IN DE POLDER

IN DE POLDER
IN DE POLDER

zaterdag 21 april 2012

nog meer donsjes in de polder

 Deze week zag ik voor t eerst deze lente een moedereend met 7 jonge eendenkuikens zwemmen.

 Wat zijn ze schattig die donsjes!....

 Sommigen lijken precies hun moeder ; donker met een lichte buik.

Sinds ik  hier bij t water woon  heb ik pas door dat eenden niet voor niets zoveel kuikens krijgen;
helaas worden er maar een paar volwassen...
Reigers , snoeken, meeuwen, ratten etc lusten wel zo'n hapje....

 Sochtends waren het er nog 7......smiddags nog maar 6....


 Gelukkig heeft moeder niets door....ik denk niet dat ze kan tellen; gelukkig maar!

9 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat lief!!! Hier tellen we ook altijd de kleintjes en komen we een paar dagen later tot de conclusie dat er een paar gesneuveld zijn...ik denk hier door de snoeken die in het water zwemmen!

Lieve groetjes, Ingrid

Ans zei

Lief hé,al dat jonge grut.
En helaas sneuvelen er altijd een paar.
Dus is het inderdaad maar goed,dat moeder eend niet kan tellen.

Nog een fijne zondag
Groetjes Ans

Jacoba zei

Zo schattig! Het is zo knap zo als ze altijd bij de moeder proberen te blijven.

Down by the sea zei

It's lovely to see the new arrivals appearing in der Polder, such wonderful pictures. Sarah x

Conny's-blog zei

alles wat klein is lief toch, zo schattig.....gr..conny.

quilting Jeannet zei

Hoi Fleur, ik heb jou mailadres steeds niet en kan ook niet replyen op je blogberichtjes,en dan moet ik het via je blog doen, dat is een beetje raar vind ik dan....laat de boeken maar, en sorry voor de late reactie, ik heb het er met zoonlief over gehad, hij heeft er iets van gelezen maar het was niet helemaal zijn smaak, pubers weten precies wat ze wel en niet willen.....maar evenwel bedankt voor het aanbod. Binnenkort als de zon weer eens schijnt fiets ik een keertje jou kant op, als je me je mailadres nog een keer wilt mailen dan sla ik het meteen op in mijn adressenboek, wel zo leuk!

Josien zei

Mooi, over het landelijk goede leven... ik word er dromerig en blij van!

Groet!

matilde zei

Un sitio maravilloso para vivir un saludo

Elisabeth zei

Prachtig, ik zag laatst ook van die mooie dotjes ;) gelukkig kan ze inderdaad niet tellen, althans?