IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

donderdag 5 april 2012

lammetjes in de polder

Deze week mochten de lammetjes van buurman de boer weer naar buiten.
Ik kijk daar iedere lente weer naar uit.
 De vader was een wit schaap en de moeders zijn bruin en wit.
Dus zo kan het dat een witte moeder een zwart en een wit lam krijgt!

 Deze zelfs 2 zwarte en 1 witte! Dat is dus om de beurt drinken!
Nu was het aan het begin van de week lekker warm, maar nu helaas soms best wel koud.
Sommige lammetjes zijn nog best klein , zoals deze drieling.

Dus gisterochtend zag ik dat 1 zwart lammetje niet meer op zn pootjes kon staan van de kou en ook dus niet zn moeder kon volgen. De boer kan het weiland niet goed vanuit huis zien; dus meestal bel ik hem even als er iets mis is met een dier ( in de sloot bv)
Hij kwam de kleine ( die ook steenkoud was ) op halen om hem binnen op te warmen en bij te voeren.
Hopelijk sterkt het kleintje weer aan...

 Deze zijn gelukkig al een stuk groter en sterker! Ze zijn ook al een stuk ondeugender en rennen dan hard achterelkaar aan ver weg van hun moeders ,omsingelen dan een gans of eend en laten die dan schrikken of wagen zich heel dicht bij t hek bij de koeien en rennen dan weer snel terug naar hun moeder.

 Het is superleuk om dit vanuit de tuin en huis te zien....maar ik hou ook wel een oogje in het zeil.

Alvast een fijn  Paasweekend gewenst!

18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een lief gezicht die lammetjes maar met hun klein lijfjes kan ik me voorstellen dat het nog wel wat te fris is buiten. Gelukkig maar dat jij er goed oog op houdt en de boer op tijd kan waarschuwen!

Ik wens je een heel gezellig paasweekend Fleur!! Lieve groet, Ingrid

Sabine.v zei

wat maak jij prachtige foto's.
Ook een mooi Paasweekend hé!

Kom Achterom zei

Wat genieten zeg! en dat bij jou in je achtertuin. Wat zijn ze leuk!
Prachtige foto's heb je gemaakt en je bloemen op tafel super!
fijne paasdagen
Yolanda

Janneke zei

Dat uitzicht vanuit je tuin,
ik zou de hele dag buiten op
dat bankje blijven zitten.
Hoewel ik tussen koeien en
schapen ben opgegroeid, krijg
ik er nooit genoeg van.
En dan ook nog van die prachtige
foto's.

Petra zei

Helemaal leuk zeg die lammetjes, en je voorjaarsbloeiers ook erg gezellig hoor. Voor jou ook een gezellig paasweekend geniet ervan.

Groetjes Petra.

lia zei

Als je toch zo'n uitzicht hebt vanuit de tuin.....
Wow, dat is dubbel genieten. Maar dat doe jij waarschijnlijk van ieder seizoen.

Fijn paasweekend, lia

polkadotpeticoat zei

Just in time for Easter sooo sweet.....Happy Easter to you!

Jotili zei

LENTE met hoofdletters bij jou in de achtertuin (alleen nog wat zon).
Fijne Paasdagen
groetjes,
Corien

Ans zei

Wat zijn ze lief hé.
En wat leuk,dat je daar zo heerlijk vanuit je tuin van kunt genieten.
Goed hoor,dat je buurman boer even waarschuwde,dat het met een lammetje even niet zo goed ging.

Ik wens je een fijn paasweekend
Groetjes Ans

Corine(THUIS) zei

Bij mijn zusje ging de kou ook iets te ver, de lammetjes liggen nu 's nachts in de 'keet' lekker in het stro!
Prachtig uitzicht heb je!!
Fijne paasdagen,
Corine

Eefies day zei

Nieuw leven en dat vlak voor je deur, ik hoop dat je er ook zo van kunt genieten na al het verdriet van de afgelopen tijd.
De lente brengt veel nieuwe dingen waar we ook van mogen genieten.

Ik wens je heel mooie dagen toe.

Lieve groet,
♥Eefie

Jacoba zei

Wat zul je nog verdrietig zijn in deze lijdenstijd, je vader nog zo missen. Alles is zo uitbundig, je zou het nog graag met hem willen delen. Prachtige foto's! Niets heerlijkers dan opeens die lieve lammetjes in de wei!
Vrolijk Pasen met je dierbaren!
Jacoba

Guusje, zei

Wat woon je toch prachtig en wat heb je mooi uitzicht. Goed dat je een oogje in het zeil houd ik hoop dat het goed gaat met het lammetje.
Fijne Paasdagen.

vrouw Hommel zei

Wat een leuke foto's. Jij ook fijne paasdagen, zal "anders" zijn,heel veel sterkte daarom ook.

Franse Lelie zei

Wat een schatje, en zo heerlijk de foto van je tuin! Helaas geen buitenweer de komende dagen maar toch een heel gezellige pasen. Lieve groet

Mapi zei

Hallo lieve Fleur
Weet je wat nou zo leuk is .....
Bij mij ligt een lammetje op je te wachten !
Kom je even kijken.
Liefs
Mapi

Mapi zei

Fleur, mail je me nog even je adres ?

mmapi77@gmail.com

jojoco zei

Ik lees weer eens bij je bij en geniet van alle heerlijke voorjaarsplaatjes! Wat is het fijn dat de lente weer komt he?