wat een prachtige foto's, heb er van genoten.

Wat een mooie poes is Jara, ooit hadden wij er ook zo eentje, jammer genoeg op een mooie dag was ze verdwenen...

Hier bij ons worden de paarden ook terug op de weide geplaatst, zij genieten ervan om weer naar buiten te komen en wij...genieten mee!!

liefs
marieke

Josien zei

Ook ik geniet van je mooie blog. De kleuren op de koeienfoto's laten me zeker niet koud, zo mooi is het pastelroze-paarse-en-zachte-grijs.

Een uilenpaar :-O

Fijne voortzetting van de lente,

Janneke zei

Schitterende foto's. Wat is het toch genieten buiten in de natuur. Ik ga deze blog zeker volgen.

Maaike zei

Wat prachtig die uilen in jullie tuin, ik ben bijna jaloers op je.
Ik woon ook in de polder maar hier zien we ze praktisch niet.
groet, Maaike

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige foto's zeg wat zou je daar genieten zeg ...en wat heb je toch een mooie poes en lekker ondeugend hahahah fijne paasdagen ...lieve groet rosita

Mapi zei

Ik kom je een paasgroet brengen lieve Fleur. Ik denk aan jullie en weet dat het anders zal zijn.
Liefs
Mapi

Balsemien zei

Voor het eerst op je blog: prachtige foto's, ik geniet!