IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zondag 15 april 2012

babies met kleurig dons

 Zijn ze niet schattig??  Deze meerkoet-babies! En wat een prachtige kleuren op die bolletjes; rood/roze/geel/oranje/blauw/zwart!


En dan toch bovenop zo'n kaal koppie
 Sommigen zijn al aan het zwemmen; maar in het nest liggen nog wat eieren- vraag me af of deze nog zullen uitkomen....

              Moeder ( die overigens keurig in t zwart/wit gekleed gaat) komt maar weer eens kijken of er al iets in t nest  gebeurd is.


En gaat er toch maar weer op zitten.
Dat is maar goed ook met deze kou...brrrr

29 opmerkingen:

Star zei

How sweet! What a shame the weather is so cold. The babies need to sit under mum a little longer, I think!

Home and Lifestyle zei

Hier zwemmen vaak (jonge) waterhoentjes in de sloot maar een nest heb ik er nog nooit van gezien! Des te leuker dat ik dat bij jou eens goed bekijken kan!

Een fijne week!! Lieve groet, Ingrid

Willy zei

Wat schattig! Dit heb ik nog nooit zo gezien. Dank voor deze mooie serie.
Lieve groet,

Ans zei

Wat lief hé,dat jonge grut.
Ik hoop dat de andere eitjes ook nog gaan uitkomen.

Groetjes Ans

Kom Achterom zei

ooh wat een schatjes! ze zijn echt grappig nooit een meerkoet kuikentje gezien! hier zijn ze er niet zo veel.
Fijne week
Yolanda

Rian zei

je maakt prachtige foto's.Ik krijg meteen zin om naar buiten te gaan .
Meerkoetkuikentjes had ik nog nooit gezien Een fijne, zonnige dag.


groetjes Rian

Jacoba zei

Prachtig zoals ze hun nesten maken. Wat leuk dat je zo dichtbij foto's kon maken. Het is altijd zo'n lief gezicht als ze eenmaal gaan zwemmen.
Fijne dag!
Jacoba

It's me zei

Achhh zo lieffff......xxx...

quilting Jeannet zei

Ohh, wat zijn ze al vroeg bij jou, hier zie ik alleen nog maar nesten. Mooi foto,s overigens van die schattige rode kopjes.

Bloesemfee zei

Wat leuk! Bij ons achter in de sloot is ook een nest meerkoetjes, maar die eieren zijn volgens mij nog niet uitgekomen.

Sophie's Art zei

Danke für diesen wunderbaren Blog.
Die Bilder sind so rührend, so liebe voll fotografiert.
Ich bin auf einem Bauernhof aufgewachsen und liebe Tiere und die Natur.
Ich bin total begeistert und ab sofort auch öffentlich dein Fan.

Ganz liebe Grüße von Sophie
und ich freue mich auf weitere Bilder.

Corine(THUIS) zei

Leuk zo van dichtbij! En o wat zijn het toch een monstertjes hè die kaalkoppies :))
Groeten, Corine

Jotili zei

Wat zijn ze mooi en kleurrijk hè...'t Is dat je de moeder erbij zit, maar als een los kuiken zou zien, weet je toch niet dat het een meerkoet is.

Fijne week!

Caroline zei

Wel waterhoentjes hier, maar nog geen nest kunnen ontdekken. Ook geen kleintjes gezien. Waarschijnlijk zijn ze hier nog niet zover. Je foto's zijn heel mooi!
groetjessss

Vero zei

wat een mooie foto's, bedankt om ze te delen
vero

Roelien zei

Wat een schatjes!!

En ja, het is best koud voor die kleintjes....

polkadotpeticoat zei

So sweet....look at this good Momma!

Franse Lelie zei

Wat een schatjes! Vorig jaar maakte ik ook een reportage van een nestje maar veel later in t seizoen. Donzige pluizige kuikens, zo lief:) Lieve groet

Madelief zei

Hoi Fleur,

Wat zijn ze vroeg die jonge waterkipjes. Nu maar hopen dat ze het de komende nachten niet te koud krijgen! Hoe is het verder met jou? Ik moet regelmatig aan ja denken. Ik hoop dat je weer een beetje bijgekomen bent van alle drukte en emoties.

Veel liefs,

Madelief x

Gerry zei

Fleur, wat een prachtig blog heb je! Ik kom je graag volgen!
Zelf ben ik een blog gestart aan het begin van dit jaar.
Ik ben zelf op het platteland geboren, ik hoop er hier weer van te genieten.

Lieve groet,
Gerry

Balsemien zei

Wat een schatjes en wat zijn ze leuk gekleurd: net franje!

Balsemien zei

Wat een schatjes en wat zijn ze leuk gekleurd: net franje!

Janneke zei

Wat een dotjes, ben benieuwd of alle eieren
uitgekomen zijn.
Zijn ze veilig voor je, overigens ook schattige, Noorse boskat?
Hier in de vaart aan de kant van de tuin, is ook een nest,
maar moeder waterkip zit nog lekker op de eieren te broeden.
Het zijn weer prachtige foto's.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

ooohhhh wat een schatjes zijn dat zeg had ze nog nooit gezien zo ...wat zijn ze leuk hahahhaha prachtige foto's dankje dat we even mee kunnen genieten fijne week ...lieve groet rosita

Nancy Blaauwgeers zei

Oh wat een lieffies zijn het zeg. En inderdaad wat een prachtige kleurtjes. Je hebt het mooi vast weten te leggen op de foto.
Fijne week. Groetjes, Nancy

Maria zei

Ontzettend leuk fotoblog!
Ik ga je volgen, prachtige serie van de meerkoeten.
Groet,
Maria

Jenny Schouten Short zei

Adorable! I hope they make it in this cold weather. Darling little ducks? :) Jenny

Die Waldfee zei

Hello Fleur,

Your photos are beautiful as always.
They exude so much peace and strength.
I'm always excited.
Even the photos in the fog is the cow (previous posts) see as
dreaming of.
My thanks for that.

Dearest greetings,
Moni

Elisabeth zei

Wat een pracht om dit zo te mogen zien :)