IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 3 maart 2012

mijn lieve vader

Mijn lieve vader is zondag 26 februari 2012 overleden.
Mijn moeder en ik hielden zijn handen vast.
Het was goed zo; zijn laatste weken waren zwaar.

Bij de begrafenis heb ik iets over mijn vader verteld;
 hier volgt het laatste gedeelte ervan;


Mijn vader en ik; Wij lijken op elkaar!
Daar ben ik erg blij mee.
Hij vond zichzelf nooit zo bijzonder; Maar hij heeft mij iets geleerd wat nu voor mij heel belangrijk is;
De liefde voor de natuur en oog voor de kleine dingen.
Genieten van de merel die zingt; de eerste sneeuwklokjes in t gras,
Mooie zonsondergangen;  de dauwdruppels in de morgen ,
De ganzen in de lucht op weg naar warme streken.....

En ook mijn vader  is nu op weg naar zijn beloofde land.
Lieve Pa; rust zacht...
Hierdoor kijk ik nu uit naar de lente en alle mooie dingen in de natuur;dat geeft mij kracht








46 opmerkingen:

huismuzz zei

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte met dit grote verlies.Wat mooi dat jullie samen bij je vader waren tot het eind.

groetjes Patricia

Jolanda zei

Dat zal dan altijd een dag met herinneringen blijven. De 26e was mijn vaders verjaardag. Hij overleed bijna 3 jaar geleden. Ik heb geen afscheid meer van hem kunnen nemen want het kwam te plotseling. Wat fijn dat jij dat wel hebt kunnen doen.
Heel veel sterkte, met allen die je om je heen staan.

Corine(THUIS) zei

Gecondoleerd Fleur, met het overlijden van je (bijzondere) vader!
Mooi dat je blij bent te kunnen zeggen dat je op hem lijkt..
juist in het kijken en het zíen van de mooie kleine dingen in de natuur kun je je herinneringen aan hem blijven koesteren.
Sterkte ook voor je moeder.
Groeten, Corine

Brabbels en Kiekjes zei

Gecondoleerd met het overlijden van je vader.
Mooi dat jullie hem samen konden begeleiden naar de andere kant.
Kan me heel goe dvoorstellen dat je nu hunkert naar de lente. En die komt, jij zal dan genieten voor 2!

Sterkte de komende tijd.
Liefs,

Een andere manier van leven zei

Och vreselijk! Heel veel sterkte de komende tijd!! liefs Romy

Eefies day zei

O, Fleur gecondoleerd, je lieve vader is er niet meer, wat zal dat een leegte zijn, maar wat neem je bijzondere dingen van je vader mee, zo mooi zoals je dat hier schrijft.
Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte, er komt zoveel op je af.
Ik hoop dat je ook samen mag uitzien naar de Lente met je vader in gedachten.

Een lieve groet,
♥Eefie

Trudy Porva-inn zei

Ik wens jouw en je familie heel veel kracht en rust om dit een nieuw plaatsje te geven in je hart.
sterkte bij het verwerken hiervan
groetjes Trudy

Dorothé zei

Mijn oprechte deelneming met het overlijden van je vader. Bewaar en koester zijn mooie leven in je hart.

Down by the sea zei

So sorry to hear about your Father dying. I feel for you and your family.
What a wonderful gift he gave to you to appreciate nature.
Sarah x

Willy zei

Lieve Fleur, gecondoleerd met het verlies van je vader.
Hij kijkt nu vast met je mee naar de nieuwe lente.
Heel veel sterkte,

Nancy Blaauwgeers zei

Fleur gecondoleerd met het overlijden van je vader. Ik wens jullie heel veel sterkte.
Wat een mooie woorden heb je gesproken tijdens de begrafenis. Je mag trots zijn dat je op je vader lijkt. En nu inderdaad genieten voor twee van het komende voorjaar.
Groetjes, Nancy

De Merle zei

Wat een mooi stukje heb je verteld over je vader en noem dat maar eens niet bijzonder! Heel bijzonder als je deze dingen ziet en ook aan je dochter overbrengt.
Veel sterkte allemaal.
Karin

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Gecondoleerd met het overlijden van je vader.
Mooi dat je er samen met je moeder bij was.
Groet Thea

Mapi zei

Lieve Fleur
Verdrietig en wat lief dat je zo mooi over je vader vertelt.
Heel veel sterkte en troost voor jou en je lieve moeder.
Liefs
Mapi

bleudelavandou zei

Lieve Fleur

Afscheid nemen is heel moeilijk, ik wens jou en je mama heel veel sterkte.

Jouw woorden voor je vader zijn mooi, eenvoudig en ontroerend...bij het lezen ervan dacht even terug aan mijn overleden mama...

Liefs
marieke

martine zei

Gecondoleerd met je verlies van je vader. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte.
Groetjes, Martine

Anoniem zei

Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Heel veel sterkte voor jou en je familie de komende tijd.
Groet, Jetta

Musje zei

Krijg er traantjes van,ik mis mijn vader al zolang en ook hij leerde mij van de natuur te houden,van de pinksterbloemen en de boterbloemen,madeliefjes en de diertjes,lieve Fleur,ik wens jou en je familie heel veel sterkte en kracht toe om het verlies van een dierbare,je vader een plekje te geven,liefs Musje.

vrouw Hommel zei

Gecondoleerd met het overlijden. Wat fijn dat jij en je moeder er samen bij waren en zo bijzonder wat je schrijft, wat een prachtige "erfenis". De lente komt en je zult er kracht uithalen, heel veel sterkte , ook voor je moeder.
lieve groet

wilmi zei

Ach wat verdrietig nou toch! Heel veel sterkte hoor!!

liesje zei

Ook ik wil U en U famillie veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
Lieve groetjes Carine

quilting Jeannet zei

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je vader!

Guusje, zei

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst voor jouw en je familie.

It's me zei

Wat een naar bericht lieve Fleur !!...heel veel sterkte voor jouw en je verdere famillie...wat zal dit zwaar zijn......dikke knuffel van mij...xxx..

Home and Lifestyle zei

Gecondoleerd met het overlijden van je vader, Fleur! Verdrietig dat jullie hem hebben moeten loslaten, maar mooi dat jullie de laatste weken zo goed met elkaar hebben doorgebracht. Jij hebt zoveel natuur en dus ook zoveel genietmomenten om je heen, dat je je vader alleen daar om nooit kan vergeten! Dat draag je voor altijd als herinneringen aan hem met je mee.

Ik wens jou, je moeder en familie veel sterkte toe!

Liefs, Ingrid

Ans zei

Ach lieve Fleur,wat erg.
Gecondoleerd.
Je wist dat het er aan kwam,maar als het dan zover is,is het zwaar.
En wat een mooie lieve tekst.
Deze tekst had ook zo voor mijn vader geschreven kunnen zijn,hij was ook echt een natuurmens.
Ik weet zeker,dat je vader,ook al is hij heengegaan,nu heel dicht bij je is voortaan en dat je hem extra zult voelen,als je in de polder loopt,een met hem en de natuur.

Liefs Ans

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Dag Fleur,

Heel veel sterkte de komende tijd, je zult je vader vast nog vaak eens missen en tegen komen in de kleine dagelijkse dingen. Prachtige woorden en herinneringen aan je vader, fijn dat je er kan zijn voor je moeder,

groeten Pauline

Liesbeth zei

Ook mijn innige deelneming bij het overlijden van je papa!
Denk aan de mooie momenten samen,aan alles wat je van hem hebt geleerd en...weet dat hij je nu nog steeds met zijn liefde zal omringen!
Veel sterkte de komende tijd...

Liefs,

liesbeth

Jotili zei

Gecondoleerd Fleur met het verlies van je zo geliefde vader...

Knuf
Corien

Roelien zei

Voor jullie allen een blijk van medeleven, sterkte en dat de mooie herinneringen het verdriet, het gemis en het verlies een beetje mogen verzachten, lieve groet Roelien

La Maison en Wonderboom zei

Ach lieve fleur, wat een verdrietig bericht, ik leef met je mee en wens jou en je moeder heel veel sterkte.
Je hebt mooie woorden gesproken en zo te lezen was het een vader om trots op te zijn.

liefs
Hermine

Fluitenkruid zei

Heel veel sterkte...

Anoniem zei

Fleur, gecondoleerd met het overlijden van je vader. Geniet van de mooie herinneringen en veel sterkte.
Groet Juul

Franse Lelie zei

Lieve Fleur, heel veel sterkte met dit verlies, herinner de mooie momenten samen, lieve groet

ivoorwit.blogspot.com zei

Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Veel sterkte gewenst in de komende tijd.
Hartelijke groet, Thea R.

Jacoba zei

Lieve Fleur, ik wens je heel veel sterkte. De dialoog stopt, maar je zult ervaren dat hij altijd bij je zal zijn. Heel mooi en ontroerend je post, maar ook de sfeer die je nu op je blog hebt gecreëerd.
Liefs,
Jacoba

Petra zei

Wat naar Fleur, gecondoleerd met het verlies van je vader. Maar ik lees je draagt hem in je hart. Heel veel sterkte voor jou en je familie, en fijn dat je erbij was.

Groetjes Petra.

Frances zei

My best wishes, and sincere condolences to you and your family, Fleur.

You have composed a very moving tribute to your father.

Chris zei

Hi Fleur, sorry to hear of your dad's passing. My condolences. I'm just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.com/

tijdtussendoor zei

Wat een mooi afscheid...goeie moed x

Weerspiegeling zei

Ach Fleur, gecondoleerd met het verlies van je lieve vader. Het is toch nog snel gegaan dan.
Ik wens jou, je moeder en de rest van jullie familie heel veel sterkte.
Houd je vast aan de fijne herinneringen en het feit dat hij zo lang bij jullie mocht zijn. Fijn dat je troost vindt in de natuur.
Nogmaals sterkte voor nu en later.
Lieve groet, Anita

Madelief zei

Lieve Fleur,

Ik lees nu pas je berichtje. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Wat een verdriet moet het zijn, maar fijn dat jullie het samen zo mooi hebben kunnen afsluiten.

Ik wens jou, je gezin & je moeder heel veel sterkte toe!

Liefs & een dikke knuffel,

Madelief xox

THE BLACK BARN zei

IK WENS JE VEEL STERKTE MET HET VERLIES!!


LIEVE GROET,

MIRANDA

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

lees net pas deze post heel veel sterkte ...lieve groet rosita

Ineke Hulzebos zei

Wat een schitterende foto's van de natuur. En dat je de liefde voor de natuur heb meegekregen van je vader, is iets wat je tot later altijd bij je zal blijven (spreek uit ervaring) Lieve groetjes en fijne dag. Oh ja, dank je wel voor je lieve reaktie op mijn blog ;-)

Ineke Hulzebos zei

En gecondoleerd met het verlies van je vader. Knuffels